Comisia Europeană (CE) a amendat Sanrio, compania niponă din spatele brandului Hello Kitty, cu 6,2 milioane euro (6,9 milioane de dolari), pentru restricţionarea vânzărilor în blocul comunitar, se arată într-un comunicat al CE.
Executivul comunitar a lansat, în 2017, o investigaţie privind distribuirea produselor sub licenţa Sanrio, pe lângă investigaţiile separate în cazurile Nike şi Universal Studios.
Rezultatele investigaţiei arată că Sanrio a impus restricţii directe şi indirecte, interzicând sau descurajând comercianţii să vândă mărfurile în alte state UE decât în ţara lor de origine, contrar reglementărilor din blocul comunitar, a anunţat, astăzi, Comisia Europeană.
"Decizia de azi confirmă că traderii care vând produse licenţiate nu pot fi împiedicaţi să-şi comercializeze produsele într-o ţară diferită. Consumatorii care cumpără produse Hello Kitty şi alte personaje deţinute de Sanrio ("Mr. Men" şi "Little Miss") trebuie să beneficieze deplin de unul dintre principalele avantaje ale pieţei unice: capacitatea de a face cumpărături oriunde în Europa pentru a realiza cele mai bune tranzacţii", a afirmat comisarul european pentru concurenţă, Margrethe Vestager, notează sursa precizată.
Comisia Europeană a amendat, în martie, Nike cu 6,2 milioane euro pentru practici restrictive similare, în timp ce investigaţia asupra Universal Studios este în derulare.