• Prioritatea noii conduceri a SIF Oltenia nu este apărarea interesului acţionarilor, ci prejudicierea lor
Cred că în ultima vreme, dimensiunea şi gravitatea corupţiei din România au mai scăzut. Se mai dau şpăgi la poliţişti, dar nu la fel de des. Se mai fac construcţii anapoda, pe şpăgi, dar nu tot timpul. Se mai fac, probabil, chiar şi legi cu dedicaţie contra cost, dar mai rar. Totuşi, în zona afacerilor, schimbările în bine sunt ceva mai evidente. Dacă la început succesul se clădea în mare parte pe legăturile cu statul, acum cei mai mulţi oameni de afaceri câştigă în special datorită abilităţilor antreprenoriale. Este direcţia normalităţii!
• Investitorii de la BVB încă nu au parte de valul schimbărilor în bine din societatea românească
Însă, investitorii în acţiuni sau obligaţiuni tranzacţionate la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) încă nu au parte de valul schimbărilor în bine. Investesc la bursă din 2003 şi resimt pe propria piele această stare de fapt.
În cele ce urmează am să vorbesc despre situaţia de la SIF Oltenia (SIF5), pentru că acolo am investit cel mai mult. Am decis să investesc acum aproape zece ani, datorită încrederii faţă de echipa de administrare de la SIF5, condusă de domnul preşedinte Tudor Ciurezu. Am fost convins de politica de acordare a dividendelor şi de răscumpărare a acţiunilor proprii. Succesul acestei direcţii s-a văzut în mulţumirea investitorilor şi, prin urmare, în creşterea preţului acţiunilor SIF5.
Lucrurile însă s-au schimbat dramatic anul trecut. Când nimeni nu se aştepta, echipa condusă de domnul preşedinte Tudor Ciurezu a fost revocată de la conducerea SIF5. Nu a fost o schimbare în acord cu voinţa acţionarilor, ci o mişcare orchestrată de gruparea Lakis-Drăgoi. Despre această grupare şi ilegalităţile comise la SIF Banat-Crişana (SIF1) şi SIF Muntenia (SIF4) s-a scris pe larg în Ziarul BURSA. Dar, dincolo de eforturile grupării Lakis-Drăgoi, la această operaţiune a contribuit din plin şi o instituţie a statului, al cărei rol era să nu permită aşa ceva!
Nu cred că mă înşel dacă spun că este vorba despre una dintre puţinele instituţii care a reuşit să-şi menţină nivelul de corupţie pe care îl avea şi înaintea aderării României la Uniunea Europeană.
Această instituţie, care s-a numit Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare (CNVM) şi acum Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), continuă să rămână o instituţie profund coruptă, în ciuda numeroselor scandaluri soldate cu arestări şi condamnări.
• Consider că împrejurările schimbării de la conducerea SIF5 reprezintă cel mai grav caz de prejudiciere a investitorilor români
Pentru cazul SIF5 Oltenia, ASF a jucat rolul lupului pus paznic la oi! Cunosc bine împrejurările schimbării de la conducerea SIF5 şi consider că este cel mai grav caz de prejudiciere intenţionată a investitorilor români. Anul trecut, SIF5 a fost preluată de gruparea condusă de domnii Najib El Lakis şi Bogdan Drăgoi, care până atunci conduceau SIF1 şi SIF4. Schema a fost pe cât de simplă pe atât de ilegală: SIF1 şi SIF4 au acumulat acţiuni SIF5 direct, dar şi prin nişte fonduri, cu toate că legea nu permitea deţineri concertate de peste 5% la SIF-uri. Totuşi, cu o îngăduinţă inexplicabilă din partea ASF, gruparea Lakis-Drăgoi a acumulat peste 30% din SIF5. Şi nu a făcut-o cu banii săi, ci cu banii acţionarilor SIF1 şi SIF4, de la care n-a primit niciodată vreun mandat în acest sens.
