Serviciul de comunicare din cadrul Autorităţii pentru Supraveghere Financiară (ASF), unde Catrinel Frîncu este şef, i-a trimis şi acesteia din urmă poziţia ASF faţă de informaţiile Raportului Corpului de Control al Primului Ministru conform cărora doamna Frîncu a mâncat de peste 9.000 de lei pe banii Companiei de Asigurări-Reasigurări Exim România (CARE România), deşi era director de comunicare al Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.
Probabil conform procedurilor, reprezentanţii serviciului de comunicare de la ASF au transmis e-mailul care conţinea opinia Autorităţii faţă de documentul menţionat şi spre ştiinţa (în "carbon copy" - CC) doamnei Catrinel Frîncu.
ASF arată că nu are cunoştinţă despre situaţia deconturilor făcute de compania de asigurare a EximBank, care era condusă de Radu Frîncu, fostul soţ al doamnei Catrinel Frâncu.
Potrivit Raportului Corpului de Control, Radu Frîncu a decontat nu mai puţin de 12 facturi, totalizând 9.175,5 lei, din fondurile companiei de asigurare-reasigurare, toate emise pe numele soţiei sale de societatea Twins Cafe pentru consumaţii efectuate la restaurantul Le Club din Bucureşti.
Radu Frîncu a deţinut funcţia sus menţionată în perioada mai 2010-iulie 2013, când Catrinel Frîncu era director de comunicare în cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA).
De asemenea, raportul primului ministru scoate la iveală mai multe sejururi pe care Radu Frîncu le-a făcut împreună cu soţia sa de atunci, precum şi cu alte persoane, din companie şi din afara ei, pe banii CARE România, în locaţii precum Ibiza, Roma, Munchen, Paris, San Benedetto del Tronto.
Pe lângă zboruri cu elicopterul, călătorii cu avionul, cheltuieli cu diverse case de modă din străinătate de mii de euro, raportul prezintă o listă întreagă de produse de lux, precum brăţări, genţi şi bijuterii "Louis Vuiton" sau ceas "Cartier", telefon "Vertu" şi colier "Chimento", de zeci de mii de lei, achiziţionate pe numele conducerii, toate, pe facturi decontate de CARE România.
ASF spune că a luat act de concluziile Raportului Corpului de Control al Primului Ministru, dar nu menţionează nimic referitor la Catrinel Frîncu şi la măsurile care s-ar impune să fie luate în ceea ce priveşte activitatea sa în cadrul Autorităţii.
Raportul menţionează şi că CSA a aprobat numirea lui Radu Frîncu la Conducerea CARE România, deşi acesta nu îndeplinea toate condiţiile cerute de lege, neavând studii superioare, în ciuda faptului că CV-ul său arăta contrariul.
Referitor la acest lucru, comunicatul Autorităţii precizează: "ASF a fost înştiinţată de către Corpul de Control al Primului Ministru că domnul Frîncu Radu a deţinut funcţia de Preşedinte al Directoratului CARE România SA deşi nu a îndeplinit o condiţie obligatorie prevăzută de normele legale pentru ocuparea funcţiei de membru al directoratului unei societăţi de asigurări, şi anume «să aibă studii superioare», întrucât nu a făcut dovada absolvirii unor studii superioare.
Precizăm că domnul Radu Frîncu a obţinut, în data de 19 mai 2010, aprobarea din partea Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, pe baza documentelor depuse la dosar, care ar fi atestat că are studii superioare. Urmare a sesizării Corpului de Control al Primului Ministru, ASF va verifica veridicitatea documentelor depuse la dosar şi modul în care fosta Comisie de Supraveghere a Asigurărilor a aprobat numirea domnului Radu Frîncu în funcţia de Preşedinte al Directoratului CARE România SA, poziţie pe care a deţinut-o în perioada 19 mai 2010 - 8 iulie 2013. Precizăm că domnul Radu Frîncu nu mai face parte din conducerea societăţii încă din iulie 2013 şi nu deţine în prezent vreo funcţie de conducere într-o societate de asigurare autorizată de către ASF".
Interesant este că ASF nu ia de bune informaţiile de la Corpul de Control, ci găseşte de cuviinţă să facă propria verificare.
Totodată, ASF subliniază că a informat Corpul de Control al Primului Ministru, în luna februarie 2014, asupra concluziilor controlului inopinat declanşat la CARE România SA în luna octombrie 2013, care a vizat perioada 2012-2013.
În răspunsul ASF se mai arată: "Controlul a verificat modul de funcţionare a sistemului de control intern, managementul riscului şi auditul intern, modul de înregistrare şi evidenţă a dosarelor de daună şi de constituire/eliberare a rezervelor, activitatea de subscriere a poliţelor şi respectarea prevederilor legale cu privire la controlul intermediarilor.
Controlul a constatat încălcări semnificative ale legislaţiei asigurărilor: neînregistrarea în evidenţa tehnică şi contabilă a societăţii a unor poliţe emise printr-un intermediar extern, lipsa unui sistem de control intern adecvat (care a permis expunerea societăţii la riscuri prin încheierea de poliţe în afara limitelor de competenţă).
Prin urmare, Consiliul ASF a dispus, în data de 28 ianuarie 2014, amenzi totale de 190.000 de lei şi a sesizat organele de cercetare penală asupra unor fapte care ţin de activitatea de asigurare şi care întrunesc, în opinia ASF, elemente de natură infracţională (verificarea acestor indicii ţinând de alte instituţii ale statului). Totodată, ASF a solicitat societăţii un plan de măsuri pentru remedierea aspectelor constatate (o parte dintre acestea fiind remediate în cursul controlului).
Precizăm că identificarea unor nereguli în privinţa decontărilor dintre societate şi conducerea CARE România SA ţine în principal de controlul intern al societăţii şi de alte instituţii ale statului, iar ASF a procedat, în cadrul controlului inopinat menţionat, la verificarea aspectelor care ţin de supravegherea activităţii de asigurare-reasigurare desfăşurată de societate.
Referitor la aceste aspecte, reafirmăm că ASF a identificat deficienţe semnificative ale Consiliului de Supraveghere şi ale Directoratului societăţii (conducerea administrativă şi executivă a societăţii) în perioada anterioară lunii iulie 2013, luând măsurile care se impun, inclusiv sesizarea organelor de cercetare penală şi retragerea aprobării domnului Radu Frîncu".
CARE România are ca obiect principal de activitate efectuarea de operaţiuni şi activităţi de asigurare (cu excepţia asigurărilor de viaţă) şi, ca obiect secundar, realizarea unor activităţi de reasigurare, având un capital social în sumă totală de 44,1 milioane lei, deţinut, în procent de 93,78%, de către EximBank (companie de stat), în calitate de acţionar majoritar fondator, precum şi de acţionari persoane fizice, în procent de 6,22%, statul fiind, astfel, în mod indirect, acţionar majoritar al societăţii de asigurare-reasigurare.
1. EXAGERATI!
(mesaj trimis de Theodor în data de 24.04.2014, 09:15)
Cand te plimbi cu elicopterul,cautand ,prin reviste,locuri exotice pe care nu le-ai vazut de mult,mai poti sa stii ce mananci?
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.04.2014, 09:45)
foarte profitabile casatoriile astea, nu?
a doua casatorie celebra din ASF, cu iz penal...
mai cautati..
3. Alta poAnta
(mesaj trimis de anonim în data de 24.04.2014, 09:53)
Vax! o nimica toata pe langa plimbarile cu F16 si barca cu 6 vaslasi
4. fără titlu
(mesaj trimis de Vanat în data de 24.04.2014, 16:07)
Institutiile statului (sau administrate de stat) sunt capusate in ultimul hal. Sunt mosiile hotilor numiti/angajati si tolerati pe criterii politice care nu au nimic in comun cu etica sau competentele profesionale. Sub supravegherea ASF-ului bailteanu (impreuna cu sustinatorii din umbra) a pus pe butuci in mod direct 2 SIF-uri, BIO si TLV!!
4.1. Studiu de impact .... (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de Theraflu în data de 24.04.2014, 16:22)
Are ASF un studiu de impact in baza caruia Ursache a dat liber la cumpararile incrucisate la sifuri(SIF1,2,4) pentru derularea primei parti a planului de preluare mascata a celor trei sifuri cu suportul TLV.
Vor creste cotatiile, va creste lichiditatea, piata se va dezvolta .......
Urmeaza eliminarea pragului de 5% !