Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR) continuă să se implice în medierea dialogului dintre comunităţile de afaceri din România şi Emiratele Arabe Unite, valorificând avantajul actualului context politic, extrem de favorabil pentru relaţia dintre cele două ţări, a afirmat preşedintele instituţiei, Mihai Daraban, conform unui comunicat de presă al instituţiei.
Preşedintele CCIR şi secretarul general al organizaţiei, Ovidiu Silaghi, au participat miercuri la o întâlnire oficială cu Mohammed al Muallem, vicepreşedinte executiv al Dubai Port World (DP World), cel mai mare investitor emiratez în România.
"DP World este o companie cu tradiţie în România, având în vedere că investeşte în ţara noastră de 20 de ani. Încă din 2004, compania emirateză a dezvoltat mai multe proiecte, în România, în domeniul logisticii şi în cel al conectivităţii, creând sute de locuri de muncă. Dinamizarea operaţiunilor în noul terminal din Portul Constanţa a reuşit să atragă interesul şi altor operatori importanţi din domeniul transportului naval şi al logisticii. Valorificând avantajul actualului context politic, extrem de favorabil pentru relaţia dintre România şi Emiratele Arabe Unite, CCIR continuă să se implice în medierea dialogului dintre comunităţile de afaceri ale celor două state. Întâlnirea de azi a reprezentat prilejul perfect pentru a face paşi importanţi în stabilirea etapelor referitoare la extinderea operaţiunilor şi investiţiilor DP World în România", a declarat preşedintele CCIR.
La rândul său, vicepreşedintele executiv al DP World, Mohammed al Muallem, a subliniat că, în urmă cu doi ani, s-a decis să fie demarat proiectul unui terminal intermodal, lângă Aiud, care va oferi posibilitatea extinderii operaţiunilor efectuate în România.
"Relaţia noastră cu CCIR este una mai veche şi de fiecare dată ne-am bucurat de sprijinul necondiţionat al acestei organizaţii în ceea ce priveşte intenţiile noastre investiţionale în România. Astfel, a fost posibilă demararea construcţiei terminalului de la Constanţa, cel mai mare port de containere din Marea Neagră şi care, prin poziţia sa strategică la gura Canalului Dunărea, este conectat cu ţările riverane din Europa. În momentul de faţă, se înregistrează o rată de creştere considerabilă a transportului de mărfuri, la nivel global, ceea ce face extrem de important tranzitul mărfurilor pe Dunăre, cu Portul Constanţa ca poartă de acces. Ca urmare, am decis, în urmă cu doi ani, să demarăm proiectul unui terminal intermodal, lângă Aiud, care va oferi posibilitatea extinderii operaţiunilor pe care le efectuăm în România", a declarat vicepreşedintele executiv al DP World.