Producătorul italian de băuturi spirtoase "Davide Campari-Milano" SpA a decis să cumpere producătorul francez de lichior "Grand Marnier Group", într-o tranzacţie care evaluează societatea franceză la 684 milioane de euro.
Într-o primă etapă, "Campari" va prelua de la familia fondatoare Marnier Apostolle un pachet de 17,19% din acţiunile "Societe des Produits Marnier Lapostolle" (SPML), iar ulterior va lansa o ofertă pentru restul acţiunilor, la un preţ de 8,050 euro/titlu - cu 60% mai mare faţă de cotaţia acestor acţiuni la data de 11 martie.
"Grand Marnier este o marcă franceză de renume, cu o istorie bogată, de 150 de ani, pentru care avem un respect profund", a declarat directorul executiv al "Campari", Robert Kunze-Concewitz.
Produs în Normandia, pe baza unui extract de portocale amare şi coniac, Grand Marnier este utilizat în numeroase cocteiluri, precum şi într-o serie de produse clasice ale gastronomiei franceze, cum sunt clătitele flambate.
SPML a realizat o cifră de afaceri de 151,7 milioane de euro anul trecut, iar gama Grand Marnier a adus 85% din vânzări.
"Campari", al şaselea producător mondial de băuturi spirtoase, speră că marca franceză de lichior Grand Marnier îi va permite să profite de revenirea la cocteilurile clasice, în special în SUA. Portofoliul Campari numără peste 50 de mărci de băuturi spirtoase.
Achiziţia făcută de "Campari" este prima după 2014, respectiv cea mai importantă realizată după ce Kunze-Concewitz a ajuns în fruntea companiei, în 2007.
Compania "Grand Marnier" a fost înfiinţată în 1827, de către Jean-Baptiste Lapostolle, ca o distilerie ce producea lichior de fructe.