Grupul Miele, producător global de electrocasnice premium, a înregistrat o cifră de afaceri mai mare de 4 miliarde euro, în anul fiscal 2017/2018, conform unui comunicat de presă. Acesta subliniază că vânzările companiei au crescut cu 167 milioane de euro (+4,3% faţă de precedentul an fiscal).
Aproape jumătate din cifra de creştere a fost generată de către Steelco Group, subsidiara din Italia a Miele, specializată în producţia de echipamente medicale, arată sursa citată, precizând: "Este pentru prima dată când această companie este inclusă în raportul general al Miele, iar aportul este considerabil: 91 de milioane de euro".
În ţara de origine - Germania - Miele a înregistrat o creştere de 2,4%, ajungând la o cifră de afaceri de 1,21 miliarde de euro. În plus, pentru a 25-a oară, compania şi-a menţinut locul fruntaş în topul celor mai bune servicii oferite la nivel naţional, potrivit "Kundenmonitor Deutschland", un studiu comparativ la nivelul întregii ţări. Pe plan mondial, cea mai importantă creştere a fost înregistrată în China, dar peste medie au livrat şi pieţele din Canada, Austria şi Rusia. De asemenea, Miele a recâştigat teren în Spania şi Grecia, două pieţe destul de scăzute în ultimii ani. Per total, vânzările din afara Germaniei au crescut până la 70,6%, faţă de 70%, în anul fiscal anterior.
Plitele, cuptoarele şi espressoarele au fost vedetele creşterii la nivel de gamă de produse, a anunţat comunicatul citat, precizând: "Noile modele din aceste game au amplificat succesul de piaţă, precum plita TwoInOne, cu hotă integrată, cuptoarele ce au fost echipate cu cele mai noi tehnologii Miele, precum şi espressoarele din gama CM5. La capitolul aspiratoare, a doua generaţie a aspiratorului-robot, Scout RX2, a fost primită cu interes, mai ales datorită funcţiei care permite transmiterea de imagini din casă pe smartphone-ul utilizatorului. Tot ca un element de noutate, Miele a început să investească în startupuri, precum loadbee, Plant Jammer, KptnCook sau Mchef. Acestea promit să ofere noi servicii digitale, transpuse prin creativitate, utilitate şi conectivitate în bucătăria viitorului. Astfel, la IFA 2018, Mchef va prezenta, în premieră, un serviciu de gourmet food delivery, unic în lume, ce se bazează pe experienţa cuptorului Dialog, prezentat prima dată de către Miele tot la Berlin".
La nivel mondial, grupul Miele înseamnă 20.100 de angajaţi, dintre care 11.200 în Germania. Tot la nivel internaţional, grupul Miele a făcut investiţii în valoare de 272 de milioane de euro, o valoare cu 20% mai mare decât în precedentul an fiscal.
În România, Miele este prezent prin showroomurile proprii din Bucureşti (Piaţa Presei şi Dorobanţi), Constanţa şi, cel mai recent, Timişoara. De asemenea, echipamentele Miele sunt disponibile şi prin intermediul seriei de magazine deschise ca franciză în Sibiu, Deva, Braşov şi Cluj Napoca.
Miele produce echipamente electrocasnice premium, precum aparatură de gătit, de coacere şi de gătit cu aburi, produse de refrigerare, aparate de cafea, maşini de spălat vase şi produse de îngrijire pentru haine şi pardoseli. Aceastei linii de produse i se adaugă maşinile de spălat vase, maşinile de spălat rufe şi uscătoarele pentru uz comercial, precum şi aparatura de spălare-dezinfectare şi sterilizare a instrumentelor destinate utilizării în activităţile medicale şi de laborator (Miele Professional).
Compania Miele, fondată în 1899, are opt filiale de producţie în Germania şi câte o filială în fiecare dintre ţările următoare: Austria, Cehia, China şi România. Miele este reprezentată prin filiale proprii şi de importatori în aproape 100 de ţări.