Copiii sunt foarte atraşi de tehnologie şi de jucării. Combinaţia poate fi destul de periculoasă pentru...mediu. Majoritatea copiilor cu vârste între 6 şi 11 ani din regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa) au acasă un obiect care generează deşeuri electronice iar 70% dintre copii nu au auzit de conceptul de deşeuri electronice, arată un studiu realizat de Cartoon Network. Astfel, 7,3 miliarde de jucării electronice (seturi de curse auto, trenuri electrice, jucării muzicale, păpuşi vorbitoare, drone etc.) sunt aruncate anual, adică în medie o jucărie pe fiecare cap de locuitor al Planetei. Potrivit ONU, deşeurile electronice (e-deşeuri) reprezintă fluxul de deşeuri menajere cu cea mai rapidă creştere din lume, producţia urmând să ajungă la 82 de milioane de tone pe an la nivel global până în 2030, incluzând articole precum telefoane mobile, laptopuri, playere MP3, prize şi baterii. Având în vedere că deşeurile electronice afectează din ce în ce mai mult vieţile oamenilor din întreaga lume, iar Organizaţia Mondială a Sănătăţii consideră deşeurile electronice "următoarea ameninţare în creştere la adresa mediului", Cartoon Network a încheiat un parteneriat cu Envision Racing pentru a lansa o campanie pe mai multe platforme la nivelul regiunii EMEA în vederea informării, implicării şi responsabilizării copiilor cu privire la deşeurile electronice. Deşeurile electronice reprezintă un subiect foarte relevant pentru publicul Cartoon Network, deoarece au un impact din ce în ce mai mare asupra vieţii copiilor. Ca nativi digitali şi tehnologici, electronicele joacă un rol fundamental în viaţa lor de zi-cu-zi. Toţi copiii din lume se pot raporta la deşeurile electronice, jucăriile fiind o sursă masivă: 7,3 miliarde de jucării electronice (seturi de curse auto, trenuri electrice, jucării muzicale, păpuşi vorbitoare, drone etc.) sunt aruncate anual. Asta înseamnă în medie o jucărie pe fiecare cap de locuitor al Planetei!
Rezultatele studiului arată că: Majoritatea copiilor cu vârste cuprinse între 6 şi 11 ani susţin că au auzit de deşeurile electronice, dar, în realitate, puţini (30%) ştiu ce înseamnă; copiii din Polonia (47%), Turcia (37%) şi Africa de Sud (28%) sunt mai familiarizaţi cu problema deşeurilor electronice decât cei din Marea Britanie (19%) şi Franţa (17%); copiii din Polonia (81%) sunt mai înclinaţi să asocieze conceptul de deşeuri electronice cu definiţia corectă faţă de alte pieţe; Marea Brietanie (26%) şi Franţa (19%) sunt sub medie; majoritatea copiilor (87%) au acasă cel puţin un obiect care generează deşeuri electronice, jucăriile, căştile şi tabletele fiind principalele trei surse; mulţi copii spun că depozitează acasă sau aruncă deşeurile electronice, ceea ce evidenţiază nevoia de educaţie. Ca răspuns la aceste date, compania a lansat o campanie ce vizează sensibilizarea şi înţelegerea prin conţinut nou, amuzant, uşor de înţeles şi stimulativ, conceput pentru a încuraja acţiunea prin intermediul provocărilor Campionilor Climei pe tema deşeurilor electronice, videoclipuri informative, chestionare şi trivia. Iniţiativa îi responsabilizează şi îi inspiră pe cei mici să ia măsuri şi să ajute mediul înconjurător. Copiii cu vârste cuprinse între 6 şi 12 ani pot deveni Campioni ai Climei asumându-şi provocări zilnice şi făcând împreună o diferenţă semnificativă.