Există un interes tot mai crescut al populaţiei în ceea ce priveşte colectarea selectivă a ambalajelor din polietilenă sau alte tipuri de plastic flexibil. Parteneriatul dintre producători, Organizaţii care Implementează obligaţiile privind Răspunderea Extinsă a Producătorului (OIREP), autorităţi şi societatea civilă reprezintă singura modalitate de succes pentru atingerea ţintelor naţionale de reciclare.
Potrivit unui comunicat primit la redacţie, această tendinţă este susţinută de către campaniile de educare şi conştientizare, precum "ReciCLARea e totul", iniţiată de către Nestle, împreună cu Green Resources Management, Federaţia Naţională a Părinţilor (FNAP) - Edupart şi Primăria Sector 6, campanie menită să explice simbolurile de colectare separată şi reciclare de pe ambalajele din industria alimentară şi să pună accent pe plasticul flexibil.
Campania lansată în mai 2024 s-a încheiat săptămâna aceasta prin vizita elevilor din clasa a VI-a D de la Şcoala Gimnazială "Liviu Rebreanu" din Bucureşti, câştigătorii marelui premiu al concursului de design de postere, la fabrica GreenGroup din Buzău, specializată în reciclarea deşeurilor din plastic şi echipamente electrice şi electronice.
În campanie au fost înscrise 361 de lucrări, dintre care 50 au fost expuse la Palatul Parlamentului, în cadrul unei expoziţii care a arătat dorinţa copiilor de a avea un mediu înconjurător mai curat, aspect de care factorii de decizie politică şi administrativă de la toate nivelurile trebuie să ţină cont.
Vizita la fabrica de reciclare GreenGroup le-a reamintit celor mici importanţa colectării separate şi le-a dezvăluit procesul complex prin care ambalajele din plastic flexibil primesc o nouă viaţă. De asemenea, tinerii vizitatori au putut observa direct procesul de reciclare a deşeurilor electrice şi electronice, de la recepţie şi sortare, până la dezasamblarea, procesarea şi stocarea materialelor reciclabile rezultate.
"Suntem încântaţi să împărtăşim tinerei generaţii din cunoştinţele şi experienţa noastră in domeniul reciclării, iar succesul acestei campanii ne motivează să continuăm misiunea GreenGroup de educare şi conştientizare", a declarat Alina Georgescu, Director General Green Resources Management.
"Nestle a lansat acest proiect pentru că, la nivel naţional, încă nu se colectează o cantitate suficient de mare de ambalaje de plastic flexibil. Este nevoie ca românii să se implice şi mai mult în colectarea selectivă a deşeurilor de ambalaje din plastic flexibil, susţinând astfel atingerea ţintelor naţionale de reciclare asumate la nivelul Uniunii Europene", spune Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager, Nestle România.
Pentru a avea succes în iniţiativa de promovarea unei industrii de reciclare a plasticului flexibil, primii paşi implică educarea populaţiei. Spre deosebire de PET-uri, ambalajele din polietilenă sunt preponderent "murdare" după consumul alimentului. Altfel spus, fiind în contact cu produse alimentare de consistenţe variate, ele păstrează urme de la aceste alimente.
Potrivit companiei, pentru creşterea gradului de reciclare, înainte de a fi depuse în containerele de colectare, aceste ambalaje ar trebui curăţate sau chiar spălate. Pe de altă parte, acest proces ar putea fi preluat de o facilitate industrială special concepută, destinată reciclării acestor ambalaje flexibile, dar care ar implica investiţii de amploare.
1. xxx
(mesaj trimis de EU în data de 24.10.2024, 21:35)
MAI BINE duc ambalajele flexibile la marile magazine, decat sa vad ca se colecteaza in masina de gunoi totul: menajer+sticla+plastic+carton. Oamenii au renuntat sa mai sorteze, vazand acest lucru.
made in romania: RAPOARTELE SCRISE SA IASA BINE PT PARTIDELE DE LA GUVERNARE!!!