Colaborarea dintre Banca Transilvania şi Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor (DGEP) din cadrul Ministerului Afacerilor Interne a schimbat experienţa clienţilor în relaţia cu BT.
Potrivit unui comunicat al BT, au fost actualizate datele din documentele de identitate a peste 400.000 de clienţi persoane fizice rezidente, din noiembrie 2023, când a început proiectul pilot.
Verificarea şi actualizarea datelor clienţilor se realizează prin schimb instant de informaţii între Banca Transilvania şi Direcţia Generală pentru Evidenţa Populaţiei. Automatizarea are impact pozitiv atât asupra clienţilor noi, la deschiderea contului la BT prin orice canal - prin aplicaţia BT Pay sau în agenţii -, cât şi asupra clienţilor existenţi, pentru care verificarea se face periodic.
Astfel, clienţii nu mai trebuie să vină la BT pentru actualizarea informaţiilor privind identitatea, având în vedere că este realizată automat. Cu toate acestea, clienţii trebuie să-şi actualizeze în continuare, în relaţia cu BT, informaţiile in legatura cu sursa fondurilor, schimbarea angajatorului/ocupaţiei/numărului de telefon, statutul PEP (Persoane Expuse Public), scopul şi natura relaţiei de afaceri. Actualizarea se poate face prin aplicaţia BT Pay, pe site-ul băncii şi în unităţile BT.