Consiliul Elevilor nu renunţă la propunerea ca şcoala să înceapă pe 1 septembrie

A.M.
Miscellanea / 11 ianuarie 2020

Sursă foto: Twitter

Sursă foto: Twitter

Consiliul Elevilor a anunţat, sâmbătă, că nu renunţă la propunerea ca şcoala să înceapă pe 1 septembrie, după ce ministrul Educaţiei a declarat că acest lucru nu este posibil, informează G4Media.ro.

Potrivit unui comunicat publicat pe site-ul Edupedu.ro, încă din 2017, Consiliul Naţional al Elevilor militează pentru obţinerea unei structuri fixe a desfăşurării cursurilor dintr-un an şcolar, în baza hotărârii adoptate de reprezentanţii elevilor din întreaga ţară în cadrul Adunării generale a Consiliului Naţional al Elevilor de la Râmnicu Vâlcea.

Astfel, propunerea structurii, susţinută în repetate rânduri atât în cadrul comisiilor de dialog social, cât şi în spaţiul public, este ca anual cursurile să înceapă pe 1 septembrie şi să se finalizeze pe 1 iunie.

Consiliul Elevilor a explicat: "În primul rând, durata inegală a semestrelor afectează continuitatea actului didactic, împărţirea materiei fiind dificil de realizat, iar perioada ce se încadrează între vacanţa de iarnă şi cea intersemestrială a ajuns, în ultimii ani, să fie dedicată exclusiv rezolvării situaţiei şcolare, şi nu aprofundării materiei, în conformitate cu programa şcolară. Dintr-o altă perspectivă, începerea cursurilor mai devreme înseamnă şi o finalizare mai timpurie a acestora, ceea ce îi eliberează pe elevi de presiunea susţinerii examenelor de final de ciclu de învăţământ în condiţii de temperatură necorespunzătoare, în săli de clasă lipsite de sisteme de aer condiţionat. La rândul lor, elevii din învăţământul profesional şi tehnic sunt avantajaţi de o astfel de măsură, terminând cursurile de practică mai devreme, nu în luna iulie, când din cauza temperaturilor ridicate şi a condiţiilor improprii de desfăşurare a actului educaţional, aceştia nu mai pot asimila informaţia livrată la un randament satisfăcător."

În ciuda enunţării argumentelor de mai sus în prezenţa decidenţilor cu fiecare ocazie ivită, se pare că în continuare o măsură cu relevanţă crescută pentru elevi şi pentru calitatea actului instructiv- educativ este ignorată, în favoarea unei vacanţe mai lungi, cu impact contrabenefic.

Antonia-Laura Pup, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, a declarat: "Nu renunţăm la o propunere care este în beneficiul elevilor din România şi nu suntem înţelegători, atâta timp cât educaţia nu va fi prioritară. Este momentul ca la Educaţie să se asume politic o decizie benefică pe termen lung."

Consiliul Naţional al Elevilor i-a cerut public ministrului Educaţiei să retragă proiectul structurii anului şcolar. Elevii au cerut structură fixă, conform căreia şcoala să înceapă pe 1 septembrie şi să se încheie pe 1 iunie.

"Tichetele de vacanţă ale antreprenorilor în turism pot aştepta - educaţia nu mai poate aştepta", a susţinut liderul CNE, care a criticat şi numărul redus de săptămâni de şcoală.

Opinia Cititorului ( 6 )

  1. Generatiile astea de elevi nu stiu altceva decat sa ceara si sa se vaite. Iarna le este frig, vara le este cald, materia este prea multa, profesorii sunt prea exigenti, bursele sunt prea mici si nu se acorda si pentru nota 5 etc. etc. Orice altceva si oricine altcineva este de vina pentru rezultatele lor slabe, mai putin ei insisi.

    Trebuie sa lamurim un lucru cu majoratul asta. Conteaza ceea ce fac si spun pana la majorat (18 ami) sau nu? 

    Daca incalca legea (lovesc, ucid, violeaza etc.) se considera ca sunt imaturi si ca "nu stiu ce fac". 

    Dar daca au pretentii la varste mai mici de 18 ani, atunci devin brusc maturi si "stiu ce fac". 

    Cum ramane pana la urma? 

    Sunt sau nu responsabili pentru ceea ce fac pana la 18 ani? 

    Daca nu pot fi considerati responsabili, atunci de ce trebuie luate in considerare cerintele lor "iresponsabile"? 

