"BT Group" Plc, cea mai mare companie de telefonie din Marea Britanie, desfiinţează, în anul fiscal care se încheie în martie 2009, aproape 6% din forţa sa de muncă, adică 10.000 de salariaţi, urmărind astfel să-şi crească profitabilitatea, după ce şi-a redus puternic câştigurile în cel de-al doilea trimestru fiscal.
Compania britanică are aproximativ 160.000 de angajaţi în întreaga lume. Majoritatea reducerilor de personal sunt indirecte, în zona agenţiilor, contractorilor, subcontractorilor şi a muncitorilor din afara ţării. Până în prezent, BT a eliminat circa 4.000 de posturi din cele 10.000 planificate.
Profitul operaţional (înainte de dobânzi, taxe, deprecieri, amortizări şi costuri de restructurare) a scăzut cu 1,3%, la 1,43 miliarde de lire sterline (2,1 miliarde de dolari) în trimestrul încheiat în luna septembrie. Vânzările societăţii au sporit cu 4%, la 5,3 miliarde de lire. Analiştii anticipau un profit de 1,37 miliarde de lire, la vânzări de 5,24 miliarde.
Directorul financiar al companiei, Hanif Lalani, a declarat că problemele economice fac tot mai dificilă câştigarea de noi clienţi şi încheirea de contracte. Lalani este şi director al diviziei de servicii globale ("BT Global Services"), în locul lui Francois Barrault, care a demisionat la data de 30 octombrie.
La finele lunii trecute, oficialii companiei britanice declarau că performanţele dezamăgitoare ale diviziei "BT Global Services", alături de reducerea nesemnificativă a cheltuielilor şi slăbirea economiei, au făcut ca profitul operaţional să fie uşor sub aşteptări.
Compania a reiterat că EBITDA va scădea în cele 12 luni care se vor încheia în martie 2009, iar vânzările vor spori.
Directorul executiv al companiei BT, Ian Livingston, a declarat că trei din cele patru divizii ale acesteia, "BT Retail", "BT Wholesale" şi "Openreach" au obţinut rezultate conforme cu ţintele stabilite sau mai mari decât acestea, însă profiturile "BT Global Services" nu sunt suficient de bune, drept pentru care vor fi luate măsuri.