Construirea unui aeroport internaţional în apropierea Capitalei nu se justifică

Ziarul BURSA #Companii #Construcţii / 12 decembrie 2005

Construirea unui al treilea aeroport internaţional civil într-o zonă din jurul Bucureştiului nu se justifică, investiţia fiind prea mare, iar amortizarea foarte dificilă, consideră directorul Direcţiei Aviaţiei Civile din Ministerul Transporturilor, Dan Andrei. "Un nou aeroport presupune o investiţie de peste un miliard de euro pe o perioadă de 10 ani, dar şi un posibil target de clienţi pe care sudul ţării nu îl poate acoperi, mai ales că mai există două aeroporturi", a precizat Dan Andrei, citat de Rompres.

Ideea unui aeroport internaţional în localitatea Vidra (judeţul Ilfov), în sudul Bucureştiului a fost prezentată în proiectele de amenajare a Capitalei ca zonă metropolitană.

Specialiştii nu cred însă că investiţia într-un aeroport civil la Vidra este utilă mai ales dacă se ia în considerare întreaga zonă de sud, care nu poate oferi numărul de pasageri necesar pentru un nou aeroport, estimat la circa patru - cinci milioane de pasageri.

"Chiar dacă vorbim de întreaga zonă de Sud, cu Bucureşti, Ploieşti, Slobozia sau Alexandria, tot nu putem atinge numărul de pasageri necesari, iar în jurul Capitalei sînt deja două aeroporturi în curs de modernizare şi capabile să facă faţă creşterii numărului de pasageri, deşi aceasta nu va fi atît de importantă", a explicat Dan Andrei.

La ora actuală, în România sînt înregistrate 17 aeroporturi civile, din care 12 internaţionale: Arad, Bacău, Bucureşti Bă-neasa, Bucureşti - Henri Coan-dă, Cluj-Napoca Someşeni, Constanţa - Kogălniceanu, Iaşi, Satu Mare, Sibiu Internaţional, Tîrgu Mureş - Vidrăsău, Oradea şi Timişoara - Traian Vuia.

Aeroporturile din Baia Mare, Craiova, Suceava şi Tulcea sînt dedicate doar curselor interne, însă au dificultăţi nefiind foarte frecventate de curse, iar aeroportul din Caransebeş nu este funcţional la ora actuală.

Cele mai frecventate aeroporturi din România sînt Otopeni şi Băneasa, care înregistrează creşteri la numărul de avioane şi pasageri care le tranzitează. Traficul de pasageri pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă din Bucureşti a crescut, în primele opt luni ale anului, cu 16,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2004, şi se aşteaptă ca această creştere să se menţină şi în 2006.

Aeroportul Băneasa estimează că va înregistra circa 400.000 de pasageri în acest an, în creştere cu 200-250 la sută faţă de anul trecut. Aeroportul Internaţional Aurel Vlaicu (cod IATA "BBU") a fost deschis în 1948 şi pînă la înfiinţarea Aeroportului Internaţional Otopeni în 1970, acesta era principalul aeroport din capitala României. Şi celelalte aeroporturi, precum Cluj, al treilea ca mărime din România sau Bacău, Iaşi şi Oradea înregistrează o creştere a numărului de pasageri la cursele internaţionale, care se îndreaptă în special spre Germania şi Italia.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb