BRD Groupe Societe Generale este implicată într-o serie de proiecte prin care, alături de partenerii săi, susţine crearea unei reţele de parcuri naturale urbane în treisprezece municipii din ţara noastră, a afirmat Cosmina Frîncu, Directorul de Comunicare al grupului financiar.
Coform reprezentantului BRD, educaţia şi cultura sunt alte domenii pe care banca le susţine, atât direct cât şi indirect, prin finanţarea dezvoltării afacerilor, a economiei în general.
Cosmina Frîncu a afirmat: "Crearea comunităţior durabile este extrem de importantă pentru a împlini obiectivele de dezvoltare durabilă. Comunităţile se creează în jurul proiectelor, a oamenilor. Până la urmă oamenii creează comunităţile şi adună alţi oameni în jurul lor. Prin urmare, ne-am propus să vedem care sunt cele mai ambiţioase şi relevante proiecte care au sustenabilitatea în centrul lor şi să încercăm să le susţinem pentru a ajunge la un nivel superior".
Directorul de comunicare al BRD a adăugat: "Ne-am orientat către tot ce înseamnă natură în oraşe. Natura este importantă în general, dar în oraşe îi simţim mai mult nevoia. Împreună cu oameni care ştiu să pună în valoare natura în oraşe, creăm o reţea de parcuri naturale urbane în treisprezece municipii din România. Sunt proiecte ca Parcul Natural Văcăreşti, care se vor dezvolta împreună cu reţele şi parteneri ONG ce identifică aceste zone de biodiversitate în oraşe, le protejează, lucrează cu administraţiile locale pentru a crea procese de management, fac educaţie pentru locuitorii oraşelor astfel încât să le valorifice, să ne bucurăm cu toţii de ele, să ştim cum să le folosim. Desigur că includ programe de educaţie, astfel încât şcolile, familiile să poată beneficia de aceste spaţii. Sunt câteva dintre proiectele noastre care au în vedere sustenabilitatea, dincolo de rolul nostru de actor care susţine afacerile şi economia în România".
Reprezentantul băncii a subliniat că educaţia este unul dintre pilonii esenţiali pentru dezvoltarea societăţii. "Băncile susţin economia, susţin dezvoltarea afacerilor, susţin până la urmă noile generaţii. Noi ne uităm spre viitor şi vedem ce ar trebui să facem ca să trăim mai bine cu toţii. Educaţia este un pilon esenţial pentru dezvoltare. Avem o serie de programe pe care le-am dezvoltat împreună cu partenerii noştri. De pildă, acordăm sprijin învăţătorilor, prin care le oferim toate instrumentele necesare astfel încât să reducă decalajele de literaţie la clasă. Programul se numeşte «ALFABETAR», fiind implicate treisprezece ONG-uri care s-au unit pentru a crea acest instrument extrem de util la clasă".
O altă prioritate a BRD Groupe Societe Generale este cultura, prin susţinerea tinerilor artişti, organizarea de evenimente sau promovarea unor noi forme de exprimare vizuală, conform reprezentantului grupului financiar.
"Ne uităm foarte mult la cultură. Fundaţia noastră, ce poartă numele de «Fundaţia 9», susţine tineri artişti, dar şi educă gusturile publicului pentru noi forme de artă, noi forme de exprimare vizuală sau în alte zone culturale. Avem peste o sută de evenimente pe an, lucrăm cu sute de artişti şi am deschis un centru cultural în Bucureşti pentru a oferi o scenă artiştilor şi noilor generaţii de creatori. Avem o revistă culturală pe care am înfiinţat-o acum şapte ani şi care are în vedere tot ce este relevant în cultura românească", a afirmat Cosmina Frîncu.
Conferinţa BURSA a avut loc la SCENARIO, spaţiul de evenimente de la etajul 17 din ONE Tower.