După mai bine de 15 ani de experienţă în corporaţii de top, Alina Vlădulescu, ex-General Manager al Ibis Styles Bucharest City Center şi Mercure Bucharest City Center, şi Cătălina Toma (Roşu), ex-Director de Dezvoltare Accor pentru România, Bulgaria şi Moldova se asociază şi lansează WIN Advisors, un hub regional de consultanţă şi management hotelier, conform unui comunicat transmis redacţiei.
WIN Advisors va activa pe pieţele din România, Bulgaria şi Republica Moldova. Printre tendinţele remarcate de antreprenoare în piaţa hotelieră în 2024 se numără integrarea sistemelor şi platformelor hoteliere pentru eficientizarea rezultatelor şi a resurselor, atenţie sporită către sustenabilitate şi optimizarea experienţei oaspeţilor prin detalii de design şi servicii profesioniste, potrivit comunicatului.
Inovaţia, punct central în strategia de dezvoltare WIN Advisors.
WIN Advisors se remarcă printr-o experienţă bogată şi diversificată în dezvoltarea şi operarea hotelurilor, dar şi prin abordarea lor unică, care prioritizează clientul şi oferă soluţii personalizate.
Potrivit celor două antreprenoare, inovaţia este esenţială pentru WIN Advisors, atât în dezvoltarea hotelieră, cât şi în operare.
"Inovaţia este cheia succesului şi una dintre valorile noastre fundamentale. Venim cu idei noi, creative, inovatoare, cu acel strop în plus faţă de ce există pe piaţă, astfel încât să creăm oportunităţi, soluţii atât pentru clienţii noştri cât şi pentru industrie în general. Vom lucra la parteneriate de tip joint -venture, unde vom uni operatori cu fonduri de investiţii, în crearea diverselor mecanisme de investiţii, sau vom fi deschizătoare de drumuri pentru noi intrări pe piaţă. Toată strategia noastră de business se bazează pe inovaţie", spune Cătălina Toma ), cofondator WIN Advisor, se menţionează în comunicat.
Proiectul WIN Advisors, lansat de cele două antreprenoare în această primăvară, vizează parteneriate cu investitorii din domeniul hotelier, serviciile acoperind toată suita de nevoi din acest segment. Astfel, WIN Advisors funcţionează ca un hub regional specializat în servicii pentru segmentul hotelier, având parteneriate cu profesionişti cu experienţă pe toate verticalele. Astfel, servicii precum strategie de brand sau de marketing, design de hotel, consultanţă şi management hotelier şi multe altele sunt aliniate şi integrate în proiectele WIN Advisors, se precizează în comunicat.
Tendinţe în piaţa hotelieră. Cât costă să deschizi un hotel de 3 stele în România: de la 50-60.000 euro/cameră.
Potrivit celor două antreprenoare, pentru un hotel de 3 stele investiţia merge până la 50-60.000 euro/key, la 4 stele urca la 70-80.000 euro/ key iar la 5 stele şi mai sus. Factorii care influenţează investiţia sunt situaţia clădirii, dacă este o construcţie nouă, o reconversie sau o modernizare, costul cu terenul, dar şi structura de finanţare.
"De multe ori ajungem în locaţii care sunt deschise şi investitorii nu ştiu cum să facă să îşi optimizeze veniturile şi implicit profiturile, iar când le arătam şi începem să construim o strategie de redresare pentru business-ul lor, îmbrăţişează viziunea noastră şi "lupta" alături de noi sa schimbăm percepţia internă despre hotel, cât şi în piaţă. Poţi inova în orice segment, dacă ai dorinţă, viziune, dar şi încrederea investitorului", completează Alina Vlădulescu, cofondator WIN Advisors.
WIN Advisors funcţionează ca hub specializat, având colaboratori specializaţi pe diverse segmente de expertiză necesare optimizării activităţii pentru hoteluri: de la concept şi strategie de brand şi de go to market, până la design şi arhitectură interioară, consultanţă financiară sau management hotelier.
Pentru acest an, WIN Advisors mizează pe oferirea de consultanţă pentru 30 de proiecte hoteliere, aflate în diverse stadii.
"Ne dorim să ajutăm cât mai mulţi proprietari şi investitori să aibă o afacere de succes. Începând cu 2025 ne vom concentra atenţia şi pe direcţia de operare: fie doar suport operaţional, sau full management atât pentru hoteluri independente, cât şi branded", spune Cătălina Toma (Roşu).
Provocări şi oportunităţi în industria turismului
Dificultăţile de finanţare, lipsa unei strategii coerente de dezvoltare a turismului, standardele învechite, alături de birocraţia stufoasă, instabilitatea legislativă şi influenţa geo-politică se numără, potrivit celor două antreprenoare, printre principalele provocări cu care se confruntă industria locală de turism.
La polul opus, dorinţa din ce în ce mai mare a investitorilor de a cere ajutor specializat pentru business-urile hoteliere, apariţia în piaţă a unor unităţi hoteliere noi care ridică mult piaţa şi interesul turiştilor interni şi internaţionali, dar şi interesul anumitor investitori care caută proiecte în Europa de Est reprezintă oportunităţi semnificative pentru creşterea şi dezvoltarea industriei hoteliere din România.
"În România, comparativ cu Polonia de exemplu, gradul de absorbţie a grupurilor hoteliere internaţionale este destul de redus, vorbim de un nivel de aproape 13%, faţă de peste 40% în Polonia. Cu siguranţă sunt multe oportunităţi pentru lanţurile internaţionale, însă în acelaşi timp vedem foarte mult spaţiu pe piaţa pentru hotelurile independente sau lanţurile locale, de a pătrunde în destinaţii care erau active acum 30 de ani precum: zona balneo-spa, resorturi, litoral, destinaţii montane neexplorate activ sau regiuni viticole cu istorie bogată. Ce este important este că investiţia sau operarea să se facă la un nivel ridicat de profesionalism, astfel încât să putem pune destinaţiile nu doar pe harta naţională cât şi să trezim interesul pieţei internaţionale", spune Cătălina Toma (Roşu), se arată în comunicat.