CNADNR vrea expertiză tehnică pentru tronsonul demolat din Autostrada Orăştie - Sibiu

PETRE BARAC
Ziarul BURSA #Companii / 4 aprilie 2016

Compania se aşteaptă ca, după reluarea circulaţiei, traficul să nu mai fie afectat de eventuale degradări ulterioare

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) vrea să realizeze o expertiză tehnică a lucrărilor prin care s-a construit lotul 3 din Autostrada Orăştie - Sibiu, după ce o porţiune de câteva sute de metri din tronsonul Cunţa - Sălişte a fost demolată în urma fisurilor apărute în asfalt.

Astfel, CNADNR a scos la licitaţie, pentru "preţul cel mai scăzut" contractul "Expertiză tehnică asupra lucrărilor executate pentru obiectivul Autostrada Orăştie-Sibiu, lot 3, cuprins între km 43+855 - km 65+965, în lungime de 22,11 km", cu o valoare estimată de până la circa 2 milioane de lei, urmând ca banii să fie furnizaţi de la bugetul de stat.

Firmele care doresc să participe la licitaţie îşi pot depune ofertele până pe data de 16 mai 2016.

"Expertiza tehnică va cuprinde rapoarte pentru următoarele specialităţi: drumuri, poduri, lucrări hidrotehnice, teren fundare, instalaţii şi altele, în funcţie de tipul lucrărilor expertizate. Prin această expertiză vor fi identificate toate neconformităţile existente şi lucrările rămase de executat, în aşa fel încât după soluţionarea / realizarea corespunzătoare a acestora, (...) la deschiderea circulaţiei, traficul să nu fie influenţat de eventuale degradări ulterioare", se arată în caietul de sarcini al contractului.

Potrivit CNADNR, firma care va câştiga licitaţia trebuie să realizeze o serie de servicii, printre care cercetări, experimentări sau încercări, studii, analize, investigaţii de teren şi evaluări necesare pentru cunoaşterea stării tehnice a construcţiei existente, precum şi a modului în care proiectul tehnic respectă cerinţele prevăzute de lege, în vederea fundamentării măsurilor de intervenţie, precum şi recomandării soluţiilor pentru lucrările ce urmează a fi realizate.

"Beneficiarul se aşteaptă ca, în urma executării acestor servicii de elaborare a expertizei tehnice, să se definească un document tehnic privind starea lucrărilor şi soluţii de rezolvare a problemelor tehnice de ordin structural şi funcţional existente în cadrul lucrărilor (estimare tip lucrare, cantitate şi valoare)", potrivit sursei citate.

CNADNR spune că stadiul fizic al lucrărilor estimat de către inginer este de 96%, conform proiectului tehnic iniţial (fără a lua în considerare soluţiile tehnice de consolidare în zonele cu instabilitate a terenului).

"Antreprenorul a executat parte din lucrările de consolidare din zonele cu instabilitate a terenului, rezultate ca urmare a revizuirii soluţiilor tehnice adoptate pentru stabilizarea versanţilor, fără să fi obţinut autorizaţie de construire pentru acestea", au mai spus oficialii companiei.

Pe 13 noiembrie 2014 a fost încheiat procesul de predare-preluare pentru tronsonul de autostradă Orăştie - Sibiu, lot 3, pentru ca pe 7 septembrie 2015 să se instituie restricţia totală a traficului rutier până la remedierea degradărilor constatate la km 60+600 al porţiunii menţionate.

În prezent, traficul rutier pe autostrada Orăştie - Sibiu între nodul rutier Cunţa (km 43+855) şi nodul rutier Sălişte (km 65+965) este închis, contractul de lucrării fiind reziliat de CNADNR pe 27 ianuarie 2016.

Grup de lucru pentru refacerea lotului 3 Orăştie - Sibiu

Directorul general al CNADNR a decis constituirea unui grup de lucru, începând cu data de 30 martie 2016, pentru refacerea lotului 3 din Autostrada Orăştie - Sibiu.

"În paralel cu expertiza tehnică demarată pentru întreg lotul 3 al autostrăzii Orăştie-Sibiu în lungime de 22 km, ne apucăm de lucru să reconstruim porţiunea excavată şi să remediem toate deficienţele cunoscute la această dată", a declarat şeful companiei, Cătălin Homor, subliniind: "Am hotărât să refacem acest sector în regie proprie tocmai pentru a scurta timpii de execuţie, astfel încât acest tronson de autostradă să fie refăcut cât mai repede. (...) În perioada imediat următoare aştept de la această echipă (n.r. grupul de lucru) un program şi un calendar al lucrărilor foarte clare şi mai ales cu termene asumate. Această măsură de reziliere şi finalizare a lucrărilor în regie proprie, abordată pentru prima dată de companie, poate fi pusă în aplicare oricând pentru orice proiect care nu merge şi unde constructorul dă dovadă de neseriozitate şi întârzie proiectul nejustificat".

Grupul de lucru este alcătuit din specialişti în domenii precum construcţia de drumuri şi poduri, proiectare sau geologie.

Proiectul Autostrăzii Orăştie - Sibiu prevede construirea a 82,07 kilometri de autostradă care leagă cele două oraşe. Comisia Europeană a decis, în septembrie 2011, finanţarea acestui proiect cu 510 milioane de euro din Fondul de Coeziune.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb