Sustenabilitatea implică planuri pe termen lung şi gândire strategică orientată către rezultate, nu doar proiecte pe termen scurt, este de părere Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager al Nestle România.
"Din punct de vedere al sustenabilităţii, trebuie să ne întrebăm ce anume vrem să obţinem peste zece ani, în 2030, în 2050, şi ce anume vrem să lăsăm în urmă pentru generaţiile care vor urma", declară Irina Siminenco, menţionând: "Nu este chiar atât de uşor să zici că ai setat un obiectiv, ai făcut o politică publică sau că ai luat o finanţare, ci trebuie să ne gândim puţin strategic la cum ajungem la aceste rezultate. Nestle are 155 de ani de istorie iar CSR-ul, a fost oarecum o componentă din misiunea companiei noastre. Ulterior, am început să vorbim despre sustenabilitate, acum vorbim despre regenerare".
Irina Siminenco mai afirmă că, din punct de vedere al CSR-ului (Corporate Social Responsibility), compania Nestle s-a adaptat nevoilor consumatorilor, iar obiectivele CSR ale companiei s-au adaptat în funcţie de categoriile de produse care s-au adăugat în portofoliul companiei. Domnia sa precizează: "Nestle a plecat la drum cu acest CSR pornind de la nevoile consumatorilor companiei, în funcţie de fiecare categorie de produse în parte. Istoria companiei Nestle este strâns legată de crearea formulei de lapte. Henri Nestle a fost primul om care a creat un produs alimentar care să poată salva viaţa unui Infant în măsura în care nu este posibilă alăptarea. De atunci s-au dezvoltat tot mai multe programe şi proiecte de educare precum «Baby and me» sau «Cele 1000 de zile». În funcţie de categoriile de produse care s-au adăugat în portofoliul nostru s-a extins şi viziunea asupra CSR. Dacă vorbim de Purina, vorbim de dragoste şi îngrijire pentru animalele de companie. Dacă vorbim de portofoliul de food, ne uităm la modul în care produsele sau materia primă pentru produsele noastre poate să facă o diferenţă în modul în care ne atingem obiectivele de emisii de carbon".
Totodată, managerul din cadrul Nestle declară că pe măsură ce compania a luat amploare, obiectivele de sustenabilitate s-au dovedit a fi insuficiente, astfel că aceasta a lansat strategia "creating shared value" prin intermediul căreia a integrat principii de sustenabilitate care să poată fi aplicate pe termen lung.
Irina Siminenco spune: "Ulterior, am început să privim către zona de sustenabilitate din cauza amplorii pe care a luat-o business-ul şi a nevoilor în creştere ale consumatorilor noştri, dar am descoperit că nu este suficient ceea ce facem noi ca şi companie sau ca individ, aşa că am început să integrăm această zonă în strategia companiei. Această strategie a companiei înseamnă mult mai mult decât CSR. La Nestle, această strategie se numeşte «creating shared value», iar prin intermediul său încercăm să găsim o metodă prin care atât consumatorii noştri, comunităţile locale, stakeholderii şi compania să poată să construiască pe termen lung".
Irina Siminenco afirmă că măsurile de sustenabilitate trebuie să fie susţinute de un efort colectiv, atât din partea autorităţilor, cât şi prin implicarea consumatorilor şi a partenerilor companiei.
"Cred că integrarea din punct de vedere strategic a acestor componente de sustenabilitate şi a acestor proiecte poate să facă diferenţa deoarece este singura modalitate prin care ajungem la scară. Nestl» are operaţiuni în aproape 190 de ţări şi a fost printre primele companii din industria alimentară care şi-a asumat aceste obiective, în condiţiile în care portofoliul este extrem de vast, iar măsurile care trebuie luate sunt foarte complexe. Tocmai de aceea, aceste măsuri au nevoie atât de sprijinul autorităţilor, de implicarea consumatorilor şi de ajutorul partenerilor strategici ai companiei", conchide Irina Siminenco.
Conferinţa BURSA a avut loc la SCENARIO, spaţiul de evenimente de la etajul 17 din ONE Tower.