Joi, 29 februarie 2024, a avut loc, la Bucureşti, una dintre conferinţele initiate de Comisia Europeană, reunite în seria Consumer Dialogue (Dialoguri pentru consumatori), se arată într-un comunicat de presă, remis redacţiei.
Politica europeană în domeniul protecţiei consumatorilor a adus beneficii reale prin intermediul unor acte legislative importante care reglementează drepturile consumatorilor, drepturile pasagerilor, practicile comerciale incorecte, clauzele contractuale abuzive şi acţiunile reprezentative pentru protecţia intereselor colective ale consumatorilor, relatează sursa. Acest cadru a oferit consumatorilor un nivel ridicat de protecţie, iar operatorilor economici, certitudine şi securitate juridică.
Organizat de Comisia Europeana în colaborare cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor din România, evenimentul a tratat teme de actualitate, a căror evoluţie rapidă necesită alcătuirea unei Noi Agende a Consumatorilor, la nivelul Uniunii.
Tema întâlnirii de la Bucureşti a fost "Provocări pentru consumatori în timpul tranziţiei digitale şi ecologice", iar lucrările au fost conduse de Nils Behrndt, Director General Adjunct, DG Justiţie şi Consumatori - Comisia Europeană şi Horia-Miron Constantinescu, Preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
Evenimentul, care a beneficiat de un cuvânt de deschidere din partea Comisarului european pentru Justiţie, Didier Reynders, s-a bucurat de prezenţa a numeroşi reprezentanţi ai instituţiilor publice - Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului şi Autoritatea pentru Digitalizarea României - şi ai mediului academic, organizaţiilor de consumatori şi de afaceri, precum şi ai unor operatori economici cu activitate internaţională, conform sursei.
În cadrul reuniunii, au fost studiate stadiile de dezvoltare ale diverselor domenii din societatea românească, în comparaţie cu celelalte state membre, reprezentantul Comisiei europene evidenţiind progresele remarcabile, adevărate performanţe, realizate de ţara noastră în sfera protecţiei consumatorilor.
Totodată, au fost dezbătute soluţii concrete menite să sprijine evoluţia viitoare, atât în domeniul digitalizării şi robotizării activităţii, cât şi în introducerea, pe o scară din ce în ce mai mare, a procedurilor prietenoase cu mediul, în cât mai multe domenii de activitate, pentru ca societatea, în ansamblu, să ţină pasul cu evoluţia tehnologică.
Toate aceste teme de lucru sunt menite, conform autorităţilor, să consolideze încrederea consumatorilor în piaţa unică - motor important pentru redresarea economică a Europei după pandemie.
Evenimentele derulate sub genericul "Consumer Dialogue", în statele membre, cu o abordare specifică fiecărei ţări, pun accentul pe colaborare strânsă şi parteneriate, la nivelul UE şi la nivel national, astfel încât rezultatele conlucrării să fie cât mai rapide, mai eficiente şi mai durabile.