Comisia pentru Comerţ Loial din Taiwan (FTC) a amendat lanţul de hipermarketuri "Carrefour" cu 4,4 milioane de dolari taiwanezi (135.000 de dolari SUA) pentru publicitate înşelătoare. Potrivit FTC, societatea franceză "Carrefour" este amendată pentru a cincea oară în baza aceluiaşi motiv. Dacă lanţul de distribuţie se va face vinovat încă o dată pentru publicitate înşelătoare, amenda va fi de 6,6 milioane dolari taiwanezi, spun reprezentanţii FTC.
"Carrefour" a anunţat de mai multe ori, prin intermediul pliantelor publicitare, al cataloagelor sau site-ului Web, că, în situaţia în care un client găseşte un competitor al companiei, care oferă acelaşi produs la un preţ mai mic, atunci va recurge imediat la micşorarea propriului preţ, astfel încât cel practicat de "Carrefour" să fie cel mai mic.
Inspectorii FTC au depistat că, în realitate, "Carrefour" nu a făcut niciodată acest lucru, cel puţin nu în centrele comerciale din Neihu, Tienmu, Changhua şi Kaohsiung. Reprezentanţii "Carrefour" nu sunt de acord cu concluziile FTC, argumentând că inves-tigaţiile nu sunt corecte. În cazul Changhua, spre exemplu, cei de la "Carrefour" spun că preţurile au fost comparate cu cele dintr-o băcănie, nu cu preţurile unui lanţ de distribuţie rival.
Oficialii "Carrefour" declară că, deocamdată, nu au fost înştiinţaţi în legătură cu amenda, însă când o vor primi, vor depune contestaţie.