Un total de 233 de companii s-au listat anul trecut la Bursa de Valori din Shanghai (Shanghai Stock Exchange - SSE), ceea ce plasează piaţa chineză pe primul loc la nivel mondial după numărul ofertelor publice iniţiale (IPO) atrase, conform publicaţiei digitale The Paper, care citează un raport al SSE.
Raportul Bursei de Valori din Shanghai arată că, în 2020, cele 233 de companii care au debutat pe bursă au atras un total de 347,7 miliarde de yuani (54,38 miliarde de dolari), atât numărul societăţilor listate, cât şi banii obţinuţi prin IPO-uri înregistrând o creştere cu 89% faţă de anul precedent. Dintre aceste companii, 145 au fost listate pe piaţa destinată firmelor tehnologice, cunoscută drept Star Market, care au atras 222,6 miliarde de yuani. Pe acest segment, numărul IPO-urilor a sporit cu 107% faţă de 2019, iar sumele atrase - cu 170%.
Conform sursei, 88 de companii au fost listate pe piaţa principală de la Shanghai, care au strâns 125,1 miliarde de yuani, mai mult cu 66% (ca număr), respectiv 23% (în privinţa sumei) faţă de anul precedent.
Raportul precizează că, în clasamentul pe 2020 al Federaţiei Mondiale a Burselor, SSE se situează pe primul loc mondial după numărul de IPO-uri lansate şi a fondurilor strânse.
Amintim că, în luna aprilie, unele surse citate de Reuters spuneau să statul chinez are în vedere înfiinţarea unei noi burse cu scopul să atragă firmele autohtone listate în străinătate şi să consolideze statutul global al pieţelor sale de acţiuni. Potrivit acestora, Consiliul de Stat al ţării i-a cerut autorităţii de reglementare din domeniu să realizeze studii cu privire la modul de proiectare a bursei care să vizeze firmele chinezeşti listate pe pieţele din exterior, precum Hong Kong şi Statele Unite.
O opţiune luată în discuţie este un upgrade al unei platforme de listare existente, cum ar fi o bursă mai mică din Beijing, potrivit surselor citate. Guvernul municipal din Beijing face lobby de ani de zile pentru un upgrade al bursei destinate firmelor mici şi mijlocii, cunoscută sub numele de New Third Board, cu scopul de a găzdui firme chinezeşti listate în SUA, conform uneia dintre surse, care menţionează că autoritatea de reglementare a valorilor mobiliare şi câteva organisme guvernamentale studiază fezabilitatea unui astfel de upgrade, pentru care există "50-50%" şanse de adoptare.
La finele lunii mai, New Third Board a anunţat noi reguli privind delistările, ca parte a eforturilor sale de a îmbunătăţi mecanismul de ieşire de pe piaţă şi de a proteja investitorii.
Noile reguli, care au intrat în vigoare în 28 mai, au stabilit 12 circumstanţe în care companiile vor fi obligate să se delisteze, inclusiv divulgarea de informaţii nesigure, deficienţe majore ale guvernanţei corporative şi încălcări ale legilor şi reglementărilor.
Măsurile care vizează o mai bună protecţie a intereselor investitorilor sunt, de asemenea, îmbunătăţite atât pentru delistările forţate, cât şi pentru cele voluntare, în timp ce condiţiile şi procedurile pentru delistarea voluntară au fost optimizate.
Ca un pas următor, piaţa s-a angajat să continue să se concentreze pe îmbunătăţirea calităţii companiilor listate.
New Third Board a fost lansată în 2013 pentru a veni în completarea burselor din Shanghai şi Shenzhen, adresându-se întreprinderilor mici şi mijlocii. Această piaţă este văzută ca un canal de finanţare mai uşor de accesat de către întreprinderile mici, având costuri reduse şi proceduri simple de listare.
• Three Gorges New Energy Group se lansează astăzi pe piaţa din Shanghai
Societatea China Three Gorges New Energy Group este aşteptată să fie lansată la tranzacţionare astăzi, pe segmentul principal al Shanghai Stock Exchange. Compania a emis 8,57 miliarde de titluri, la un preţ de 2,65 yuani fiecare, urmărind să atragă 22,71 miliarde de yuani prin IPO. Oferta a fost suprasubscrisă de 77,93 ori, conform chinaknowledge.com.
Subscriitorii ofertei sunt CITIC Securities, Huatai United Securities, Shenwan Hongyuan Financing Services, şi Everbright Securities.
China Three Gorges este angajată în principal în dezvoltarea, realizarea de investiţii şi exploatarea energiei eoliene şi solare. Principalele sale activităţi includ energia eoliană offshore şi onshore, şi generarea de energie fotovoltaică. În prezent, activitatea companiei acoperă 30 de provincii, regiuni autonome şi municipalităţi aflate direct sub administraţia guvernului central.
În anul fiscal 2020, China Three Gorges a obţinut venituri totale de 11,32 miliarde de yuani, în creştere cu 26,3% faţă de anul anterior. Câştigul net al companiei a fost de 3,61 miliarde de yuani, mai mare cu 27,2%. În trimestrul întâi din anul curent, China Three Gorges a obţinut venituri de 3,81 miliarde de yuani, mai mult cu 43% faţă de acelaşi interval din 2020. Profitul net a fost de 1,5 miliarde de yuani în perioada ianuarie-martie 2021, mai mare cu 51,4% în ritm anual.
