CONFIDENCEINDEX 2012: Românii sunt pesimişti cu privire la situaţia economică

Adelina Dabu
Ziarul BURSA #Macroeconomie / 9 noiembrie 2012

Percepţia românilor asupra situaţiei economice actuale şi viitoare, dar şi a veniturilor, posibilităţii de angajare şi investiţiilor este în general negativă, se arată în studiul ConfidenceIndex, prezentat ieri în cadrul Bucharest Forum.

În proporţie de 58,1%, românii apreciază că situaţia economică la nivel naţional s-a deteriorat în ulimele trei luni, în timp ce 34,2% o văd la fel şi numai 6,4% consideră că aceasta s-a îmbunătăţit.

Nici în privinţa viitorului nu se arată mai optimişti - 46,2% aşteaptă o înrăutăţire a situaţiei actuale şi numai 15,4%, o îmbunătăţire.

Cu acelaşi pesimism este privită şi evoluţia veniturilor, 40,2% fiind nemulţumiţi de veniturile totale ale gospodăriei şi numai 13,5% aşteptându-se ca aceste venituri să crească în următoarele trei luni.

Conform Eurostat, românii alocă 28,8% din veniturile familiei pe mâncare, în timp ce bulgarii cheltuiesc doar 22,6%, polonezii - 19,4% şi ungurii - 16,5% din buget.

Media lunară a economiilor pe care le face o familie în ţara noastră este de mai puţin de 50 euro, în timp ce o familie poloneză economiseşte 90 euro pe lună şi una slovacă, 78 euro.

Nici posibilităţile de angajare nu sunt mulţumitoare pentru 68,2% dintre români şi numai 11,2% apreciază o creştere a ofertei de locuri de muncă.

După primele nouă luni ale acestui an, ţara noastră înregistra o rată a şomajului de 7,1%, în timp ce aceasta era 5,4% în Germania, 10,1% în Polonia şi 11% în Ungaria. În acceaşi perioadă, în statele cel mai profund afectate de criză, Grecia şi Spania, rata şomajului se ridica la 23,2% şi, respectiv, 24,7%.

Investiţiile şi vacanţele se amână

Pe fondul acestui pesimism, românii îşi vor amâna şi investiţiile, numai 12,1% considerând următoarele trei luni o perioadă propice pentru cumpărarea unei locuinţe şi 7,9% pentru achiziţionarea unui automobil.

Nici vacanţele nu mai reprezintă o prioritate, astfel că numai doi din zece români şi-au planificat o vacanţă pentru următoarele trei luni. Dacă, totuşi, ar pleca, ar alege să călătorească în ţara noastră, cu automobilul personal.

Studiul ConfidenceIndex a fost realizat de Reveal Marketing Research în perioada 29-31 noiembrie 2012.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb