Producătorul danez de bere "Carlsberg" A/S, al patrulea la nivel mondial, va elimina 2.000 de locuri de muncă, după ce a înregistrat pierderi de 4,5 miliarde de coroane (650 milioane de dolari) în trimestrul al treilea, din cauza evoluţiilor slabe din Rusia şi China.
Pierderea vine după un profit de 2,1 miliarde de coroane în trimestrul al treilea din 2014 şi include elemente speciale de 7,7 miliarde de coroane, în mare parte din cauza pierderilor înregistrate de brandurile Carlsberg în Rusia şi China.
Câştigul înainte de interese minoritare, taxe şi elemente speciale a crescut cu 2%, la 3,47 miliarde coroane, în timp ce analiştii anticipau 3,11 miliarde coroane.
Vânzările companiei au crescut uşor, ajungând la 18,3 miliarde de coroane, de la 18,1 miliarde de coroane în urmă cu un an.
"Carlsberg" a lansat un plan de economii menit să diminueze costurile sale anuale cu până la două miliarde de coroane în 2018. Directorul companiei, Cees't Hart, declară că oficialii "Carlsberg" sunt conştienţi că "evoluţia profitului din ultimii ani nu a fost satisfactoare".
Din cei 2000 de salariaţi care vor fi disponibilizaţi, 1.300 au fost deja înştiinţaţi, potrivit "Carlsberg". Compania va avea cheltuieli speciale şi de restructurare în sumă de 10 miliarde de coroane în intervalul 2015-2017.