Mă întreb de ce nu s-a aplicat legea în acest caz? Este o întrebare la care instituţiile Statului Român, care veghează la respectarea legii, vor trebui să găsească răspuns. Consecinţele atacului operat de Lakis-Dragoi în urma căruia conducerea SIF5 a fost schimbată sunt mari şi exclusiv în detrimentul investitorilor, ale căror deţineri s-au diminuat semnificativ.
Spre exemplu, fondurile de pensii, care cunosc foarte bine practicile consacrate ale grupării Lakis-Drăgoi de prejudiciere a investitorilor SIF1 şi SIF4, au început să-şi vândă acţiunile deţinute la SIF5. Şi mulţi alţi investitori şi-au lichidat poziţiile de teama grupării. Drept urmare, acţiunile SIF5 s-au prăbuşit.
• Noua conducere a SIF-ului a crescut fantastic costul de administrare, prin remunerarea colaboratorilor impuşi în fruntea companiei
Prioritatea noii conduceri a SIF5 nu este apărarea interesului acţionarilor, ci prejudicierea lor! De pildă, una dintre priorităţile noii conduceri a societăţii, impusă de domnii Lakis şi Drăgoi, a fost creşterea fantastică a costului de administrare a SIF5 prin remunerarea colaboratorilor impuşi în fruntea companiei. Fosta conducere a SIF Oltenia a avut, pentru 2020, cheltuieli totale operaţionale şi de administrare de 16,7 milioane lei, pentru 2019 de 23,01 milioane lei, iar pentru 2018 de 21,2 milioane lei.
Noua conducere a propus cheltuieli de operaţionale şi de administrare de 38 milioane lei pentru 2021. Rămâne să vedem ce alte idei minunate de prejudiciere a acţionarilor SIF5 vor mai urma. Sub administrarea fostei conduceri, invesitorii în SIF5 erau obişnuiţi să aibă de câştigat în fiecare an. Povestea SIF5 este numai o piesă de puzzle din imaginea bursei româneşti.
Cu toate că România este membră a Uniunii Europene, unele instituţii ale statului sunt în continuare profund corupte. Acest lucru generează prejudicii majore cetăţenilor români dintre care câteva milioane au acţiuni la SIF-uri. Nu-mi este clar cum se poate rezolva această situaţie, dar sigur nu poate să rămână aşa. Nu cred că milioanele de români investitori la SIF-uri se vor retrage cu toţii, precum fondurile de pensii. Eu unul, nu vreau să mă las învins.
Multe soluţii nu prea există. Fie rămânem şi privim cum suntem furaţi, fie ne unim să ne apărăm drepturile. Nădăjduiesc că, în cele din urmă, vom determina instituţiile statului care acum privesc cu nepăsare, să acţioneze.
Sunt încrezător ca aşa va fi!
1. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 26.05.2021, 00:37)
...
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Gugu în data de 26.05.2021, 00:44)
Si tu nu esti un nimeni? Buzdea chiar e un om de afaceri de succes, spre deosebire de tine, sau sefii tai, care nu stiti altceva decat sa furati.
Tot respectul domnul Buzdea ca nu va lasati furat de hotii astia!
1.2. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 26.05.2021, 00:55)
...
1.3. Dl Buzdea, sunt acționar Sif 5, vă dau (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Costică în data de 26.05.2021, 21:25)
Dl Buzdea, sunt acționar Sif 5 și sunt la fel de revoltat față de ce se întâmplă după preluarea conducerii Sif 5 de gruparea de infractori de la Sif 1; sunt de acord cu tot ce ați scris în articol; vă dau procură să mă reprezentați la AG, în instanță și unde mai este nevoie pentru a pune lucrurile pe făgaș normal.
Și sunt convins că foarte mulți investitori de la Sif 5 ar face la fel ca mine; preluați inițiativa și haideți să ne organizăm. Altfel, vorbim degeaba.
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.05.2021, 10:11)
Asta am spus si eu doar organizati putem razbate cu acestia.
1.5. Declaratii (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de Liviu Dragnea în data de 27.05.2021, 14:00)
Ben a declarat public ca nu mai cumpara actiuni. Sper ca asf verifica si daca a manipulat cumva piata cumparand direct sau prin interpusi il astept sa imi fie coleg
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.05.2021, 14:36)
Liviule cu cin-te certi?
Fale loc lui Lakis si Dragoi.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 03:19)
Woow! Super tare! De ce nu cumparati Evergent? De ala nu spuneti nimic? Sau sif 3? La Evergent cred ca bonusurile conducerii sunt de 20x fata de sif1,sif4 si parca au aceasi schema; BT, Glob Invest, etc. De aia nimic? Doar de Lakis?:)) hai ca sunteti...hazliu. poate ati mancat prea multe...afine din super market:)) imi plac la nebuie eroii astia care se arunca in lupta, fara sa pomeneasca de acelasi modus operandi care e in...Cluj via Bacau
2.1. Manipulatorule (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Sictirou în data de 26.05.2021, 05:51)
Ce va mai place voua, angajatilor clanului Dragoi sa fiti distopici. Au! Nu stii ce inseamna? Fuguta la dexonline, ca sa mai inveti un cuvant ce nu se afla in panoplia grupului infractional organizat din fruntea SIF-urilor romanesti.
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 10:28)
Nu va comparati voi cu Evergent/ Sif2!
Aia dau dividende si fac rascumparari anual.
Voi? Ultimele dividende date : 2015.
Ultimul program de rascumparare realizat( nu demarat :)): 2016.
Mai continuam compararea?
Da: voi 60% discount,ei 35%!
Asa ca : ciocu mic!
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 10:47)
Evergentul a acordat dividende si a facut toate investitiile la vedere si cu buna credinta motiv pentru care a inregistrat profituri rezonabile si stabile folosite ulterior in beneficiul actionarilor.
La SIF1, 4 si mai nou 5 este un jaf generalizat.
2.4. Cand actionarii voteaza demararea... (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 11:01)
Anul asta la Sif1 s-a trecut tot profitul la Rezerve pt. ca are de demarat( auzi expresie!) 2 programe de rascumparari de actiuni care s-au tot amanat/ anulat .
O sa demareze dar nu o sa se realizeze...:)))
2.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 16:08)
Aha.
Din 2015 se tot voteaza trecerea profitului la alte rezerve si vad ca nu mai fac programele de rascumparare promise si chiar votate si de ei.E de rasul curcilor.
CA-ul si directoratul nu a dus la indeplinire hotararea AGA dar ei primesc recompensa actiuni gratuite la Sif 1.Va dati seama ce incopetenti sunt?
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 03:25)
Vezi la Evergent, costuri de administrare, bonusuri! Sunt super transparenti! Pe anul 2020 au doar...36 mil ron din care administratorii si managementul adica fix 5 persoane fizice...26 mil bonusuri in cash fara...gratuite:)) acolo nu sunt zeci de milioane de mortzi, actionari cu 20 de actiuni pe care le invocati..interesul? NTZZZ doar la sif1 si sif4:))
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 06:48)
Nu se intelege.
Adica, daca la SIF Moldova si la SIF Transilvania administratorii aplica procedurile de furt invatate de la Lakis si Dragoi, atunci nu mai este cazul sa vorbesti de furturile lui Lakis si Dragoi?
Sau ce? De ce esti nemultumit de Buzdea?
Nu se intelege, esti prost sau faci pe prostul?
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de Gugu în data de 26.05.2021, 08:16)
Draga... Dragoi, Lakis, sau care din colaboratorii lor ai fi... si cei de la Moldova sunt niste hoti, dar probabil mai mici decat voi ca un lucru e clar, voi ati fost pionii acestei scheme ilegale. Cei de la SIF Moldova v-au copiat cand au căzut ca se poate. Oricum daca nu va copiau ii preluati si pe ei. Oricum hoti sunt si ei, dar mult mai mici decat voi.
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 08:17)
Aveti si voi (gruparea sif1&4 plus fondurile alimentate) vreo 20% din Evergent . De ce nu ii trageti la raspundere?Aveti vreun pact de neagresiune...
