Pentru a oferi accesibilitate la transportul pe calea ferată unei categorii cât mai largi de călători, oferta de transport feroviar de pasageri a CFR Călători este adaptată cererii pieţei, atât prin optimizarea tipului de serviciu oferit călătorilor, cât şi a programului şi a capacităţii de transport, în limita resurselor disponibile, se arată într-un comunicat al CFR Călători, remis redacţiei.
După o pauză de 8 ani, în planul de mers de tren 2022/2023, a fost reintrodus serviciul Intercity pe rutele pe care viteza şi condiţiile tehnice ale infrastructurii feroviare au permis circulaţia acestei categorii de tren, informează sursa citată. Astfel au fost proiectate pentru circulaţie în anul 2023 un număr de 12 trenuri, pe rutele: Bucureşti Nord - Cluj Napoca şi retur; Bucureşti Nord - Constanţa şi retur; Braşov - Constanţa şi retur; Bucureşti Nord - Suceava şi retur; Bucureşti Nord - Paşcani - Iaşi şi retur; Bucureşti Nord - Teiuş - Arad şi retur, conform datelor comunicatului.
În planul de mers de tren 2023/2024, pentru asigurarea şi adaptarea traficului de călători la cerinţele publicului călător şi acolo unde viteza şi condiţiile tehnice ale infrastructurii feroviare au permis serviciul Intercity, acesta a fost introdus pe alte două noi relaţii: Bucureşti Nord - Galaţi şi retur şi Bucureşti Nord - Bacău - Piatra Neamţ şi retur, precizează sursa menţionată.
De asemenea, atunci când condiţiile tehnice ale infrastructurii feroviare vor permite, CFR Călători intenţionează să introducă acest serviciu şi pe alte rute de circulaţie, cum ar fi Bucureşti Nord - Craiova - Timişoara - Arad, transmite sursa citată.
De la reintroducerea serviciului Intercity în luna decembrie 2022, numărul călătorilor transportaţi a crescut de la 1500 de călători/zi la 2200 de călători/zi în anul 2023, estimând că în anul 2024, numărul călătorilor transportaţi va avea un trend crescător, informează CFR Călători.
Compunerea trenurilor IC este asigurată cu un număr de peste 40 vagoane de călători (vagoane clasa I, vagoane clasa a II-a şi vagoane clasa a II-a cu spaţiu destinat serviciului de alimentaţie publică), se mai arată în comunicat. Toate vagoanele sunt modernizate şi au dotări la nivelul standardelor actuale, cu instalaţie de climatizare, toalete ecologice, uşi de acces şi intermediare semiautomate, prize electrice pentru încărcare telefon mobil sau laptop, instalaţie de sonorizare, afişaj digital, rastel pentru bagaje voluminoase în fiecare capăt al salonului. În aceste trenuri, călătorii beneficiază de internet în regim wi-fi, vagoanele având montat echipamentul adecvat şi sunt apte pentru circulaţie cu viteza maximă de 160 km/h şi chiar 200 km/h unele dintre ele, potrivit sursei indicate.