    Aveam de-a face cu generatii de copii plangaciosi din orice si cersetori de drepturi si privilegii. Seamana cu parintii lor.  

    Inaite nu se mai plangea nimeni de caldura in iunie.

    Ar trebui sa mai lase tabletele si sa iasa afara la sport ca sa-si fortifice organismele si sa transforme grasimile in masa musculara (ca vor deveni rotunzi ca pepenii daca continua asa). 

    1. Completare:

      Cand eram elev, generatiei mele i se spunea ca trebuie sa invete ca sa ajunga “Cineva” in viata (medic, profesor, inginer, cercetator etc.). 

      Generatiile actuale sunt deja “Cineva” si in consecinta nu trebuie sa mai invete ca sa acumuleze cunostinte. Bunicii isi asaza copii de ciclul primar pe scaune in mijloacele de transport iar ei stau in picioare, acasa parintii sunt condusi de copii si le cumpara acestora tot ceea ce acestia isi doresc (calculatoare, mobile, tablete, jocuri, petreceri la mall etc.) dar uita de culegeri si de cartile de citit, primariile le acorda burse (unele chiar consistente, apropiate de nivelul pensiilor mici, dar nu marimea este problema cat faptul ca le primesc chiar si cei cu rezultate mediocre la invatatura), in mijlocele de transport in comun copii de scoala generala stau pe scaune cu tableta in mana iar batranii si femeile obosite dupa orele de munca la servici stau in picioare, parintii (si chiar copii) se cearta cu profesorii (punand presiune asupra acestora) pentru ca ai lor copii sa primeasca note marite si astfel sa isi pastreze bursele, pun presiune chiar si asupra statului ca sa obtina majorari de alocatii (dupa majorarile de salarii ale parintilor) chiar daca se stie ca nu exista fondurile necesare, iar acum au ajuns decidenti in ceea ce priveste procesul de invatamant. 

      Am transformat aceste generatii de elevi in zei, i-am urcat pe un piedestal (care din pacate se va dovedi la primul examen important ca este din baloane de sapun, dar atunci va fi prea tarziu) si in consecinta ei considera ca nu trebuie sa mai invete ca au ajuns deja “Cineva” si este suficient sa ceara ca sa primeasca. Munca, cunostintele, efortul fizic si intelectual nu isi mai au rostul, sunt suficiente vaicareala si vocea lor. 

      Oare un elev care a petrecut cativa ani in scoala are mai multe cunostinta si experienta decat un adult de la ministerul de profil care a cunoscut “scoala” atat ca elev de gimnaziu cat si ca elev de liceu si apoi student si eventual doctorand/masterand? Au acumulat copii nostri, in cativa ani de scoala, suficiente cunostinte si experienta incat sa ii implicam in procesul de modelare a invatamantului, in detrimentul adultilor. Dar parintii? Au acestia suficiente cunostinte si experienta pentru ca opiniile lor sa le substituie pe cele ale expertilor in domeniu din minister? 

      Dam vina pe iarna si pe vara, pe profesori si pe programa scolara, pe scoala si pe minister pentru rezultatele slabe obtinute de elevi la examene (aceeasi elevi care culmea au primit si primesc din abundenta burse pentru rezultate meritorii la invatatura!) dar am uitat de noi, societatea, care le-am creat aura falsa de Zei si i-am suit pe piedestale false in loc sa le spunem ca fiecare isi cladeste propriul piedestal prin munca, acumuland cunostinte si experinta pentru a deveni cineva. 

      Greseala din sistemul bugetar privind numirile pe functii se repeta cu generatia de elevi in sensul ca aceasta este pusa pe o functie pentru care nu are pregatirea si experienta necesare. 

      Elevii trebuie sa aiba ca preocupari joaca, invatarea si sportul, parintii trebuie sa se focalizeze in primul rand pe ceea ce pot si trebuie sa faca ei pentru elevi (si mai putin pe ceea ce pot face altii) iar in acest sens trebuie acordata atentie “celor 7 ani de acasa” care nu prea mai exista la generatiile actuale si in plus sa investeasca si in educatia si pregatirea copilului (si nu numai in confortul lui material). Parintii au impresia gresita ca scoala trebuie sa le educe copilul asa incat nu mai acorda atentia cuvenita “celor 7 ani de acasa” care reprezinta exact bazele formarii si evolutiei ulterioare a copilului. Scoala abia reuseste sa transmita cunostintele si sa modeleze logica si inteligenta copilului si nu poate prelua si rolul de parinte (sau educator de gradinita) pentru a forma caractere. Pe acest segment (educatia in sanul familiei) trebuie insistat mai mult intrucat este componenta cea mai importanta, pe care ulterior se sprijina celelalte componente. 

      In ecuatie mai avem ministerul care trebuie sa modeleze si apoi sa sustina material cat mai bine procesul educational din unitatile de invatamant, corpul profesoral care trebuie sa transmita catre elevi cunostintele si tehnicile prevazute in programa scolara si nu in ultimul rand avem clasa politica si guvernantii care trebuie sa se asigure ca ministerul de profil beneficiaza de serviciile unui personal specializat corespunzator (iar functiile nu sunt ocupate pe baza de cumetrii). 

      E timpul ca fiecare parte sa isi faca treaba pe segmentul care ii revine (copilul sa fie copil si nu parinte, parintele sa fie parinte si nu expert din minister, expertul din minister sa fie expert si nu cumatru cu politicianul).

    eu zic sa inceapa o greva direct din vacanta....astept o analiza completa de la consiliul elevilor la aceasta idee geniala !

    1. CHIAR EXISTA , CONSILIUL ASTA ??? DE CAND ??? CINE L-A INFIINTAT ??? SI , CU APROBAREA CUI ??? INDRAZNESC EI , SA RIDICE GLASUL , INAINTEA MARILOR SI MANDRILOR PROFESORI COMUNISTI , SI , MAI ALES , SA CEARA CEVA ??? MAI , SA FIE !!! AM AUZIT-O SI PE ASTA !!! AUZI , CONSILIU !!! SI , CU CE SE OCUPA ??? ADICA , CE INVARTESC ??? EU CRED CA SANT , O ADUNATURA DE PINGUINI , MANEVRATI DIN SPATE , DE PROFESORI !!! NECUM SA CEARA CEVA DE CAPUL LOR !!! CRED CA PROFESORII LE DICTEAZA , CE SA ZICA !!! ALTFEL , MAI APAR SI NOTE DE 4 , 3 , SI 2 !!! IN SCOALA , AI O SERIE DE DREPTURI : AI DREPTUL SA TACI DIN GURA !!! AI DREPTUL SA NU SUPERI PE NIMENI; MAI ALES , PROFESORI !!! AI DREPTUL SA PLATESTI , FONDUL CLASEI , FONDUL SCOLII , BANI PENTRU PERDELE , BANI PENTRU ZILELE ONOMASTICE ALE DIVERSILOR PROFESORI , BANI PENTRU SFARSIT DE AN SCOLAR , etc , etc !!! CA ALTFEL SE INTOARCE FOAIA , SI URMEAZA REPRESALII !!! AUZI : ''''''' CONSILIUL ELEVILOR '''''' !!! ELEVII , SANT PINGUINII !!!

      Tare mi-e teama ca acest consiliul si asociatiile de parinti sunt precum asociatia investitorilor a lui Beze si ca exprima de fapt pozitia unui numar restrans de persoane.

      Limba romana, matematica, geografia, istoria, biologia anatomia etc. din timpul comunismului sunt in continuare aceleasi, nu s-a schimbat nimic ca s apoti acuza profesorii formati pe vremea comunismului ca ar fi depasiti. Atunci concurenta era foarte mare asa incat ajungea profesori doar cei foarte buni. Acum nu mai exista interes pentru cariera de profesor asa incat profesor ajunge oricine doreste asta (si nu oricine poate asta) iar calitatea actului a scazut in consecinta. Scrii fara sa cunosti ce se intampla in scoli. Profesorii in varsta sunt mai exigenti si mai putin toleranti la abaterile de conduita pe cand cei noi sunt mai superficiali si mai putin pregatiti iar adesea nu reusesc sa stapaneasca clasa ajungand tinta ironiilor elevilor (iar notele bune le acorda usor asa incat se ajunge la situatia in care elevii au note mari si burse pe masura dar sunt lipsiti de cunostintele necesare promovarii examenelor). Culmea este ca multi parinti sunt de acord cu situatia asta in care copii lor primesc usor note fara acoperire in cunostinte. Parintii, ca si elevii, au ajuns sa vaneze notele bune si nu cunostintele. Oare asta le face bine elevilor? La locul de munca le vor fi de folos notele sau cunostintele si deprinderile? Ce parere ai, istetule?

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb