Acestea sunt abilităţi pe care le folosim când primim sau transmitem diverse informaţii. Câteva exemple sunt comunicarea ideilor, comunicarea trăirilor sau a lucrurilor care se întâmplă în jurul tău. Competenţele de comunicare implică ascultarea, discursul, observarea şi empatizarea.
Există însă diferenţe între tipurile de comunicare, acţiunile faţă în faţă fiind diferite de cele care au loc la telefon sau în mediul digital, adică prin email-uri sau social media.
Există o serie de competenţe de comunicare pe care le poţi învăţa şi le poţi pune în practică, iar acestea te vor transforma într-un bun comunicator.
Una dintre cele mai importante competenţe de comunicare este ascultarea. Ascultarea activă presupune să acorzi o atenţie ridicată persoanei care îţi vorbeşte. Persoanele care dau dovadă de ascultare activă sunt bine privite de colegi, datorită atenţiei şi respectului pe care îl oferă celorlalţi.
Deşi poate părea simplu, aceasta este o abilitate destul de greu de dezvoltat şi de îmbunătăţit.
Important este faptul că un bun ascultător se concentrează doar asupra vorbitorului, nu dă importanţă factorilor disturbatori, precum telefoane mobile, laptopuri sau discuţiile celorlalţi. De asemenea, este ideal să ai pregătite câteva întrebari sau comentarii pentru a continua discuţia.
Cum să îţi îmbunătăţeşti abilităţile de comunicare?
Prin practică şi acumularea de experienţă, competenţele de comunicare pot fi îmbunătăţite. Iată câteva idei care te pot transforma într-un bun comunicator: