Comarket, un SaaS de achiziţii centralizate şi marketplace B2B adresat industriei ospitalităţii româneşti, se extinde în domeniul resurselor umane şi adaugă în lista de furnizori companii care oferă servicii de HR. Cererea pentru servicii de recrutare este în creştere în condiţiile în care, potrivit Comarket, doi din trei antreprenori din industria ospitalităţii întâmpină probleme din cauza fluctuaţiei de personal, conform unui comunicat remis redacţiei.
Astfel, Comarket oferă servicii de recrutare forţă de muncă şi leasing de personal român şi străin prin intermediul partenerilor din platformă cu experienţă în plasarea de personal în domeniul HoReCa.
"Ne dorim să venim în ajutorul antreprenorilor din Horeca în fiecare moment al dezvoltării afacerii. În prezent, industria ospitalităţii se confruntă cu o criză profundă de personal şi este clar că trebuie să oferim în marketplace şi astfel de soluţii. Comarket este un one stop shop pentru oricine doreşte să lanseze şi să-şi crească un business în ospitalitate. Avem deja listate şi alte tipuri de servicii, de consultanţă sau meniuri digitale, iar în perioada următoare vom lista şi servicii de contabilitate şi juridice, plus audit financiar", a declarat Florin Maxim, CEO şi co-fondator al Comarket.
De asemenea, Comarket a înregistrat cereri şi pentru servicii de fuziuni şi achiziţii (M&A), în contextul în care industria trece printr-o perioadă de reconstrucţie după primii doi ani de pandemie.
În prezent, principalele trei nevoi ale operatorilor din Horeca în domeniul HR sunt recâştigarea încrederii în sector, adică să fie perceput ca unul stabil şi predictibil, nevoia de personal disponibil şi programe de induction care pot fi implementate rapid.
Potrivit Comarket, doi din trei antreprenori din industria ospitalităţii au o problemă de personal, fie de management, fie de cele mai multe ori în ceea ce priveşte personalul de bază. Evoluţia în ultimii doi ani s-a accentuat din cauza impreviziunii ce planează asupra industriei Horeca. De exemplu, să-ţi fie închisă funcţionarea şi apoi să fii redeschis de opt ori într-un singur an este inimaginabil pentru orice economie, oricât de înapoiată sau fragilă ar fi aceasta.
Numărul de angajaţi din industria hotelurilor şi a restaurantelor s-a redus pe parcursul anului 2020 de la 186.000 la 150.000, o scădere de 19% în raport cu anul anterior. Estimările Comarket arată o creştere cu 10% a numărului de angajaţi din Horeca în anul 2021 comparativ cu anul 2020, ceea ce recuperează parţial declinul din primul an pandemic.
Marketplace-ul Comarket a intrat într-o nouă etapă de dezvoltare, în care oferta de produse este atent verificată şi selectată din punct de vedere al preţului şi al relevanţei pentru jucătorii din ospitalitate, urmărindu-se un număr de 10.000 de articole disponibile la comandă naţional şi cu free delivery la începutul lui 2022. În prezent, Comarket are în portofoliu peste 8.000 de articole.
Una din priorităţile echipei Comarket este integrarea producătorilor locali în platformă, iar principala provocare este rezolvarea disfuncţionalităţilor cu care aceştia se confruntă la capitolul logistică şi autorizaţii de comercializare. În acest sens, Comarket dezvoltă noi parteneriate cu integratori naţionali şi creează un kit de intrare în piaţa HoReCa pentru orice producător local, astfel încât produsele acestora să fie disponibile la nivel naţional.
Platforma Comarket oferă o soluţie rapidă şi eficientă de gestionare a activităţii de achiziţii în cadrul unui business HoReCa, oferind o alternativă modernă la metodele tradiţionale (vizita agentului de teren în locaţie, plasarea de comenzi prin SMS, Whatsapp sau telefon etc.). În plus, platforma automatizează un proces care se repetă aproape zilnic, oferind utilizatorilor date privind istoricul comenzilor, centralizarea şi detaliile logistice.