3.4. Au fost împreună (răspuns la opinia nr. 3.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 09:00)
Uitați faptul că SIF1 a fost preluat de Balteanu si Lakis cu ajutorul BT... Cuzman știe. Apoi în 2019, dupa cum arata voturile, SIF2 a votat împotriva atragerii raspunderii celor de la SIF1... Deci tarlaua e impartita.
3.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 11:36)
Si sunt impreuna.
4. actionar SIF5
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 06:51)
Ca si dl. Buzdea, si eu am cumparat SIF5 pentru increderea pe care am avut-o in T. Ciurezu.
Cele descrise de autorul articolului sunt evidente pentru oricine vrea sa vada.
Nu am vandut inca SIF5 pentru ca sper ca in cele din urma justitia s-o determine pe ASF "sa vada".
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 07:24)
Un mic amanunt: actiunea dlui Buzdea privind anularea hotararilor AGA a fost respinsa de catre instanta de judecata in dosarul 8192/63/2020.
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 07:38)
Un alt amanunt: cat timp ASF refuza sa califice concertarea cooperativei Lakis-Dragoi, instantele de judecata iau decizii gresite.
5.2. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 5.1)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 26.05.2021, 07:53)
...
5.3. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 5.1)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 26.05.2021, 08:19)
...
5.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 08:37)
Deciziile instanțelor din Craiova se cam dau pe amantlacuri. Sa nu încurcăm dreptatea instanțelor cu adevarul. Cam tot asa se iau si deciziile ASF ului. Adevarul il stie toata lumea din piața. Situația sifelor este o pata neagra pe obrazul nerușinat al ASF. Am fost atrași în capcana cu eliminarea pragului fără să știm că Lakis avea deja control pe sif1 și 4. Sa explice ASF investitorilor cum a fost posibil ca Swiss lu juravle sa cumpere un sfert din acțiunile sif 1 și 4.
5.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 08:48)
Si deciziile instantelor din Bucuresti se dau tot pe amantlacuri?
5.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 09:33)
Toate
5.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 09:39)
As zice ca toata justitia din romania e un mare luat la mișto. Da, in bucuresti sau olt e acelasi lucru. adevarul e un mare luat la misto. La fel si asfistii. Eu ma uit pe lichiditatea pe care o dau sifele. Asta e masura valorii lor. Spre zero din cauza cooperativei. Asta e mizeria servita de ASF bursei noastre emergente
5.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de Un om în data de 26.05.2021, 11:18)
Se pare că dl Buzdea știe el ce știe .... omul vrea binele tuturor acționarilor nu doar al unei grupări...cam așa ceva rezultă din ce spune el.
6. fără titlu
(mesaj trimis de urmas al dacilor în data de 26.05.2021, 09:16)
Poate este adevarat ce spune d-ul CATALIN, insa ceea ce scoate pe gura trebuie sa si probeze, daca nu are dovezi, o sa pateasca ca in MAREA BRITANIE, o sa plateasca daune morale pentru neadevaruri, in caz de litigiu in instanta. SUNT institutii abilitate sa cerceteze si sa constate daca se incalca legea, daca nu TACI, ca este mai bine. Iti spun asta ca ''o acuzatie in presa costa'' daca vei fi judecat. Procesul civil se bazeaza pe probe, poate la ALBA IULIA nu se cunoaste acest lucru.
Daca ai probe, poti merge mai departe, daca nu ...mai bine va vedeti de treaba. Acum 20 de ani, am scos ceva pe gura si ulterior m-a costat, si am platit! DAUNE MORALE! Stiti ce inseamna. MULT SUCCES!
6.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 09:36)
Cred ca ASF are toate motivele sa nu ajunga in instanta nici ca reclamant, nici ca reclamat. Pentru ca, intr-un proces, va fi obligat sa aduca probele cerute de partea adversa si atunci se va autoincrimina.
