Premierul Marcel Ciolacu a declarat vineri, într-o conferinţă de presă susţinută la Sibiu, că în perioada următoare vor fi găsite soluţii pentru sprijinirea companiilor care activează în domeniul industriei auto, potrivit Agerpres.
Şeful Guvernului a efectuat o vizită la fabrica Marquardt Schaltsysteme din Sibiu, context în care a subliniat că dintre primii 100 de exportatori din România, 50 sunt ori producători de componente pentru industria auto, ori producători de autoturisme, el evidenţiind că în afară de cele două mari fabrici de la Piteşti şi Craiova, Dacia şi Ford, s-a dezvoltat o întreagă industrie.
"La compania pe care am vizitat-o, unde ne-am văzut cu mai mulţi oameni de afaceri din mai multe domenii, exportul este de 100%. Exportul acestui domeniu de activitate reprezintă în jur de 30 de miliarde de euro anual. Cu adevărat, din cauza timpului totuşi limitat, nu am avut timp să acoperim întreaga agendă, dar sunt ferm convins că în perioada următoare vom comunica direct şi vom găsi cele mai bune soluţii ca să crească competitivitatea acestor companii. Este o zonă industrială foarte dezvoltată la Sibiu şi dorim în continuare, mai ales că deja s-a spart gheaţa şi avem primul ajutor de stat însumat de aproape 100 de milioane de euro la o companie care îşi desfăşoară activitatea la Oradea. Cred că acesta este cel mai bun exemplu şi asta am promis: o reindustrializare a României", a afirmat premierul, conform Agerpres.
Marcel Ciolacu a mai spus că este îngrijorat de balanţa comercială a României, afirmând că deşi aceasta a fost redusă cu aproape patru miliarde de euro, s-ar putea face mult mai mult.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 07.09.2024, 10:08)
“Cred că acesta este cel mai bun exemplu şi asta am promis: o reindustrializare a României"…auzi ce pricepe asta prin “reindustrializare”…ajuto rde stat la o firma straina:-)…Cum a fost cu fabrica Nokia la Cluj? Ajutor de stat, 5 ani fara plata taxe, dupa 5 ani au impachetat si au plecat…si aia au “industrializat” Romania pe ajutoare de stat:-)…mai degraba au fost ajutoare “de plecat”:-)
2. fără titlu
(mesaj trimis de Nic în data de 07.09.2024, 13:28)
Industria auto european e in coma ciolacule.ati avut de grija de ea cu green deal,aiureala cu masinile electrice,energie scumpa,industria otelului in faliment si alte tampenii.ursula ti-a zis ca vrea industrie eco,adica o industrie moarta si ingropata.ca esti tu in campanie electorala si vrei sa le dai la aia ajutor de inmormantare,nu schimba cu nimic dezastrul.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.09.2024, 15:51)
Industria auto europeana e in coma ca au externalizat tot inclusiv productia in China din lacomie. China a copiat tot, si cu mana de lucru la pret de dumping i-au scos pe teutoni de pe piata. 40% din profitul firmelor germane venea din China si acum e “Pa” ca aia au trecut pe electrice. 50% din noile înmatriculari pe piata Chineza sunt masini electrice unde producatorii europeni nu exista, iar pe segmentul ICE au coborat la sub 20% pondere. Deci au pierdut atat segmentele BV cat si ICE. In ce priveste pietele, China e pierduta, in SUA nu au existat niciodata, Africa si America de Sud sunt Toyota. Germania a mai ramas doar cu Europa dar si acolo fara segmentul premium cate e ocupat de Tesla si BV. Deci nu e vorba de “industria eco” ci de lacomie, lene si incapacitate in a se adapta la tehnologia viitorului. Tehnologia ICE e istorie:-)
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 07.09.2024, 20:28)
Oare si crede ce spune? Energie ieftina nu avem, materiale ieftine nu avem, personal calificat si competent din nou nu prea avem......majoritatea au plecat afara. Avem marca Dacia, dar care a fost cumparata de francezi si se imbogatesc ei de pe urma lor.
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.09.2024, 20:43)
personal calificat si competent din nou nu prea avem
Esti pe langa subiect rau de tot