
Informaţii obţinute în exclusivitate de agenţia Reuters din surse apropiate autorităţilor de la Beijing arată că fabricile auto din Germania care urmează să fie închise sunt privite cu mare interes de companiile auto din China, în special fabricile Volkswagen.
"Cumpărarea unei fabrici ar permite Chinei să îşi construiască o influenţă în preţioasa industrie auto din Germania, care găzduieşte unele dintre cele mai vechi şi mai prestigioase mărci auto", a declarat sursa anonimă pentru agenţia de ştiri.
Companiile chineze au investit în mai multe sectoare industriale din Germania, de la telecomunicaţii la robotică, însă până acum nu au înfiinţat o fabrică auto.
Construirea de automobile în Germania pentru vânzarea în Europa ar permite producătorilor chinezi de vehicule electrice să evite plata tarifelor UE pentru automobilele electrice importate din China şi ar putea reprezenta o ameninţare suplimentară la adresa competitivităţii producătorilor europeni, după cum subliniază Reuters, care mai scrie că "autorităţile chineze îşi rezervă dreptul de a aproba anumite investiţii în străinătate şi este probabil să fie implicate în orice ofertă încă din primele etape ale procesului".
Deciziile de investiţii vor depinde de poziţia noului guvern german faţă de China, după alegerile din februarie, a declarat sursa citată.
Ştirea de la Reuters vine în contextul în care Volkswagen caută soluţii pentru fabricile sale din Dresda şi Osnabrueck, în cadrul unei campanii de reducere a costurilor şi reducere a operaţiunilor din Germania.
Restrângerea activităţii este determinată de scăderea vânzărilor ca urmare a creşterii concurenţei din partea companiilor chineze.
Negocierile tensionate dintre conducerea companiei germane şi sindicate s-au încheiat cu un acord care prevede oprirea producţiei la fabrica din Dresda în 2025 şi din 2027 la fabrica din Osnabrueck.
Reuters arată că VW ia în considerare vânzarea fabricii din Osnabrueck către un cumpărător chinez, iar un purtător de cuvânt al companiei a subliniat că "trebuie găsită o soluţie viabilă care să ia în considerare interesele companiei şi ale angajaţilor".
Influenţa ridicată a sindicatelor din Germania reprezintă un motiv de îngrijorare pentru companiile chineze, conform ştirii de al Reuters, iar acestea ar solicita garanţii extinse cu privire la amplasarea unităţilor de producţie şi locurile de muncă.
Un reprezentat sindical de la fabrica din Osnabrueck a declarat pentru Reuters că lucrătorii avea nimic împotrivă să producă pentru unul dintre partenerii Volkswagen din China, şi a precizat că "mi-aş putea imagina că am produce ceva pentru o companie din China, dar sub sigla VW şi în conformitate cu standardele VW", aceasta fiind o condiţie cheie.
Pornind de la modul în care a evoluat calitatea automobilelor Volkswagen în ultimii ani şi scăderea masivă în clasamentele fiabilităţii la nivel global, în paralel cu avansul extraordinar al companiilor auto chineze din ultimii cinci ani, companiile chineze ar putea refuza îndeplinirea acestor condiţii cheie. Nu ar fi ilogic să-ţi reduci standardele calitative doar pentru a mulţumi nişte sindicate care trăiesc într-o eră demult apusă?
Reuters mai arată că autorităţile de la Beijing susţin investiţiile în sectorul auto din Germania, iar un purtător de cuvânt al Ministerului de Externe a declarat că firmele care doresc să investească în Germania ar trebui să li se permită să facă acest lucru.
"Sperăm ca partea germană să manifeste o atitudine deschisă şi să ofere un mediu de afaceri echitabil, corect şi nediscriminatoriu pentru ca firmele chineze să investească", a subliniat oficialul chinez.
Reprezentanţii Camerei de Comerţ a Chinei din Germania au confirmat că investitorii chinezi sunt foarte interesaţi de sectorul auto din Germania şi îl consideră o destinaţie strategică de investiţii pe termen lung, deoarece "mulţi producători chinezi de automobile consideră că un indicator cheie al succesului îl reprezintă convingerea consumatorilor exigenţi din Germania".
Compania BYD a declarat pentru Reuters că are obiective europene pe termen lung care sunt în mare măsură independente de politica naţională pe termen scurt.
Conform datelor prezentate de agenţia de ştiri, vânzarea fabricilor ar putea fi mai ieftină pentru VW decât închiderea lor, în condiţiile în care compania ar putea obţine între 100 de milioane de euro şi 300 de milioane de euro pentru fiecare.
Dacă autorităţile europene şi germane vor permite achiziţia fabricilor Volkswagen, vor deschide drumul către o transformare radicală a peisajului industrial european.
"China se concentrează pe întregul lanţ de aprovizionare cu vehicule electrice din 2012 şi s-a mişcat mai repede şi la o scară mai mare, iar acum are o generaţie avans în tehnologia vehiculelor electrice în aproape toate domeniile, producând în acelaşi timp la costuri mai mici", se subliniază în raportul "Viitorul competitivităţii europene", elaborat de o echipă coordonată de Mario Draghi.
Companiile auto europene pierd deja cotă de piaţă, iar această tendinţă se poate accelera pe măsură ce se elimină blocajele în procesul de livrare, după cum se mai arată în raport, în condiţiile în care "cota de piaţă a producătorilor auto chinezi pentru vehiculele electrice în Europa a crescut de la 5% în 2015 la aproape 15% în 2023, în timp ce cota producătorilor auto europeni pe piaţa europeană a vehiculelor electrice a scăzut de la 80% la 60%".
Această tendinţă se poate accelera puternic dacă marii producători auto din China vor înfiinţa centre de producţie în cea mai mare piaţă auto din Europa.
Pentru a menţine costurile scăzute, noile capacităţi de producţie vor avea un grad ridicat de automatizare şi robotizare, ceea ce va limita sever numărul locurilor de muncă salvate sau nou create.
Sindicatele nu vor mai conta, iar implicaţiile vor fi majore şi pentru producătorii de componente auto din Europa Centrală şi de Est, mai ales din punct de vedere al pierderii masive a locurilor de muncă, pe fondul preţurilor necompetitive ale energiei.
1. Rezultatul prostiei lui Scholz
(mesaj trimis de anonim în data de 20.01.2025, 08:16)
Germania a rămas în urmă în competitivitate, inovație, calitate.
Când alegi proști pentru egalitate de șanse, asta obții. Te amesteci cu ei, te simți bine, toată lumea își ia doctorate, toți se specializează în comunicare, studii politice, dar economia nu merge.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.01.2025, 08:20)
Numai că vei a vândut peste 11000000 mașini în 2024. Decăderea propagandiștilor sovietici nu are limite.
1.2. Tu crezi ce spui? (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.01.2025, 08:56)
Nu ma astept sa iesi din prostie dar Germania a produs doar 3,7 milioane de autoturisme fiind pe locul 6 cu de peste 7 ori mai putine masini produse decat China.
Clasamentul de autoturisme produse pe tari arata asa:
1.China 27M
2. United States 10.1M
3. Japan 7.8M
4. India 5.5M
5. South Korea 3.8M
6. Germany 3.7M
7. Mexico 3.5M
8. Brazil 2.4M
9. Spain 2.2M
10. Thailand 1.9M
Germania e pe locul 6 in picaj si de aceea inchid fabrici. Pentru ca produc mai putin decat produceau.
Propagandist prost esti tu, faci parte din marea familie a habarnistilor care posteaza prosteste replici stupide. Probabil ai facut o facultate de rahat, de une ai luat o diploma de analfabet nefunctionat.
Auf Wiedersehen !
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.01.2025, 10:08)
Asta cu "...Decăderea propagandiștilor sovietici nu are limite..." a scris o ala bolnav cu Rusia, nu i problema, el nu mai stie ce face in timpul crizelor de nervi.
Chiar daca s ar vorbi de productia de portocale a Republicii Botswana el ar scrie ceva cu URSS, copeici, ruble, 3 zile pana la Kiew si de astea, s a banalizat
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.01.2025, 10:18)
Bravo, bine punctat. Sa mai amintim si ca Rusia este a patra economie a lumii, dupa clasamentele BM, FMI sau CIA. Iar Germania a cazut pe locul 6, dupa Japonia.
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.01.2025, 10:49)
fabrica de moarte
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.01.2025, 17:42)
No, Servus!
Desteptule, daca trebuie alegi, ce alegi 1 sau 6?
Si nu uita, chinezii produc pentru o piata de 17 de Germanii.
In ziua de azi marimea chiar conteaza.
1.7. Servis (răspuns la opinia nr. 1.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.01.2025, 18:41)
Pe benzină Japoneză, Diesel italiană ,japoneză, franțuzească iar electrică chinezească sau americană.
Nu mai cumpăr mașini nemțești. Sunt proaste.
1.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.01.2025, 20:36)
... nevastamea s-a imbracat in costum de politist ... si mi-a spus ca ma aresteaza pentru ca ii influentez emotia prin "emanatie" ... dupa doua minute mi-a spus: "te eliberez, din lipsa de probe" ;) ...
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.01.2025, 10:51)
unde-s izolationistii cu nu ne vindem tara cand e vorba de vanzarea volkswagen catre china?
bag seama ca e ok doar sa vanda la chinezi.
asa va fi si la noi.
nu ne vindem tara, decat chinezilor.
3. Totuși
(mesaj trimis de Neamțul55 în data de 20.01.2025, 12:30)
Germania este un stat social corect nu este o junglă ca Romania sau multe alte țări, Germania se va descurca, industria auto nu este un fel de Mesia,sunt și altele, nemții sunt un popor rezilient găsesc cale de ieșire,plus dacă este așa de rău în Germania de ce naiba se înghesuie românii să meargă la lucru acolo, majoritatea nu vorbesc nici măcar limba germană sau vorbesc foarte slab,deci să lăsăm vrăjeala și să nu ne plângem de milă la nemți,mai bine plângem de Romania care acum este în cădere liberă din punct de vedere economic și social și viitorul sună foarte sumbru
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.01.2025, 13:14)
Scholz si guvernul lui actual al rusinii va lua impreuna cu Ursula premiul Nobel pentru cea mai eficienta si cea mai rapida distrugere a Germaniei, candva o mare putere industriala respectata.
Cat pot fi de vanduti, sa si distruga propria tara?
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.01.2025, 14:41)
cumpara toate fabricile din Europa....Gorenje, Mintia Deva.....
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.01.2025, 15:21)
Oare de ce vor sa le cumpere, ca de intamplat, mai greu? Pentru ca sunt invechite asa cum trolati mai sus?
5.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.01.2025, 17:10)
Vin fabrici robotizate in loc
5.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.01.2025, 18:09)
Pffff, adica VW nu e robotizata? vezi ca se viziteaza linai de asamblare - ai sa vezi doar cativa ingineri si operatori asistati de coboti, in rest doar roboti. SI asa sunt toate fabricile. Nu de asta le vor - ci pentru tehnologia lor pe care chinezutii nu-s in stare sa o dezvolte nici intr-o suta de ani - cu copiatul li s-a cam infundat, acu vor sa le cumpere.
6. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.01.2025, 18:50)
Ne cumpără China cu totul, nu mai dureaza mult. Este rezultatul proastelor decizii ale UE prin implicarea într-un război pe care l-a pierdut.Rusia, Rusia rămân povesti de adormit martorii lui soros.
6.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.01.2025, 22:12)
voi ne-ati vandut deja