Concursul FameLab şi-a ales finaliştii din România

Comunicat FameLab
Ziarul BURSA #Companii / 9 martie 2007

"Competiţia FameLab, parte a proiectului regional Beautiful Science organizat de British Council în Europa de Sud-Est, susţine una dintre temele noastre strategice prioritare - Creative Europe. Ne propunem astfel să îi stimulăm pe tinerii din aceste ţări să se îndrepte către comunicarea pe teme ştiinţifice, să exploreze zone mai puţin familiare lor şi să-şi valorifice astfel un potenţial binecunoscut şi mult-apreciat în lumea largă pentru calitatea sa academică" spune Liliana Biglou, director British Council România.

2 - 3 martie 2007, British Council Bucureşti

Datorită numărului mare de participanţi, cea de a treia etapă a preselecţiilor concursului FameLab a avut loc în două zile - vineri, 2 martie şi sâmbătă, 3 martie la sediul British Council din Bucureşti.

Într-o sală plină şi cu un juriu încântat de prezentările candidaţilor, subiectele ştiinţifice legate de genetică, IT, matematică sau protecţia mediului au captat atenţia tuturor mai ales prin modul inedit în care au fost expuse.

10 - 11 martie 2007, Predeal

Preselecţiile din cele trei oraşe în care s-a desfăşurat prima etapă a concursului s-au încheiat. Finaliştii desemnaţi din Iaşi, Cluj-Napoca şi Bucureşti se vor pregăti pentru marea finală.

Ei vor participa la un training de două zile pentru dezvoltarea aptitudinilor de comunicare, prezenţei scenice, prezenţei în faţa camerei de televiziune sau transmisiuni tv în direct. Echipa care a dezvoltat şi va conduce acest training are în componenţă pe Steve Mesure, director al The Floating Point Science Theatre UK, Cătălin Moşoia, jurnalist de ştiinţă şi Dan Cadar, producător TV.

Steve Mesure este membru al Royal Academy of Engineering Whilst, a studiat teatru şi mimă la City Literature Institute şi a fondat compania Floating Point Science Theatre, cu scopul de a preda şi promova ştiinţa în şcoli folosind abilităţi şi performanţe actoriceşti. De atunci a scris 15 piese de teatru pe subiecte ştiinţifice şi a organizat 7200 de spectacole atragând 1.5 milioane de copii, a coordonat sute de ateliere de comunicare ştiinţifică, inspirând numeroase organizaţii.

Dan Cadar, prezentatorul şi producătorul emisiunii "Atom" pe TVR1, este absolvent al Facultăţii de Filozofie, a obţinut o diplomă în structurarea discursului mediatic la European Broadcasting Union, Geneva, lucrează de 10 ani în media, timp în care a realizat emisiuni şi documentare de ştiinţă şi de educaţie şi a fost moderator şi prezentator de ştiinţă, cum ar fi cazul emisiunii "Lumea de mâine" alături de Alexandru Mironov sau "Universul cunoaşterii".

Cătălin Moşoia, jurnalist în echipa Europa FM, este, în schimb, absolvent de matematică-fizică la Universitatea Bucureşti, cu o vastă experienţă în predarea ştiinţei în şcoli dar şi în media, jurnalist la radio România Internaţional, colaborator la câteva ziare şi reviste de specialitate, acum producător al emisiunii de ştiinţă din cadrul ştirilor Europa FM.

Vă reamintim că FameLab este o iniţiativă a Festivalului de Ştiinţă din Cheltenham, a cărei primă ediţie internaţională este organizată de British Council cu scopul de a încuraja tineri oameni de ştiinţă (între 18 şi 35 de ani) să inspire şi să entuziasmeze publicul cu o viziune a ştiinţei din secolul 21.

Acest proiect este implementat de centrele British Council din nouă ţări ale Europei de Sud-Est: Austria, Adzerbaijan, Bulgaria, Croaţia, Grecia, Israel, Serbia,Turcia şi România.

Competiţia îşi propune să descopere oameni de ştiinţă care să dorească să-şi dezvolte ideile şi aptitudinile de prezentare a subiectelor ştiinţifice unei audienţe largi, cum este cea atinsă de televiziune. Modelul acestui concurs este similar cu cel al emisiunii Pop Idol sau MegaStar - fiecare candidat are exact trei minute să demonstreze unui juriu că are toate aptitudinile necesare unui comunicator de ştiinţă din noua generaţie. Prezentarea trebuie să fie suficient de atractivă sau originală, veridică din punct de vedere ştiinţific, dar şi capabilă să încânte o audienţă non-ştiinţifică. Numai cel mai bun merge mai departe în runda a doua.

Marea finală va avea loc în Orage concept store din Bucureşti. Câştigătorul din România alături de cei din toate ţările participante vor vizita Festivalul de Ştiinţă din Cheltenham, Marea Britanie, în iunie 2007, ca invitaţi British Council.

"Ştiinţa şi tehnologia pot îmbunătăţi calitatea vieţii, însă uneori sunt dificil de comunicat către un public nespecializat. De aceea, proiectul FameLab, derulat împreună cu British Council, ne-a oferit o ocazie inedită de a încuraja dezvoltarea şi valorificarea abilităţilor de comunicare ale tinerilor oameni de ştiinţă români. Astfel, ei vor putea să îşi prezinte mai atractiv şi competitiv proiectele valoroase în faţa potenţialilor beneficiari şi a societăţii civile", a declarat Richard Moat, CEO Orange România.

FameLab este o componentă a programului Beautiful Science, o nouă iniţiativă regională British Council care uneşte domenii ca ştiinţă, educaţie şi artă, cu scopul de a inspira tinerii să ia în considerare posibilitatea unei cariere în ştiinţă şi să-i încurajeze să comunice cu publicul larg într-o manieră deschisă, clară, inspirată şi interactivă.

Celelalte două componente ale proiectului Beautiful Science sunt: Visualise Science, un spectacol de teatru susţinut de compania de ştiinţă Made Simple şi care accentuează importanţa acesteia ca parte din cultura populară, şi o serie de dezbateri publice pe subiecte de ştiinţă moderate de Jim Al-Khalili, un cunoscut om de ştiinţă şi de media britanic, alături de comunicatori de ştiinţă locali.

British Council mulţumeşte Orange pentru susţinerea concursului în România, partenerilor săi Autoritatea Naţionala de Cercetare Ştiinţifică şi Asociaţia Ad-Astra şi partenerilor media:Televiziunea Română, radio Europa FM, cotidianul Evenimentul Zilei şi ghidul Şapte Seri pentru sprijinul acordat acestui proiect.

______________________________________________________________________________________

British Council şi ştiinţa

- ZeroCarbonCity este o campanie globală condusă de British Council cu scopul de a promova şi stimula dezbaterea despre schimbarea climei şi despre provocările energetice la care trebuie să facă faţă marile metropole.

- Café Scientifique deschide discuţia despre legăturile dintre ştiinţă, tehnologie şi societate. Este un concept care a fost adaptat de către British Council pentru a informa un public mai larg despre ştiinţă şi despre impactul pe care îl are asupra vieţilor noastre. Evenimentul a înregistrat un succes enorm şi popularitatea sa este în creştere la nivel global.

- Robotica în Marea Britanie este considerat a fi un subiect incitant, vibrant, din avangarda cercetării ştiinţifice. Dovezi ale creativităţii şi inventivităţii britanicilor le poţi găsi atât grupurile de cercetători din universităţi cât şi în garajele unor persoane pasionate care folosesc piese de schimb ale unor maşinării dezmembrate în asamblarea unor invenţii tehnice deosebite.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb