Facebook se conformează solicitărilor Comisiei Europene şi ale autorităţilor de protecţie a consumatorilor de a-şi modifica clauzele de furnizare a serviciilor şi de a clarifica modul de utilizare a datelor utilizatorilor, potrivit unui comunicat al Reprezentanţei Comisiei Europene în România, informează Agerpres.
"Astăzi (marţi, 9 aprilie - n. r.), Comisia Europeană şi autorităţile de protecţie a consumatorilor au salutat actualizările aduse de Facebook clauzelor de furnizare a serviciilor sale. Acum, acestea explică în mod clar cum foloseşte societatea datele utilizatorilor în scopul activităţi de creare de profiluri şi în cel al direcţionării publicităţii către utilizatori în scopuri financiare", se spune în documentul citat.
De asemenea, noile clauze explică în detaliu ce servicii bazate pe utilizarea datelor utilizatorilor sunt vândute de Facebook către terţi, cum pot fi închise conturile de către utilizatori şi din ce motive pot fi dezactivate acestea. Aceste modificări au loc în urma unor dialoguri menite să ducă la informarea completă a utilizatorilor cu privire la modelul de afaceri al Facebook într-un limbaj simplu şi cuprinzător, precizează CE.
"Facebook dă în sfârşit dovadă de angajament faţă de o transparenţă sporită şi de un limbaj simplu în clauzele de furnizare a serviciilor sale. Societăţile care doresc să recâştige încrederea utilizatorilor după scandalul Facebook/Cambridge Analytica nu ar trebui să îşi ascundă în spatele unor termeni juridici complicaţi modul în care câştigă miliarde de pe urma datelor utilizatorilor. Acum, utilizatorii vor înţelege în mod clar că datele lor sunt folosite de către Facebook pentru a vinde mesaje publicitare ţintite. Unindu-şi forţele, autorităţile de protecţie a consumatorilor şi Comisia Europeană apără drepturile consumatorilor din UE", a declarat comisarul pentru justiţie, consumatori şi egalitate de gen, Vera Jourova.
În urma scandalului Cambridge Analytica şi în urma anchetei privind platformele de comunicare socială din 2018, Comisia Europeană şi autorităţile naţionale de protecţie a consumatorilor au solicitat Facebook să informeze în mod clar utilizatorii cu privire la modul în care este finanţată şi cu privire la veniturile obţinute din utilizarea datelor utilizatorilor. Acestea au mai solicitat şi alinierea restului clauzelor de furnizare a serviciilor platformei la legislaţia UE privind protecţia consumatorilor.
"Drept urmare, Facebook va introduce în clauzele de utilizare a serviciilor sale dispoziţii suplimentare de natură să explice faptul că utilizatorii beneficiază de acces gratuit la serviciile sale în schimbul acordului de a-şi pune la dispoziţie datele şi de a primi materiale publicitare. De acum, clauzele Facebook vor explica în mod clar că modelul său de afaceri se bazează pe vânzarea de servicii de publicitate ţintite către comercianţi prin folosirea datelor aferente profilurilor utilizatorilor", se precizează în comunicat.