Comisia Europeană alocă 132 milioane EUR în 2025 pentru promovarea produselor agroalimentare din UE

A.D.
Internaţional / 13 decembrie

Sursa foto: Comisia Europeana/Wikipedia

Sursa foto: Comisia Europeana/Wikipedia

Comisia Europeană va aloca 132 de milioane EUR în 2025 pentru promovarea produselor agroalimentare durabile şi de înaltă calitate din UE, atât pe piaţa internă, cât şi global, transmite Comisia Europeană într-un comunicat. Programul are scopul de a crea noi oportunităţi de piaţă pentru fermierii şi industria alimentară din UE şi de a sprijini securizarea afacerilor existente.

Priorităţile Comisiei pentru 2025 reflectă obiectivele generale de durabilitate, competitivitate şi securitate alimentară, în conformitate cu Orientările politice pentru perioada 2024-2029. Acestea vizează susţinerea fermierilor şi industriei agroalimentare din UE, prin promovarea de produse durabile şi de înaltă calitate pe pieţele interne şi internaţionale.

Potrivit sursei citate, adoptarea programului de lucru pentru 2025 marchează 10 ani de politică de promovare a produselor agroalimentare ale UE, perioadă în care Comisia Europeană a cofinanţat peste 600 de campanii sub sloganul "Enjoy, it's from Europe". În 2025, suma totală alocată programelor de promovare va fi de 132 milioane euro, împărţită între 63.4 milioane EUR pentru promovarea în afacerea UE şi 58.6 milioane euro pentru piaţa internă a Uniunii. Aceste campanii sprijină consolidarea reputaţiei produselor agroalimentare ale UE atât pe piaţa internă, cât şi în afacerea globală.

Programul de lucru pentru 2025 identifică regiunile şi ţările cu un potenţial ridicat de creştere din afacerea globală ca principale pieţe-ţintă pentru promovarea produselor agroalimentare din UE. Acestea includ China, Japonia, Coreea de Sud, Singapore şi America de Nord. De asemenea, Regatul Unit continuă să fie una dintre cele mai importante pieţe de export pentru produsele agroalimentare din UE, absorbind peste 20% din exporturile agroalimentare ale Uniunii.

Bugetul pentru piaţa internă a UE este distribuit astfel:

-17.1 milioane euro pentru campaniile de informare şi promovare axate pe sistemele de calitate ale UE, în special pentru produsele cu denumiri de origine protejate (DOP), indicaţii geografice protejate (IGP) şi specialităţi tradiţionale garantate (STG). În prezent, există peste 3.500 de denumiri protejate, care garantează consumatorilor produse autentice şi conservă patrimoniul cultural şi culinar al UE.

-28.8 milioane euro pentru programele care vizează creşterea gradului de sensibilizare şi recunoaştere a produselor ecologice şi durabile, inclusiv cele cu standarde mai ridicate în materie de bunăstare a animalelor.

-12.7 milioane euro pentru stimularea consumului de fructe şi legume proaspete, în contextul promovării unei alimentaţii echilibrate.

10 milioane euro sunt rezervate pentru acţiuni în cazul unor perturbări grave ale pieţei, pierderii încrederii consumatorilor sau altor probleme. Această sumă este realocată către programele din ţări terţe dacă nu este utilizată.

Programul de lucru pentru 2025 prevede şi o serie de iniţiative directe din partea Comisiei Europene, care includ:

Campanii de promovare şi informare în ţări terţe, pentru a sprijini produsele agroalimentare din UE pe pieţele internaţionale.

Participarea la până la cinci târguri comerciale internaţionale agroalimentare, pentru a spori vizibilitatea produselor din UE.

Organizarea de misiuni la nivel înalt cu delegaţii de afaceri în ţări terţe, pentru a facilita accesul la pieţele externe.

Elaborarea de manuale privind intrarea pe piaţă pentru exportatori, pentru a sprijini procesul de globalizare al produselor agroalimentare din UE.

În paralel, Agenţia Executivă Europeană pentru Cercetare (REA) va lansa două cereri de propuneri pe 22 ianuarie 2025:

Programul "simple", destinat organizaţiilor din aceeaşi ţară a UE.

Programul "multi", destinat colaborărilor între cel puţin două organizaţii din diferite state membre ale UE sau organizaţii europene.

Aceste cereri de propuneri vor fi deschise timp de trei luni şi vor permite unei varietăţi largi de operatori (inclusiv organizaţii comerciale, de producători şi grupuri agroalimentare) să solicite finanţare pentru activităţile lor de promovare.

Toate informaţiile necesare pentru campaniile de promovare, inclusiv o hartă detaliată şi o "verificare a eligibilităţii", vor fi disponibile pe portalul "Enjoy, It's from Europe". - se arată în comunicat.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
boromir.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

13 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9732
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7413
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3047
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9954
Gram de aur (XAU)Gram de aur406.8246

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb