"Henkel" AG, producător german de bunuri de larg consum, anunţă, pentru trimestrul al doilea din 2010, un profit aproape dublu faţă de perioada similară din 2009.
Câştigul net al societăţii a ajuns la 273 milioane de euro (360 de milioane de dolari) sau 63 de eurocenţi/acţiune, de la 143 de milioane de euro ori 33 de eurocenţi/titlu.
Vânzările companiei au sporit cu 12%, la 3,89 miliarde euro. Aproape 50% din cifra vânzărilor "Henkel" vine de pe segmentul adezivilor industriali, unde cererea este în creştere. Divizia de profil a avut un profit înainte de dobânzi şi taxe de 222 milioane de euro în perioada de raportare, comparativ cu numai 95 de milioane de euro în trimestrul al doilea din 2009. Vânzările acestei divizii au sporit cu 20%, la 1,89 miliarde euro.
Divizia de detergenţi a avut un profit de 137 de milioane de euro, mai mare cu 15% faţă de anul trecut.
Cheltuielile cu reorganizarea companiei ar putea totaliza 100-120 de milioane de euro în 2010, potrivit anunţului "Henkel".
Acţiunile preferenţiale "Henkel" au urcat cu aproape 7% anul acesta, dând companiei o valoare de piaţă de 15,5 miliarde euro.