CITR în calitate de administrator judiciar face cunoscute măsurile luate în procedura de insolvenţă, următorii paşi precum şi care sunt condiţiile necesare pentru redresarea companiei Damen Shipyards Mangalia ("DSMa"), conform unui comunicat transmis redacţiei.
Potrivit comunicatului, de la preluarea mandatului, pe lângă atribuţiile expres prevăzute de lege, principala preocupare a CITR a fost să sprijine compania în atragerea de noi clienţi şi de capital de lucru astfel încât să îşi poată continua activitatea curentă. De asemenea, CITR a identificat activele care nu au legătură cu activitatea curentă a companiei şi a demarat valorificarea acestora prin licitaţie publică, de cu scopul de a sprijini compania în asigurarea de fonduri operaţionale, inclusiv pentru plata salariilor. Printre activele pentru care se vor organiza licitaţii în perioada următoare se numără cămine şi case neutilizate, autobuze nefuncţionale şi terenuri agricole, toate din afara şantierului.
"Pentru că am identificat, încă de la primele analize, un potenţial de redresare a acestei companii, prioritatea numărul unu în această perioadă a fost sprijinirea companiei în identificarea unor contracte noi, care să asigure continuarea activităţii curente. În acest sens compania a contractat deja lucrări de reparaţii pentru două nave şi, în acelaşi timp, ne aflăm în discuţii cu potenţiali clienţi pentru contractarea unor proiecte mai mari care să asigure necesarul de cash pentru cel puţin următorii ani. În acelaşi timp, compania se concentrează pe eficientizarea activităţii operaţionale." a spus Paul Dieter Cîrlănaru, CEO CITR.
Cu sprijinul CITR, DSMa a reuşit să semneze contracte pentru reparaţia a două noi nave, un tanc petrolier de 274,5 m, cu o capacitate de transport de 157.022 tone şi un transportor de produse chimice şi petrol de183m şi o capacitate de transport de 50,994 tone. Lucrările de reparaţie pentru fiecare dintre acestea vor dura aproximativ o lună de zile şi vor începe la finalul lunii septembrie.
Principala provocare specifică activităţii companiei este legată de accesarea resurselor financiare necesare continuării activităţii şi susţinerii unor contracte de magnitudinea corespunzătoare a şantierului naval. Structura de costuri şi profilul activităţii companiei fac absolut necesară încărcarea la o capacitate cât mai aproape de maximum a întregului şantier, se menţionează în comunicat.
"Pe termen lung, compania are în vedere posibilitatea de contractare a unor noi proiecte pentru construcţii de structuri offshore în condiţiile în care în vara anului 2025 este posibil să fie lansate noi proiecte în acest sens. În acelaşi timp, avem în vedere şi creşterea productivităţii şi a profitabilităţii activităţii curente prin implementarea unor măsuri de eficientizare a costurilor. Nu în ultimul rând, atragerea de parteneri strategici care ar putea aduce capital şi expertiză de afaceri este una dintre oportunităţile pe care le avem în vedere." a adăugat Florin Constantin, Senior Partner CITR şi manager de proiect.
Rolul administratorului judiciar debutează la deschiderea procedurii de insolvenţă a companiei odată cu desemnarea decisă de judecătorul sindic. Conform mandatului legal, rolul CITR este acela de a identifica soluţiile optime pentru redresarea companiei. Paşii care urmează în procedura de insolvenţă sunt definirea strategiei de redresare şi planul pentru realizarea acesteia.
Etapele esenţiale derulării procesului de redresare sunt: analiza situaţiei actuale a companiei în ceea ce priveşte datoriile companiei care vor fi consemnate în tabelul definitiv al creanţelor, apoi identificarea structurii optime a patrimoniului, eficientizarea unităţilor de producţie deţinute de companie, precum şi analiza capacităţii operaţionale de derulare a unor proiecte la nivelul potenţialului şantierului, se precizează în comunicat.
"Ca urmare a identificării tabloului complet, CITR va putea propune apoi un plan de reorganizare având ca obiectiv echilibrarea activităţii şi plata datoriilor." a concluzionat Florin Constantin.