6.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de ANONIM în data de 26.05.2021, 09:37)
Sa stii ca ai dreptate, ceea ce scoti pe gura fara probe este "0'', am patit-o si eu...procesul civil se bazeaza pe dovezi, daca nu ai si preiei o vorba si o duci mai departe, asta nu inseamna ca ai probe. Insa d-ul CATALIN, mai bine sa cerceteze si sa fie sigur pe ceea ce spune, daca NU, sa stea in banca lui, biroul sau. Calomnia in presa costa!
6.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 10:39)
Si hotia nu costa?
6.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 10:48)
Ha ha ha! Hotii se simt calomniati! Si ameninta! Nenorocitii!
6.5. Ce calomnie? (răspuns la opinia nr. 6.2)
(mesaj trimis de Alt anonim în data de 26.05.2021, 10:49)
Calomnie la adresa cui? Nenea Dragoi, Lakis, sau care asociat al lor ai fi, unde domnul Buzdea a facut vreo calomnie? Ce va place in spatele anonimatului sa va dati smecheri si cunoscatori. Domnul Buzdea are actiuni la SIF5, ele s-au facut praf din cauza voastra, a clanului Lakis-Dragoi. Unde e calomnia? N-ati cumparat actiuni, fara mandat de la SIF1 si SIF4? Da. Nu ati actionat concertat si ASF v-a sprijinit ca faceti parte din aceeasi gasca de faradelegi? Da. Nu prostiti pe nimeni cu prostelile si intimidarile voastre. Intre timp continuati sa firati si sa incalcati legea si va credeti smecheri. Erau si altii smecheri si s-au dus in cap. Aveti rabdare ca va vine randul si voua. Nu Buzdea isi asuma riscuri, ci voi.
6.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 10:51)
Nu se va intampla asa ceva pentru ca TOATE deciziile instantelor " se dau tot pe amantlacuri", asa a constatat cineva mai sus. Si si-a asumat ce a spus, doar e un anonim .
6.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de Hmmm.... în data de 26.05.2021, 11:29)
Este normal ca cel ce spune ceva în presă să se bazeze pe realitate .
Dl Buzdea pare un om rațional și bine informat...pare un om care știe ce vorbește și despre ce vorbește.
Nu prea pare un om care vorbește doar să se afle în treabă.
Este normal ca inainte să scrie ceva să analizeze bine ce scrie...dar și cei care citesc este bine să analizeze cele scrise de dl Buzdea înainte de a comenta intr-un fel sau altul.
Vă doresc o zi bună și frumoasă tuturor...și...multă sănătate.
6.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 11:38)
Pai nu a văzut o lume întreaga cum umbla o jidecatorita camuflata pe la poarta lu borcea? Uite așa e nivelul justiției . Pun ochii pe un gras cu bani și se face ghiocel. Acuma pare ca gruparea e pe val și justiția se îndoaie . Pana la urma tot se rupe lanțu de iubire.
6.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.2)
(mesaj trimis de Bună ziua în data de 26.05.2021, 11:47)
Probabil că înainte de a scrie ceva dl Cătălin analizează ce scrie.
Orice om știe că nu poți vorbii orice dacă nu ai dovezi și probe.
Dl Cătălin pare un om care vorbește logic nu doar așa de dragul de a se băga în seamă și el.
Nu pare un om care vorbește doar de dragul de a vorbii.
Nu dl Buzdea Cătălin trebuie analizat ci ceea ce spune el...adică este adevărat sau nu ceea ce spune ! Omul spune că el vede niște nereguli la cei din conducere.
Este adevărat sau neadevărat ceea ce spune ? Asta este problema reală.
În rest...sănătate că e mai bună decât toate
6.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 12:27)
Oricat te-ai stradui sa pari altcineva este clar ca incerci sa intimidezi. Nu merge. Se ingroasa treaba si cei vinovati vor plati. O sa vezi.
6.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.10)
(mesaj trimis de VASILE în data de 26.05.2021, 23:51)
REFERITOR LA ACEST SUBIECT (OPINIA 6) si raspunsurile la acest subiect, unele cum ar fi 6.3, 6.4, 6.5, 6.8. 6.10, desi sunt anonimi sunt pe langa SUBIECT, se baga in seama, habar nu au despre afaceri, piata de capital, bursa, ci cunosc f.b. RADIOSANTUL.
Revin acum la llucruri serioase, astfel ca apreciez continutul OPINIEI 6, ARE ADEVAR SI SUBSTANTA, stie ce spune domnul ''URMAS AL DACILOR'', inseamna ca a trecut prin asa ceva si ne spune ca ''daca afirmi ceva despre cineva care nici macar nu stii daca este adevarat si ai prins-o din barfa, automat trebuie sa ai dovezi, si cum spune proverbul romanesc ''gura bate fundul'', asuma-ti acest BLA, BLA, IAR daca nu . mai bine TACI!
Sa nu credeti voi ca organele statului dorm, stati linistiti ca lucreaza si lucreaza la un nivel destul de ridicat, cine crede altfel se inseala.
Asa ca d-ul BUZDEA, indiferent cate actiuni detine la SIF 5, trebuie sa astepte pana ii vine randul la conducere, poate maine va fi administrator in CA, atunci sa vedem ce face, ca asa dupa margine multi viteji se bat cu pumnii in piept.
MAI bine l-ar suna pe d-ul CIUREZU pentru a-l consilia, are experienta, sau este depasit, ca nu prea s-a dat peste cap in SIF 5.
Ma opresc aici si astept cu nerabdare cand d-ul BUZDEA daca nu are dovezi, va trebui sa plateasca daune pentru ce scoate pe gura, bineinteles daca nu este adevarat!
7. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 09:28)
recunosc ca asa am facut, decat actionar sub aripa infractorilor, mai bine un minus fiscal
8. fără titlu
(mesaj trimis de Xena printesa razboinica în data de 26.05.2021, 11:30)
S-au apucat unii sa comenteze pe domnul Buzdea ca e calomnie, ca prejudicii, ca vezi ce faci domnule!
Pai nu a raspuns ASF la interviul ziarului Bursa si a confirmat ca autoritatea a facut plangere la DIICOT in legatura cu manipularea pietei de capital? Nu a scris toata presa economică despre ancheta DNA in legatura cu piata asigurarilor? Hai si o intrebare de 10 puncte pentru angajatii ASF care comenteaza pe aici: este adevarat ca v-a incolonat DNA la audieri si ca dati vina unii pe altii? Cat de greu credeti ca ii va fi dlui Buzdea sa demonstreze ca nu este calomnie ci informație adevarată?
9. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 11:32)
Bun articolul și corect! Cred totuși ca numai de la președintele tarii, care a și promulgat legea fara praguri la sifuri, mai poate veni un ajutor în favoarea românilor. Ar fi si un capital important de imagine, sa facă dreptate! E și foarte simplu pentru el dacă dorește asta. Altfel dacă vorbim de ASF e adevărat: lupul paznic la oi! Speranțe de mai bine la noroc nu exista.
9.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 15:32)
Sa speram ca sasul din fruntea tarii nu mai apleaca urechea la lautarul din pnl care il sustine pe contabilul brajilor in fruntea asf si cere organelor sa isi faca treaba si sa sparga mafia din sifuri pe mana asf. Dar pana un alta Domnul Buzdea sa trimita dovezi la DNA ca poate cine stie se trezesc astia in final si ii baga in puscarie pe plagiatorul sef cu tot cu gradinita lui plina de profesorasi de macropungasie si averi ilicite.
10. Actiune concertată
(mesaj trimis de actionar la sif-uri în data de 26.05.2021, 11:57)
Felicitari Catalin pentru ceea ce faci si pentru micii actionari de la Sif 5.
Acum Sif 1,4,5 si fondurile de investitii ale lor actioneaza concertat la TLV,EVER,BRD,etc.
10.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de “mic actionar “ în data de 26.05.2021, 12:02)
Felicitari, domnul Buzdea!
