• Compania ar putea construi o nouă divizie producătoare de anvelope în Lituania
Societatea germană "Continental" AG, al patrulea producător mondial de anvelope, şi-a dublat profitul pe cel de-al doilea trimes-tru din anul în curs, datorită expansiunii activităţilor de pe segmentul pieselor electronice pentru autoturisme. Profitul net a însumat 243,3 milioane de euro (297 milioane de dolari) sau 1,60 euro/acţiune în perioada analizată, faţă de cel de 123,8 milioane de euro, respectiv 84 de cenţi/titlu în trimestrul al doilea din 2004. Analiştii aşteptau un cîştig mai mic, de 233 milioane de euro. Vîn-zările societăţii au sporit cu 12%, la 3,55 miliarde de euro.
"În primele şase luni din acest an am realizat progrese considerabile în vederea atingerii obiectivelor stabilite şi privim cu încredere către cea de-a doua jumătate de anului", declară conducerea companiei germane. Anul trecut, rezultatele "Continental" au fost afectate de costuri în sumă de 99 milioane de euro, aferente suspendării producţiei fabricii din Kentucky.
Compania şi-a redus cheltuielile prin mutarea activităţilor de producţie a cauciucurilor şi componentelor auto în ţări precum România şi Mexic, în care salariile sînt mai mici decît pe piaţa internă, adică cea din vestul Europei. "Continental" ia în calcul să-şi extindă operaţiunile în Europa de Est, posibil în Lituania. În această ţară, compania ar putea construi o fabrică producătoare de anvelope.