Consiliul Concurenţei atrage atenţia că anunţarea majorării preţurilor de către companii poate încălca legea concurenţei, având în vedere că fiecare companie trebuie să stabilească independent politica comercială, conform unui comunicat transmis redacţiei, din care relatăm următoarele.
În special în perioada Sărbătorilor Pascale, când cererea pentru produse precum ouăle creşte, declaraţiile referitoare la creşterea preţurilor pot duce la coordonarea comportamentului concurenţilor şi la o creştere artificială a preţurilor pe piaţă. Aceste acţiuni sunt sancţionate atât de reglementările naţionale, cât şi de cele europene, deoarece afectează concurenţa şi prejudiciază consumatorii.
"Este firesc ca în perioada Sărbătorilor Pascale, cererea pentru anumite produse, cum sunt ouăle, să crească. Declaraţiile prin care reprezentanţii unor companii îşi anunţă, însă, intenţiile de a majora preţurile pentru produsele pe care le comercializează, pot conduce la coordonarea comportamentului concurenţilor şi la o creşere artificială a preţurilor pe piaţă. Aceste tipuri de acţiuni sunt sancţionate din perspectiva regulilor de concurenţă naţionale şi europene, deoarece denaturează concurenţa şi prejudiciază consumatorii", precizează Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, potrvit comunicatului.
Consiliul recomandă companiilor să evite orice practici ce ar putea încălca legislaţia concurenţei şi le încurajează să solicite clarificări privind compatibilitatea iniţiativelor lor cu reglementările legale.
Recent, Consiliul Concurenţei a aplicat amenzi totale de 13,5 milioane de lei pentru cinci companii şi o asociaţie din domeniul producţiei şi comercializării ouălor, pentru coordonarea politicilor comerciale în scopul creşterii artificiale a preţurilor. De asemenea, au fost impuse măsuri pentru a împiedica dezvăluirea de informaţii individualizate între companii şi pentru a asigura transparenţa în circulaţia datelor.
Opinia Cititorului