Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR) susţine public demersul prim-ministrului Guvernului României, dl Marcel Ciolacu, de a relua construcţia canalului navigabil Dunare-Bucureşti, proiect cu un impact semnificativ asupra dezvoltării economiei naţionale, prin asigurarea unor fluxuri comerciale importante, precum şi prin crearea unui număr important de locuri de muncă, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile a anunţat recent că doreşte reluarea lucrărilor la amenajarea râurilor Argeş şi Dâmboviţa pentru a le face navigabile, fiind estimat ca noua reţea europeană de transport naval să realizeze o capacitate de transport de peste 24 milioane de tone pe an.
"Decizia prim-ministrului României, dl Marcel Ciolacu, de a finaliza construcţia canalului navigabil Dunăre-Bucureşti poate reprezenta unul dintre cele mai importante proiecte pentru România, implicaţiile fiind majore atât din punct de vedere economic, cât şi social. În Europa, avem ca model similar Portul Duisburg din Germania, cel mai mare port interior din lume şi cel mai important centru logistic din Europa Centrală. Întins pe o suprafaţă de 1550 de hectare şi cu o capacitate de 4,3 milioane TEU, prin Portul din Dusiburg trec aproximativ 20 de mii de nave anual, care deservesc peste 30 de milioane de clienţi pe o rază de 150 de kilometri. Portul Duisburg asigură 1600 de locuri de muncă. Aceste precizări sunt necesare atât pentru a avea o imagine aproximativă a ceea ce ar însemna deschiderea canalului Dunăre-Bucureşti pentru economia românească, cât şi pentru cei care, sunt mai mult ca sigur, vor readuce în discuţie istoria acestui proiect nefinalizat. Prin acest proiect putem lega Bucureştiul de celelalte capitale şi oraşe importante din Europa, putem avea acces direct la Portul Constanţa, iar prin intermediul canalului Rhin-Main-Dunăre se asigură deschiderea totală la reţeaua europeană de căi navigabile. Nu în ultimul rând, trebuie avută în vedere şi compatibilitatea cu Green Deal care, astfel, devine o reală oportunitate pentru dezvoltarea transportului maritim şi fluvial din România, ştiindu-se faptul că acesta este mult mai puţin poluant decât transportul terestru, de exemplu", a declarat preşedintele CCIR, Mihai Daraban.
1. Iarasi promisiuni fantasmagorice
(mesaj trimis de anonim în data de 17.05.2024, 10:13)
Iarasi promisiuni fantasmagorice... Nicushor a propus tunel rutier pe sub Bucuresti, alti centrale nucleare modulare, altii canal care sa lege Bucurestiul de Rin si tot asa...
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.05.2024, 10:36)
dupa modelul ceausescu, idolul lor(PCR-FSN-PSDNL)
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 17.05.2024, 19:01)
In sfarsit o decizie buna. Ce parlament/guvern intra primul la canal?