Saga Business&Community, cu susţinerea CSR Europe şi Orange România, - organizează la Bucureşti în 20 şi 21 octombrie, cea de a treia conferinţă internaţională de responsabilitate socială. Timp de două zile, evenimentul va reuni peste 30 de experţi, dintre care 20 internaţionali. Nouă ţări vor fi prezente într-un "maraton" de opt plenare şi patru workshop-uri dedicate.
Având ca temă "Living the Green", conferinţa abordează teme de marketing, comunicare, resurse umane, reputaţie, mediu şi management. Specialişti internaţionali de renume din 9 ţări participante precum Marea Britanie, Germania, Franţa, Italia, Grecia, Rusia, Norvegia, Danemarca, Bulgaria, lideri de opinie autohtoni, nume reprezentative din mass media, precum şi celebrităţi au răspuns pozitiv invitaţiei de a împărtăşi din experienţa lor.
Conferinţa adună 20 de vorbitori internaţionali de la organizaţii prestigioase şi companii multinaţionale (Orange, ENEL, WWF Rusia, British Airways, Sony Europe, Volkswagen, International Labour Organisation, Acona Ltd., Hellenic Solid Waste Association, The Chartered Institution of Wastes Management, Novo Nordisk, IBM), care îşi vor susţine prezentările în cele două zile ale conferinţei. Printre vorbitorii de seamă ai conferinţei se numără şi 4 specialişti din cadrul Orange, partenerul principal al conferinţei încă de la prima ediţie, care vor împărtăşi din experienţa globală a grupului, contribuind la atingerea viziunii proactive a acestui eveniment.
CSR"08, echivalentul unei conferinţe de marketing şi comunicare tratată din perspectiva responsabilităţii sociale, aduce ca noutate aprofundarea unor concepte şi practici inovative pentru România, cum ar fi: strategii de marketing prin folosirea de produse verzi, avantaje competitive printr-un bun management al reputatiei, atragerea şi retinerea resurselor umane, Cunostintele de CSR - o necesitate pentru un director de top, Loializarea angajatilor, Generare de profit printr-un management responsabil al deseurilor si altele.
Reprezentanţii multinaţionalelor, organizaţiilor neguvernamentale, agenţiilor de publicitate şi relaţii publice vor avea oportunitatea ca timp de două zile să absoarbă idei noi testate şi validate pe pieţele unde au fost implementate, să afle ultimele tendinţe în materie de responsabilitate socială, să primească răspunsuri in direct de la experţi şi, mai ales, să relaţioneze cu invitaţii, să iniţieze colaborări cu ONG-uri sau autorităţi.
"Această conferinţă aduce mult VERDE! Aduce sâmburele schimbprii! Prin subiectele abordate şi studiile de caz prezentate, sperăm să vedem cât mai multe campanii de promovare a unei atitudini responsabile faţă de ceea ce este viu, faţă de ceea ce este verde, sperăm să vedem cât mai multe campanii de tipul "cause related marketing", cât mai multe parteneriate între companiile private şi instituţiile de stat, cât mai multe ONG-uri implicate. În concluzie, sperăm ca o dată cu anii imediat următori să avem parte de ceea ce admirăm la alte popoare: respect pentru mediu, respect pentru om, implicare, proactivitate!" spune Luminita Oprea, initiatoarea Conferintei Internationale de CSR, autoare a primei cărţi despre responsabilitate socială corporatistă din România, Director de comunicare la Holcim (România), şi Coordonator regional al EACD (European Association of Communication Directors) în România.
Saga Business & Community este prima agenţie dedicată furnizării de servicii specifice în domeniul responsabilitătii sociale corporatiste. Cele doua conferinte internationale au adunat în fiecare an peste 150 de profesionişti de la autorităţi publice, sectorul privat, ONG-uri, şi mass media, iar numărul experţilor internaţionali prezenţi la eveniment a crescut de la 15 în 2006 la 25 în 2007.