Piaţa de amanet din România a evoluat semnificativ în ultimii ani, influenţată de factori economici, sociali şi tehnologici, potrivit comunicatului emis redactiei. Caracteristicile precum rapiditatea, transparenţa, accesibilitatea şi flexibilitatea au făcut ca finanţarea pe termen scurt prin amanet să devină o soluţie preferată de tot mai mulţi clienţi.
"În 2023, valoarea pieţei a înregistrat o creştere de aproximativ 18%, ajungând la valoarea totală de 2 miliarde de lei. Estimările pentru 2024 indică depăşirea pragului de 2,5 miliarde de lei, această evoluţie fiind influenţată, printre altele, de creşterea preţului aurului", subliniază Cosmin Popovici, CEO MAGNOR.
Conform estimărilor MAGNOR, aurul va continua să fie cel mai tranzacţionat activ pe piaţa de amanet, urmat de smartphone-uri şi laptop-uri, dar şi de produsele de lux, precum ceasurile şi genţile de designer.
"Clienţii aleg să tranzacţioneze preponderent aur datorită avantajelor evidente ale acestui metal preţios", spune Cosmin Popovici. "Mă refer la lichiditatea crescută a aurului, adică la posibilitatea de a fi transformat rapid în cash, la protecţia pe care o oferă împotriva inflaţiei, dar şi la stabilitatea oferită în contextul volatilităţii economice", adaugă CEO-ul MAGNOR.
În 2024, valoarea medie a tichetului de amanet a fost de 1.300 lei, iar aproximativ 80% dintre clienţii MAGNOR şi-au răscumpărat bunurile, în timp ce 20% au ales să le vândă companiei. Cosmin Popovici subliniază că industria de amanet funcţionează ca un "barometru social" şi că, pentru a face faţă schimbărilor, companiile trebuie să anticipeze evoluţiile şi să-şi adapteze strategiile pentru a gestiona orice situaţie.
În 2024, majoritatea clienţilor MAGNOR care apelează la finanţare rapidă de tip amanet au vârste între 25 şi 34 de ani. Urmează categoria 35-44 de ani, cu o proporţie echilibrată între femei şi bărbaţi. CEO-ul Cosmin Popovici descrie clientul MAGNOR ca fiind pragmatic şi concentrat pe soluţii financiare rapide şi sigure, apreciind siguranţa, transparenţa şi profesionalismul companiei, demonstrat în cei 16 ani de activitate.
În ceea ce priveşte produsele vândute, MAGNOR a observat o creştere a interesului pentru bunuri pre-owned, inclusiv produse de lux. Cel mai scump produs vândut în 2024 a fost un ceas Rolex Daytona Platinum Ice, în valoare de 71.000 de euro.
Cosmin Popovici consideră că dezvoltarea industriei de amanet este favorizată şi de digitalizarea şi modernizarea ei. "Investiţiile pe care le-am realizat în digitalizare şi lansarea la începutul acestui an a celor două platforme ale noastre ( www.magnor.ro pentru servicii şi www.magnorshop.ro pentru vânzări) aduc mai multă accesibilitate şi confort tranzacţiilor", mai spune CEO-ul companiei, care consideră că transparenţa comunicării, principiile de guvernanţă corporativă şi procesul intensiv de digitalizare particularizează MAGNOR pe piaţa de profil.
Cosmin Popovici estimează că în 2025 industria de amanet va continua să înregistreze o evoluţie pozitivă, având o creştere de cel puţin 20%.
Opinia Cititorului