Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) nu va mai plăti taxele pentru defrişarea pădurilor, necesară pentru lucrările de infrastructură, după ce mai multe proiecte au fost blocate sau întârziate din cauza birocraţiei şi taxelor care trebuiau plătite către direcţiile silvice. Reprezentanţii Ministerului Transporturilor susţin că noul cod silvic prevede că, pentru scoaterea definitivă a unor suprafeţe din fondul forestier, acestea fie se pot compensa cu terenuri echivalente ca suprafaţă şi bonitate, fie se face dovada achitării taxei pentru scoaterea terenurilor din fondul forestier.
Purtătorul de cuvânt al CNADNR, Ştefan Szobotka, a declarat, citat de Agerpres: "În acelaşi timp, noul cod nu mai menţionează Ordonanţa de Urgenţă 75 din 2007 potrivit căreia CNADNR este scutită de la plata oricăror taxe şi nici nu poate expropria alte terenuri pentru a compensa. Astfel, am înregistrat unele întârzieri legate de anumite lucrări din această cauză, mai ales că ordonanţa de care vorbim nu a fost abrogată".
Săptămâna trecută, reprezentanţii Ministerului Transporturilor au decis împreună cu Ministerul Agriculturii promovarea unui proiect de Ordonanţă de Urgenţă, în luna septembrie, în care să se prevadă exceptarea CNADNR de la orice taxe în procesul de expropriere a pădurilor pentru realizarea unor lucrări de infrastructură, pentru a se evita orice blocaje sau întârzierea unor proiecte de importanţă majoră. Potrivit oficialilor din Ministerul Transporturilor, Ministerul Agriculturii va promova ordonanţa în septembrie, la sfârşitul vacanţei parlamentare.
Unul dintre proiectele care au fost întârziate din această cauză este cel al centurii Cluj, acolo unde peste 30 de hectare de pădure ar trebui să fie defrişate pentru continuarea lucrărilor la porţiunea Vâlcele - Apahida.