Consiliul Concurenţei a iniţiat o primă investigaţie pentru a analiza creşterea preţurilor măştilor de protecţie pe teritoriul României, la scurt timp după amplificarea cazurilor de infectare cu noul coronavirus (COVID-19) la nivelul Uniunii Europene, afirmă Florentina Munteanu, Partener şi Andrea Grigoraş, Managing Associate, Reff & Asociaţii, societatea de avocaţi membră a reţelei Deloitte Legal.
Potrivit sursei citate, în felul acesta, Consiliul Concurenţei demonstrează, din nou, atitudinea activă pe care o are, precum şi faptul că urmăreşte foarte atent măsurile luate de agenţii economici în această perioadă, cu scopul de a preîntâmpina măsuri abuzive sauexcesive aplicate într-o perioadă de criză cu privire la bunuri care acoperă nevoi de bază ale populaţiei.
Conform reprezentantelor societăţii de avocaţi, comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă constituit, ia măsuri rapide şi din ce în ce mai intruzive în activitatea comercială a agenţilor economici, menite să oprească răspândirea virusului la nivelul populaţiei.
"Având în vedere rapiditatea de reacţie care se impuneîn astfel de situaţii, atunci când agenţii economici sunt nevoiţi să implementeze aceste direcţii în practică,apar multe semne de întrebare. Aceste măsuri nu sunt (şi nici nu au cum să fie) adaptate specificului unei industrii sau activităţi, motiv pentru care o tendinţăposibilăa actorilor de pe piaţăar putea fi aceea de a interacţiona cu alte întreprinderi concurente pentru a discuta despre cum aceştia interpreteazăprevederile actelor normative sau pentru a afla care sunt bunele practici (bestpractices) implementate în alte companii care se confruntă cu dificultăţi similare. Sunt momente în care viteza de reacţie este esenţialăşi nu este exclusă situaţia în care nu pot fi convocate consiliile de administraţie pentru gândirea unei strategii, mai ales dacă unii dintre membri sunt ei înşişi izolaţi la domiciliu sau în carantină.", explică reprezentanţii reţelei Deloitte Legal.
Astfel, salariaţii societăţilor comerciale, în această perioadă, nu trebuie să discute/agreeze cu concurenţii preţurile practicate la anumite produse/servicii, orice fel de termeni comerciali, reduceri etc.; nu trebuie să mărească preţurile pe care le aplică pentru produsele/serviciile pe care le oferă fără o justificare obiectivă (de exemplu creşterea preţului de achiziţie); să nu desfăşoare acţiuni sau să nu aibă comportamente de excludere a unor concurenţi/furnizori, ca urmare a înţelegeriiacestora din urmă cu concurenţii companiei, chiar dacă acestea pot părea la o primă vedere justificate de motive obiective, rezultate din comportamente incorecte/neloiale ale acestora; să nu ia decizii comune cu concurenţii companiei în vederea stopării comercializării unui anumit produs/serviciu;
să nu discute cu concurenţii companiei oportunităţi noi de afaceri în contextul actual şi sub nicio formăsă nu realizeze acţiuni de împărţire a clienţilor şi teritoriilor; să nu decidăstabilireaunor comportamente general aplicabile faţă de clienţi, furnizori sau alţi parteneri comerciali, precum şi standardizarea modalităţii de acţiune în situaţii identice de afaceri.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 16.03.2020, 15:13)
Bună ziua!
Bravo!
Vă rog, atitudine activă și la creșterea prețurilor la alimente, gen cartofi, ceapă, din ce am observat până acum,e.t.c.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 17.03.2020, 08:08)
Au crescut preturile la toate alimentele - nu se ia nici o masura? S-a anuntat plafonarea preturilor alimentelor dar cand se va intampla acest lucru - cand vom da 15 lei pe 2 cartofi?