Bulgaria intenţionează să privatizeze 70% din capitalul Navigaţiei Maritime Bulgare (NMB), a informat BTA, citată de Rompres. Vor fi admişi la procedura de privatizare investitorii a căror afaceri sunt în sectorul transportului maritim. Aceştia trebuie să prezinte garanţii bancare în vederea menţinerii flotei în bună stare şi a reparării acesteia. Cumpărătorul trebuie să fie un investitor strategic - persoană juridică sau consorţiu sau să fi transportat peste 1,3 milioane tone în fiecare din ultimii trei ani.
Principalul scop al privatizării este păstrarea locului companiei, creşterea capacităţii de transport şi întinerirea flotei. Investitorul va trebui, de asemenea, să prezinte garanţii pentru pregătirea companiei pentru un mediu competitiv. Proiectul de strategie privind privatizarea flotei bulgare va fi supus, joi, aprobării Parlamentului de la Sofia.
Celelalte 30 de procente vor fi oferite acţionarului majoritar, dar nu mai devreme de cinci-şase ani după privatizare. Viitorul cumpărător trebuie să dea asigurări că NMB nu va fi lichidată în primii zece ani de la cumpărare şi că vechimea medie a navelor care se vor afla sub pavilion bulgar trebuie să scadă sub 20 de ani. Miniştrii Transporturilor şi Finanţelor din Bulgaria prezintă marţi o strategie pentru privatizarea agenţiei navale, după ce Guvernul a întocmit un prim proiect la începutul lunii februarie.
Principalele criterii pentru clasificarea candidaţilor sunt preţul oferit pentru pachetul majoritar, având o pondere de 50%, mărimea investiţiilor care trebuie să fie făcute, cu o pondere de 35% şi locurile de muncă oferite.