Agenţia fiscală a Spaniei a solicitat firmelor financiare să îi comunice numele cumpărătorilor de criptomonede şi datele în care au efectuat tranzacţii, lansând cea mai mare campanie de identificare a evazioniştilor şi a persoanelor care spală bani prin intermediul monedelor virtuale, transmite Bloomberg.
Un număr de 60 de companii au primit solicitări pentru informaţii referitoare la tranzacţii, potrivit unui oficial al fiscului. Între aceste companii se numără bănci şi firme de tranzacţionare a instrumenelor financiare, precum şi operatori de platforme destinate monedelor virtuale.
Campania îşi are originea, parţial, într-o investigaţie a Biroului Naţional de Investigare a Fraudelor, referitoare la conturile bancare deschise în străinătate de casele de schimb valutar, a spus oficialul.
Spania încearcă să combată evaziunea fiscală online, autorităţile făcând tot mai multe solicitări companiilor care îşi desfăşoară activităţile prin intermediul Internetului, între care Airbnb, de a dezvălui identitatea clienţilor.
Iniţiativa agenţiei fiscale spaniole a fost anunţată iniţial de site-ul El Confidencial.
În ultima perioadă la nivel mondial a avut loc o înăsprire a reglementărilor pentru persoanele care efectuează speculaţii cu monede virtuale, care mult timp au beneficiat de anonimitate şi ambiguitate legislativă. Australia a anunţat în această săptămână că impune reglementări noi platformelor de tranzacţionare a monedelor virtuale.
Bitcoin, cea mai cunoscută monedă virtuală din lume, s-a depreciat cu peste 50% în acest an, joi fiind tranzacţionată în jurul valorii de 6.741 dolari pe unitate.