Fondurile strânse din IPO vor fi utilizate pentru proiecte eoliene offshore şi suplimentarea lichidităţilor.
• Wuxi Zhenhua Auto Parts a debutat săptămâna aceasta pe piaţa din Shanghai
Wuxi Zhenhua Auto Parts şi-a făcut debutul luni, la Shanghai Stock Exchange, pe piaţa principală. Preţul IPO a fost de 11,22 yuani/acţiune, compania atrăgând un total de 561 milioane de yuani. Wuxi Zhenhua Auto Parts a listat 25% din acţiunile sale, iar oferta a fost suprasubscrisă de 7.713 ori, potrivit chinaknowledge.com.
Subscriitor principal în acest IPO a fost Guotai Junan Securities.
Wuxi Zhenhua Auto Parts este o companie care se ocupă în principal de dezvoltarea, producţia şi vânzarea de piese de ştanţare şi sudare auto şi matriţe aferente. Piesele de ştanţare auto produse şi vândute de companie acoperă piese de caroserie auto, de şasiu, piese de propulsie, precum şi componente electronice şi electrice.
În anul fiscal 2020, Wuxi Zhenhua a realizat venituri totale de 1,42 miliarde de yuani, în creştere cu 9,7% faţă de exerciţiul anterior. Profitul său net a fost de 105,4 milioane de yuani, în creştere cu 0,4%. Pentru primul trimestru din 2021, compania a raportat venituri de 335,6 milioane de yuani, mai mari cu 78,3% faţă de primele trei luni din 2020, şi un câştig net de 28,9 milioane de yuani, mai mare cu 344,6%.
Fondurile strânse din IPO vor fi utilizate de societate pentru extinderea liniei sale de fabricare a pieselor auto din Wuhan, pentru îmbunătăţirea producţiei anuale, Wuxi Zhenhua urmărind să realizeze 600.000 de seturi de piese de caroserie auto. Banii din IPO vor fi utilizaţi, de asemenea, drept capital de lucru suplimentar.
• Oferta GCH Technology, lansată pe Star Market
Compania chineză GCH Technology a fost lansată la tranzacţionare pe Star Market în prima zi a acestei săptămâni. Preţul IPO a fost de 16,48 yuani/acţiune, iar oferta a atras 549,3 milioane de yuani. Compania a pus pe piaţă 25% din titlurile sale, iar oferta a fost suprasubscrisă de 5.012 de ori, potrivit chinaknowledge.com.
China Securities a fost subscriitorul principal în această ofertă.
GCH Technology este o companie care se ocupă cu fabricarea aditivilor pentru materiale polimerice.
În exerciţiul financiar 2020, GCH Technology a obţinut un venit total de 460 de milioane de yuani, în creştere cu 17,3% faţă de anul precedent. Porfitul său net a atins 117 milioane de yuani, în creştere cu 30,5%. În primul trimestru al anului 2021, compania a raportat venituri de 122 milioane de yuani, în creştere anuală cu 15,1%,. Profitul net a atins 36,08 milioane de yuani, în creştere cu 11,4%, în ritm anual.
Fondurile strânse din IPO vor fi utilizate de GCH Technology pentru prima fază a noului său proiect de aditivi pentru materiale polimerice din Guangzhou Kecheng şi pentru capital de lucru suplimentar.
Amintim că Star Market a fost creată în 2019 după modelul american Nasdaq, iar pe platforma sa sunt tranzacţionate companii tehnologice.
• Surse: Producătorul auto Chongqing Changan vrea să îşi listeze divizia de vehicule electrice pe Star Market
Producătorul auto chinez Chongqing Changan Automobile intenţionează să îşi listeze divizia de vehicule electrice (EV) pe piaţa Star din Shanghai, conform unor surse citate, luna trecută, de Reuters, care adaugă că societatea urmăreşte să obţină astfel banii necesari finanţării expansiunii rapide a afacerii sale.
Changan nu a comentat această informaţie.
Changan deţine 48,95% din divizia menţionată, care produce vehicule electrice entry-level şi mass-market. Divizia îşi propune să vândă peste 500.000 de vehicule electrice pe an în 2025 şi un milion în 2030.
Anul acesta, Changan intenţionează să vândă peste 70.000 de maşini electrice şi are în plan să îşi facă afacerea cu vehicule electrice profitabilă până în 2024, dar nu a stabilit un interval de timp pentru listarea pe Star Market.
Ca să-şi atingă obiectivul de vânzări, Changan va dezvolta două sau trei platforme pentru vehicule electrice, inclusiv maşini mici, urmărind să câştige cote de piaţă în oraşele chinezeşti mai mici.
Changan intenţionează, de asemenea, să dezvolte vehicule electrice comerciale uşoare şi cu celule de combustibil cu hidrogen, potrivit surselor.
Compania-mamă a Changan produce maşini pe benzină şi electrice prin parteneriate cu Ford Motor Co. (SUA) şi Mazda Motor Corp. (Japonia).
China, ţară în care s-au vândut peste 25 de milioane de vehicule anul trecut, este cea mai mare piaţă auto din lume. Este, de asemenea, un mare promotor al sectorului vehiculelor electrice.
Conform Reuters, vânzările de vehicule electrice, hibride plug-in şi cu hidrogen sunt estimate să crească la 20% din totalul vânzărilor de maşini noi din China până în 2025, de la 5% anul trecut.