Cheltuielile pentru investiţii ale CNADNR vor creşte în acest an cu 21 milioane de lei (+0,27%), la 7,751 miliarde de lei, sumă din care aproape jumătate urmează să fie asigurată din fonduri pentru proiecte cu finanţare nerambursabilă, potrivit proiectului de buget al companiei, citat de Mediafax. Datele preliminate privind bugetul de anul trecut indică la capitolul investiţii cheltuieli de 7,73 miliarde de lei.
Din totalul investiţiilor preconizate pentru acest an, 48,4% reprezintă plăţi din proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile, res-pectiv 3,64 miliarde lei.
Anul trecut, fondurile europene nerambursabile au totalizat 1,26 miliarde de lei şi au reprezentat 16,3% din cheltuielile la acest capitol.
Astfel, bugetul pentru investiţii fără fondurile nerambursabile ar fi de 4,1 miliarde lei, în scădere cu 36,4% faţă de cel de anul trecut, de 6,46 miliarde lei.
Totodată, în acest an ar urma să crească plăţile din fondurile externe nerambursabile post-aderare cu 6,9%, faţă de rezultatul preliminat pentru anul trecut, de la 280,5 milioane lei la 300 milioane lei, în timp ce plăţile din credite externe contractate de stat sau cu garanţia statului se vor reduce la jumătate, de la 1,39 miliarde lei la 657 milioane lei.
Potrivit proiectului de buget, CNADNR a înregistrat anul trecut un profit de 233,98 milioane lei şi estimează pentru acest an un câştig de 245,71 milioane lei, care ar urma să scadă anul viitor cu 20,3%, la 195,73 milioane lei. Profitul va fi folosit pentru acoperirea pierderilor contabile din anii precedenţi.
În 2011 au fost deschişi traficului 58 kilometri de autostradă, reprezentând tronsoanele Timişoara-Arad (32 km), centura ocolitoare Constanţa (aproximativ 8 km) şi parţial pe Medgidia-Constanţa (circa 25 km). Pentru acest an sunt programate să fie finalizate lucrările pentru încă 90 de km de autostradă (Bucureşti-Ploieşti şi Medgidia-Constanţa), dar şi 64 de kilometri din tronsonul Suplacu de Barcău-Borş din Autostrada Transilvania.
Compania de Drumuri a semnat anul trecut nouă contracte pentru construcţia a aproximativ 180 km de autostradă cu termen de finalizare anul 2013. Valoarea estimativă a contractelor este de 1,26 miliarde euro, printre acestea numărându-se Nădlac-Arad, Orăştie-Sibiu, Lugoj-Deva şi Cernavodă-Medgidia. România are în prezent aproximativ 370 km de autostradă.
Totodată, CNADNR are contracte în execuţie pentru modernizarea a 2.300 de drumuri naţionale, din care 500 km au fost finalizaţi la finele anului trecut.