Liderul USR Cătălin Drulă l-a acuzat pe ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu că a sabotat siguranţa feroviară cu bună ştiinţă, deoarece a semnat două ordine de ministru prin care au fost amânate cu şase luni termenele de reparaţii planificate şi revizii tehnice generale la vagoanele CFR Călători, informează news.ro.
"Gestionarea căilor ferate sub acest ministru este dezastruoasă pe toată linia", a adăugat el.
"În luna martie, Sorin Grindeanu a sabotat siguranţa feroviară cu bună ştiinţă. Două ordine de ministru au amânat cu şase luni termenele de reparaţii planificate şi revizii tehnice generale la vagoanele CFR Călători. Practic, Grindeanu a certificat prin semnătură că trenurile cu pasageri pot circula şi fără reparaţii şi revizii. Am avut şi eu pe masă, când eram ministru, un astfel de ordin. A fost în consultare, dar am refuzat să îl semnez. Am pus pe primul loc siguranţa călătorilor, conform legii. Grindeanu nu a avut nicio reţinere să semneze aşa ceva, doi ani la rând, şi să pună în pericol viaţa oamenilor pe calea ferată", a scris Cătălin Drulă, duminică pe Facebook.
Liderul USR a mai spus că "gestionarea căilor ferate sub acest ministru este dezastruoasă pe toată linia".
"Din cele 400 de milioane de euro pe care le-am pus în PNRR pentru material rulant, locomotive şi vagoane, niciun euro nu a fost tras până astăzi. Iar pierderile CFR Călători prevăzute pentru 2023 sunt colosale: 1,1 miliarde lei (de peste 4 ori mai mari decât în 2021). Singurul lucru care i-a reuşit a fost politizarea extremă (totul e împărţit pe culori, PSD şi PNL, roşu şi galben) şi devalizarea companiilor de stat din feroviar", a completat Drulă.
Poliţiştii din Galaţi au întocmit, în cazul accidentului de tren produse sâmbătă seară în gara din localitate, când locomotiva unui tren a lovit un vagon de călători, accident care s-a soldat cu moartea unei femei şi cu rănirea a trei bărbaţi,, dosar penal pentru infracţiunile de "distrugere sau semnalizare falsă", "ucidere din culpă" şi "vătămare corporală din culpă", cercetările fiind continuate pentru stabilirea împrejurilor în care s-a produs acest tragic eveniment feroviar. Din declaraţia mecanicului, reiese că locomotiva s-a accelerat brusc şi că a încercat să acţioneze sistemul de frânare dar acesta nu a mai frânat, ceasul vitezometrului locomotivei rămânând blocat la poziţia 75 km/h.
În urma coliziunii extrem de puternice, vagonul a fost deformat în partea de impact şi s-a deplasat aproximativ 80 metri. În momentul producerii evenimentului, în vagonul de călători se afla partida trenului, formată din şeful de tren, o femeie cu vârsta de 53 de ani, conductorul de tren, un bărbat cu vârsta de 47 de ani, precum şi un călător, un bărbat, cu vârsta de 53 ani din comuna Piscu, judeţul Galaţi.
Doi bărbaţi mai sunt internaţi în urma accidentului feroviar de sâmbătă seara, de la Galaţi, iar medicii afirmă că ei sunt stabilizaţi, iar o altă victimă a fost externată. De asemenea, femeia care a murit suferise o plagă penetrantă la nivelul gâtului.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.03.2023, 19:16)
Toți sunteți la fel ! Toți sunteți niște lichele ! ...
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.03.2023, 19:43)
Dar mare e mai reclama la USR,
tradatorii care au pus umarul,
la coalitia monstruoasa PNL-PSD
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.03.2023, 22:32)
PNL+PSD=USL
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.03.2023, 20:13)
SORIN GRINDEANU A FOST ȘI ESTE O LICHEA POLITICĂ ! UN ... COSTUMAT BÂLBÂIT AL POLITICII DE DOI BANI DIN BIATA NOASTRĂ ȚARĂ ! UN ... FĂTĂLĂU, ... ÎNTRE FĂTĂLĂI ȘI FĂTĂTOARE ! ...
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.03.2023, 23:53)
FĂTĂLĂI ȘI FĂTĂTOARE de psd-isti
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2023, 01:05)
Cele 400M de euro prevăzute de păduchele USRist Drulă urmau să meargă cu dedicate pentru Alstom - compania aia franțuzească intermediată de d-me Armand. Pentru niște trenuri inutile pe hidrogen. Prima generație, tehnologie experimentală, șamd.
La licitația respectivă, organizată pe vremea lui Drulă au ofertat 2 companii: Alstom și ceva chinezi. Pe chinezi Drulă i-a descalificat printr-un OUG (nunu, nu noaptea ca hoții!) prin care companiile chineze li s-a retezat pur și simplu accesul în Ro la proiectele de infrastructură!
Iar acum Drulăul este dezamăgit că nu intră comisionul pt el și pentru prietenii USRiști.
Băăăăăi: țara asta are nevoie de infrastructură feroviară: șine de tren, reparație poduri, etc. Nu trenuri scumpe, experimentale și inutile pe hidrogen!
Despre creșterea pierderilor de la CFR? Explicația e simplă iar lacheii USR-iști sunt DIRECT responsabili de așa ceva. Explozia pierderilor vine de la explozia prețului la energia electrică și combustibil! Explozia prețului la energia electrică vine de la faptul că lacheii PNL-USR au închis centralele pe cărbune generând penurie de energie electrică. Ca atare prețul ... a explodat!