Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a constatat că în timpul meciului de fotbal Steaua-Dinamo, care a avut loc duminică, 9 aprilie 2006, s-a făcut publicitate, pe Stadionul Dinamo, unei băuturi spirtoase, informează un comunicat dat ieri publicităţii. CNA atrage atenţia că organizatorii nu au respectat dispoziţiile Legii nr. 148/2000 privind publicitatea, modificată de Ordonanţa de Guvern nr. 90/2004, care interzice orice fel de publicitate la băuturi spirtoase, cu excepţia promovării în presa scrisă, la radio şi la televiziune.
Din această cauză, CNA a solicitat Ligii Profesioniste de Fotbal şi Federaţiei Române de Fotbal să se implice şi să ceară cluburilor de fotbal să respecte legislaţia în domeniul publicităţii la băuturi spirtoase.
De asemenea, CNA s-a adresat Ministerului de Interne, căruia i-a cerut să intervină pe lîngă conducerea Clubului Dinamo astfel încît, pe viitor, clubul să nu mai facă publicitate la băuturi spirtoase.
Totodată, CNA s-a adresat Primăriei Sectorului 2, autoritatea locală competentă să sancţioneze FC Dinamo pentru nerespectarea dispoziţiilor Legii nr. 148/2000. Demersurile CNA au ca scop protejarea radiodifuzorilor care difuzează meciuri din Campionatul Diviziei A de fotbal sau alte evenimente sportive, se precizează în comunicat. Aceştia sînt pasibili de sancţionare, întrucît art. 132 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual interzice difuzarea evenimentelor sportive desfăşurate pe teritoriul României care nu respectă Legea nr. 148/2000 în cazul produselor din tutun şi al băuturilor spirtoase, conchide comunicatul CNA.