Si eu reprezint acea categorie de mici actionari ai SIF5 si va sustin!
10.2. nu-i tot una (răspuns la opinia nr. 10.1)
(mesaj trimis de actionar la sif-uri în data de 26.05.2021, 13:23)
Important este sa si votati in adunarile generale de la Sif 5.
Doar asa se poate lupta cu astia.
Ei mizeaza pe indolenta micilor actionari ca nu voteaza si asa conduc ei cu 33% din actiunile Sif-ului.
11. faceti plangeri la DNA
(mesaj trimis de actionar SIF5 în data de 26.05.2021, 13:32)
Felicitari dlui Buzdea! Vad ca sunt si actionari SIF 5 care sunt interesati de subiect. Aveti pierderi pe valoarea pachetului la SIF 5? Puneti mana si scrieti la DNA si aratati clar cati bani ati pierdut din cauza ca ASF a favorizat grupul Lakis -Dragoi. Nu asteptati voi ca presedintele si consiliul ASF sa isi faca treaba daca nu au facut-o pana acum.
11.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 15:50)
La vremea respectiva si Băsescu a ieșit la tribuna prezidențială sa vina cu ,,precizari'' despre ,,acțiunea concertata''. A fost clar atunci pt toată lumea. Acum președintele sa iasă si să facă dreptate în tara ca de asta s-a grăbit sa promulge legea cu pragurile. Altfel ne agitam ca prostii pe aici, noroc ca e gratis. In AGA e mai greu de făcut ceva, chiar imposibil știm cu toții.
11.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 17:23)
Sunt convins ca Johannis monitorizează și acest ziar, și comentariile de aici și va proceda în consecință, va anula legea probabil. Chiar dacă nu exista, procedural vorbind, aceasta variantă, sigur sigur face cumva și pune iar prag la SIF-uri!
11.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 17:38)
Ha,ha,ha!
12. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 18:15)
Subiectul este de interes pentru situația tuturor sifurilor. Toate sunt împărțite pe grupuri de interese care trebuia sa fie obligate sa faca OPP când au depășit pragul. Asta este obligat ASF sa faca. Sa le impună prin decizie acestor hoți dovediți sa cumpere la prețul corect. Este corecta observația ca ASF a fost pus lup la stana din moment ce a refuzat sistematic sa constate concertarea . Toată piața a contestat decizia ASF de a permite sufleor sa aibă dețineri încrucișate. Acum sifurile care dețin lichidități și cote semnificative in celelalte companii le vor contamina și pe ele și ne vom trezi un câțiva ani ca practic nu mai exista o piața pentru investitorii mici care sunt captivi voinței catorva șmecheri .oricsnd sifele pot face orice înțelegere pe companiile pe care le dețin cumulat . Este normal ? Nu este și se va vedea in curând efectul de domino.
12.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 19:09)
Foarte bine spus.
13. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 20:45)
Atenție ,PINA in primăvara anului 2022Sif Oltenia va pierde controlul majoritar absolut la SC Mercur Craiova !!!??
13.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 21:23)
Păi dacă vor neapărat pușcărie asta o sa aibă
14. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 22:22)
La prețul actual coroborat cu portofoliul lichid Sif5 trebuie lichidat voluntar
15. Trist dar adevărat.
(mesaj trimis de Hombre în data de 27.05.2021, 08:21)
Sunt mic acționar la sif5,ceea ce este cert este faptul că în perioada când acesta era condus de Ciurezu prețul a ajuns la peste 2ron,primeam și dividende. Ei bine,acum prețul acțiunii a coborât ,nu știu dacă vor mai fi dividende, așa că ceva se întâmplă cu ecou negativ ptr micii acționari! Eu cred că în România democrată de azi încă ne furăm căciulile și suferim cu toții!
16. Reduceti bre CS la Sif 5
(mesaj trimis de actionar micut la sif 5 în data de 27.05.2021, 10:44)
Au trecut 6 luni si nu ati redus CS la Sif 5 deja? Cat timp aveti nevoie pentru a face si voi ceva?
Hotărârile Adunării Generale Extraodinare a Acţionarilor S.I.F. Oltenia S.A.,
întrunită în data de 29.10.2020, la prima convocare
Adunarea Generală Extraordinară a Acționarilor SOCIETĂȚII DE INVESTIȚII
FINANCIARE OLTENIA SA, întrunită statutar în data de 29.10.2020, la prima convocare, în
prezența acționarilor deținători a 251.225.733 drepturi de vot valide, reprezentând 50,245 % din
total drepturi de vot valide, în baza Legii nr. 31/1990 R, cu modificările și completările ulterioare, a
Legii nr. 24/2017, a reglementărilor ASF în vigoare și Actului constitutiv propriu autorizat de către
ASF prin Autorizația nr. 155/26.08.2020 și înregistrat la ORC potrivit Rezoluției nr.
12990/07.09.2020, Certificat de Înregistrare Mențiuni emis la data de 08.09.2020, cu voturile
exprimate astfel cum este evidențiat în procesul verbal de ședință, corespunzator punctelor înscrise
pe ordinea de zi, a adoptat următoarele hotărâri :
----
HOTĂRÂREA nr.6
Se aprobă reducerea capitalului social subscris al Societății de Investiții Financiare Oltenia
S.A. de la 52.214.914,3 lei la 50.000.000 lei, prin anularea unui numar de 22.149.143 acțiuni proprii
dobândite de către Societate în urma derulării în perioada 22.07.2020 – 04.08.2020 a ofertei publice
de cumpărare a acțiunilor proprii în aplicarea programului de răscumparare aprobat de adunarea
generală a acționarilor.
Dupa reducerea capitalului social, capitalul social subscris al Societății de Investiții
Financiare Oltenia SA va avea valoarea de 50.000.000 lei, fiind împărțit în 500.000.000 acțiuni cu
o valoare nominală de 0,10 lei/acțiune.
Teza I din primul alineat al articolului 4 din actul constitutiv al societății se modifică după
reducerea capitalului social după cum urmează:
“ (1) Capitalul social subscris și vărsat este de 50.000.000 lei.”
Primul alineat al articolului 5 din actul constitutiv al societății se modifică după reducerea
capitalului social după cum urmează:
“ (1) Capitalul social este împărțit în 500.000.000 actiuni cu valoare nominală de 0,1 lei fiecare.”
Reducerea capitalului social subscris se efectuează în temeiul art. 207 alin. (1) litera c) din Legea
nr. 31/1990 R și va fi efectivă după îndeplinirea condițiilor legale, respectiv: (i) publicarea hotărârii
adunării generale extraordinare a acționarilor de aprobare a reducerii capitalului social în Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea a IV –a; (ii) avizarea modificărilor privind art.4 teza I si art. 5 alin.(1)
din actul constitutiv al societății de către Autoritatea de Supraveghere Financiară; și (iii)
înregistrarea hotărârii adunării generale extraordinare a acționarilor de aprobare a reducerii
capitalului social la Registrul Comerțului.
Voturi pentru 81,871 %, voturi împotrivă 18,107 % și abțineri 0,022% din total voturi deținute de
acționarii prezenți și reprezentați.
---
HOTĂRÂREA nr. 8
Se aprobă împuternicirea directorului general al SIF Oltenia SA pentru a semna hotărârile
adunării generale extraordinare a acționarilor, forma modificată și actualizată a actului constitutiv și
orice alte documente conexe, pentru a reprezenta societatea și pentru a efectua toate actele și
formalitățile de publicitate, de înregistrare și de implementare a hotărârilor adoptate de adunarea
generală a acționarilor la Oficiul Registrului Comerțului, Autoritatea de Supraveghere Financiară,
Depozitarul Central S.A. și la orice alte autorități.
Voturi pentru 91,064 %, voturi împotrivă 2,050 % și abțineri 6,875 % și fără opțiune 0,011% din
total voturi deținute de acționarii prezenți și reprezentați.