Preşedintele USR, deputatul Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor şi Infrastructurii, propune majorităţii parlamentare PSD-PNL implementarea mai multor măsuri în noua sesiune a Legislativului, care să ducă la creşterea siguranţei în traficul rutier. Demersul liderului USR vine după ce în cursul sezonului estival s-a înregistrat o creştere a numărului de accidente rutiere în care şi-au pierdut viaţa mai multe persoane şi au fost foarte mulţi răniţi.
"În Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, am prevăzut montarea a 1000 de radare fixe, achiziţionarea a 300 de radare mobile şi 500 de camere video. Proiectul bate pasul pe loc. Sunt 367 milioane de euro disponibili pentru proiecte de siguranţă rutieră şi control", a declarat Cătălin Drulă pe pagina oficială de Facebook.
Liderul USR arată că trebuie oprite în Parlament încercările de slăbire a legislaţiei rutiere.
"OG 1/2022 este încă în proces de masacrare cu portiţe pentru şmecheri. Ultima dată am avut o discuţie pe ton apăsat cu Lucian Bode pe holul parlamentului filmată de televiziuni şi au dat înapoi. Recent, a trecut din nou cu modificări toxice la Comisia de Industrii. Apoi este necesară adoptarea legii iniţiate de colegii mei (PL-x nr. 88/2022) care permite Poliţiei să dea amenzi pe baza înregistrărilor video realizate de camerele de bord. Proiectul de lege aşteaptă încă susţinerea Ministerului Afacerilor Interne; le-am scris lui Lucian Bode în primăvară şi în iunie lui Cătălin Predoiu, dar nu am primit niciun răspuns. Numeroase comportamente deviante la volan cu potenţial ucigaş sunt surprinse de camere video private, dar în prezent Poliţia nu poate da amenzi pe baza acestor probe. De asemenea, este necesară reintroducerea inspecţiei de siguranţă rutieră pentru toate categoriile de drumuri. În 2017 a fost scoasă pentru străzile de categoria I şi II, iar în 2022 a fost scoasă şi pentru drumuri judeţene. Totodată trebuie oprite proiectele ucigaşe (dar percepute de politicieni ca populare) de lărgire a drumurilor naţionale prin localităţi şi înlocuirea cu soluţii moderne de secolul XXI. Spre exemplu, la DN71 Bâldana-Târgovişte se face dublarea drumului prin localităţi în loc de drumul nou expres în afara localităţilor pe care îl pornisem în anul 2021", precizează Cătălin Drulă.
Fostul ministru al Transporturilor şi Infrastructurii în guvernul Cîţu susţine că proiectarea străzilor trebuie făcută cu stabilirea unor condiţii privind siguranţa rutieră şi nu pentru a maximiza viteza autovehiculelor.
"Strada trebuie să protejeze din proiectare utilizatorii vulnerabili, pietonii, cicliştii. E nevoie de măsuri de calmare a traficului, treceri de pietoni supraînălţate, bumpere pentru reducerea vitezei, semafoare cu buton la toate trecerile de pietoni peste mai mult de 2 benzi de circulaţie, supra-iluminare, pinteni de protecţie ai colţurilor de străzi, etc.. Pentru lung parcurs, soluţia este cea pentru care mă lupt de mai bine de 10 ani: o reţea de drumuri moderne (autostrăzi, drumuri expres). Ne apropiem în sfârşit de 1000 kilometri de drumuri rapide. E nevoie de minim 2000 kilometri ca să ajungem într-o zonă de semi-decenţă pentru acoperirea României", menţionează Cătălin Drulă.
Liderul USR afirmă că implementarea acestor soluţii depinde de majoritatea politică condusă de premierul Marcel Ciolacu şi că soluţiile respective pot fi puse rapid în aplicare dacă social-democraţii şi liberalii vor dori acest lucru.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 28.08.2023, 17:10)
Numai prostii ați făcut cu pnrrul
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.08.2023, 17:20)
Cica ei sunt salvarea Romaniei :) :) !