Cel mai mare producător mondial de articole de lux, LVMH Group, proprietarul mărcii Louis Vuitton, plăteşte 16,2 miliarde de dolari în numerar pentru cumpărarea brandului american de bijuterii de lux Tiffany & Co., conform Reuters. Achiziţia este cea mai mare pe care a făcut-o vreodată grupul francez.
Oferta de preluare a fost de 135 de dolari pe acţiune, majorată faţă de propunerea anterioară. LVMH, companie condusă de cel mai mare bogătaş din Europa, Bernard Arnault, a lansat, luna trecută, o ofertă de 120 de dolari /acţiune, respectiv un total de 14,5 miliarde de dolari în numerar pentru achiziţia Tiffany. Noua ofertă a conţinut un premiu de peste 50% faţă de cotaţia titlurilor Tiffany înainte să apară informaţia privind eventuala tranzacţie (în octombrie). Totodată, preţul este cu 7,5% mai mare faţă de cotaţia de închidere a acţiunilor Tiffany la finele săptămânii trecute.
În urma afacerii, LVMH îşi va extinde cea mai mică divizie a sa, cea de bijuterii şi ceasuri, din care fac parte brandurile Bulgari şi Tag Heuer.
"Achiziţia Tiffany va întări poziţia LVMH pe segmentul bijuteriilor şi va majora prezenţa companiei pe piaţa din SUA", potrivit unei declaraţii comune a LVMH şi Tiffany, care estimează că tranzacţia se va finaliza la mijlocul anului viitor.
CEO-ul Tiffany, Alessandro Bogliolo, a afirmat că tranzacţia va "asigura sprijin suplimentar, resurse şi impuls". Conducerea Tiffany a precizat că board-ul său director le-a recomandat acţionarilor să aprobe tranzacţia cu LVMH.
Tiffany, companie înfiinţată de Charles Lewis la New York, în 1837, are peste 300 de magazine pe plan global şi este cunoscută în urma filmului "Mic dejun la Tiffany", în care a jucat celebra actriţă Audrey Hepburn. Tiffany a fost una din cele mai căutate firme pentru preluare.
Oferta LVMH a venit în condiţiile în care Tiffany s-a confruntat cu stagnarea vânzărilor, în contextul încetinirii economiei Chinei, care a afectat cheltuielile turiştilor chinezi - clienţi importanţi pe segmentul de lux. În plus, dolarul puternic a făcut ca produsele Tiffany să fie mai scumpe pentru clienţii din afara SUA.
LVMH, care încearcă de ani de zile să se extindă pe piaţa din SUA, deţine branduri precum Fendi, Christian Dior, Givenchy. LVMH concurează cu grupul Kering, care deţine mărcile Gucci şi Yves Saint Laurent, respectiv cu Richemont SA, care are în proprietate brandul Cartier.
Astfel, achiziţia Tiffany poziţionează LVMH direct pe segmentul ocupat de rivalul său elveţian Richemont.