Două spoturi atipice şi originale pentru un detergent surprind publicul din România. Este vorba despre producţiile realizate de GMP pentru clientul Unilever, brand OMO, producţii care fac parte dintr-o campanie inedită: promoţie cu accent pe activare. Campania are un dublu obiectiv: cel legat de vînzări, dar şi acela al creşterii nivelului de acceptare a faptului că murdărirea asociată cu sportul poate fi un lucru pozitiv.
Strategia s-a bazat pe faptul că, deşi în mod normal părinţii acceptă că murdărirea este bună în contextul dezvoltării copiilor, tot ei sînt refractari ideii de murdărire din punct de vedere al normelor sociale. De aceea, soluţia aleasă arată o situaţie în care nu copilul este cel care face ceva "ce nu trebuie", ci părintele. Şi asta deoarece părintele care spală cu Omo, ştiind că murdărirea este bună, se joacă cu copilul său. Şi atunci ajunge să facă lucruri neobişnuite: ridică portocala ca şi cum ar fi o minge de fotbal sau aruncă o farfurie ca pe un disc zburător (mingea şi frisbee-ul fiind principalele cadouri oferite la promoţie). De aici şi headline-ul campaniei: "Re-cunoşti uşor un părinte care spală cu OMO".
Spoturile Portocala şi Farfuria rulează în perioada 15 aprilie - 1 iunie pe cele mai importante posturi de televiziune. Filmările, derulate pe parcursul a 24 de ore, au fost realizate de casa de producţie Tandem, cu sprijinul regizorului Andreea Păduraru şi al operatorului Alex Sterian. Campania include, pe lîngă cele două spoturi TV componente de promovare outdoor şi website.