"Carrefour", cel mai mare lanţ de retail din Europa, şi-a redus profitul cu 45% anul trecut, din cauza slăbirii vânzărilor, respectiv a reducerii preţurilor pentru a face faţă competiţiei de pe piaţa internă.
Câştigul net al companiei a însumat 1,27 miliarde de euro (1,6 miliarde de dolari), iar cel operaţional 3,3 miliarde de euro, în creştere cu 0,3% faţă de 2007. Analiştii anticipau un profit net de 1,82 miliarde de euro, respectiv un câştig operaţional de 3,3 miliarde de euro.
Compania propune plata unui dividend de 1,08 euro/acţiune, la fel ca în 2007.
"Carrefour" şi-a propus să investească în acest an 600 de milioane de euro, în principal în deschiderea de noi magazine în America Latină şi Asia. Pe de altă parte, "Carrefour" vrea să realizeze economii de 500 de milioane de euro, limitând cheltuielile de capital la 2,5 miliarde de euro în 2009.
"Carrefour" are aproximativ 490.000 de angajaţi în peste 15.000 de magazine din 30 de ţări.