Compania niponă "Canon" Inc., cel mai mare producător mondial de aparate foto, vrea să-şi majoreze capacitatea pe plan intern, întrucât anticipează continuarea declinului monedei locale, yenul.
"Canon" şi-a mutat producţia de aparate foto şi copiatoare în exterior, în timpul crizei financiare (2008), bunurile sale devenind mai scumpe în afara graniţelor.
Compania, care realizează circa 80% din vânzări în străinătate, îşi va creşte proporţia produselor fabricate în Japonia la 50% în următorii trei ani, de la 42% în prezent, potrivit afirmaţiilor directorului executiv Fujio Mitarai, citat de Reuters. În opinia sa, yenul va continua să scadă anul acesta, după ce, în 2013, moneda japoneză a pierdut peste 20%. În acest fel, oficialul companiei speră să susţină creşterea vânzărilor şi a profitului cu peste 5% în 2014.
Un yen mai slab face mai ieftină producţia bunurilor în Japonia şi creşte valoarea veniturilor realizate de aceste companii în exterior, odată repatriate.
Mitarai estimează că vânzările "Canon" au sporit cu 7% anul trecut, faţă de ţinta companiei, de 7,8%, la 3.750 miliarde yeni. Compania are programată publicarea rezultatelor sale financiare pe 2013 la data de 29 ianuarie.