Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) informează consumatorii de servicii de transport că în această perioadă se derulează o campanie media care vizează denigrarea taximetriştilor, pentru a pune într-o lumină bună transportul alternativ, se arată într-un comunicat al COTAR, remis redacţiei. Campania media probabil este necesară în contextul lipsei de argumente la acuzaţiile bazate pe documente pe care le-a adus COTAR împotriva platformelor de transport alternativ.
În articolul "Doi instructori auto din Anglia, enervaţi la culme după ce au mers cu un taxi de la Otopeni. "Au făcut scandal: Nu se poate aşa ceva, cine-i instruieşte?", publicat la 21.04.2024 în dcnews.ro, autor Roxana Neagu (https://m.dcnews.ro/doi-instructori-auto-din-anglia-enervati-la-culme-dupa-ce-au-mers-cu-un-taxi-de-la-otopeni-au-facut-scandal-nu-se-poate-asa-ceva-cine-i-instruieste_956636.html) sunt menţionaţi doi instructori auto din Anglia despre care dorim să aflăm mai multe detalii. Îi rugăm pe cei doi britanici menţionaţi în articol să depună plângere la firma de taxi pentru care lucra taximetristul despre care aflăm din articol că le-ar fi creat probleme, să menţioneze care au fost acele probleme şi ce dovezi au, pentru a-l acuza pe şofer. Din articolul publicat de dcnews.ro nu aflăm nici un amănunt legat de situaţia formulată în titlu şi nu ne putem da seama dacă situaţia respectivă a existat sau dacă măcar cei doi instructori britanici există.
De asemenea, menţionăm că în cazul în care şoferii de taxi sunt neprofesionişti şi au un comportament inadecvat în relaţia cu orice client, este necesar să fie contactată imediat firma de taxi pentru care lucrează respectivul şofer sau Camera Naţională a Taximetriştilor, pentru a se depune o plângere, specificându-se faptele pentru care este depusă plângerea, date despre comandă şi o minimă dovadă care să probeze acuzaţiile aduse şoferului. Camera Naţională a Taximetriştilor face parte din COTAR şi doreşte să existe o relaţie cât mai bună între taximetrişti şi public, pentru a creşte calitatea serviciilor de taximetrie în România.
În lipsa oricărei dovezi că incidentul menţionat în titlul articolului au existat, aflăm doar că articolul a fost scris în urma unei povestiri spuse la DC News TV de un cetăţean pe nume Titi Aur, care se prezintă drept "expert în conducere defensivă" şi cere o lege pentru finanţarea propriei lui afaceri, în calitate de fost pilot de raliuri care a creat un trening pentru şoferi, pe baza experienţei personale, dar fără nici un fel de omologare bazată pe metodologie, conform legislaţiei în vigoare din România.
Cunoaştem activitatea domnului Titi Aur ca pilot de raliuri şi îi recunoaştem pe deplin meritele în relaţia cu MAI, pentru ajutorul pe care l-a acordat, ani la rând, poliţiştilor care şi-au îmbunătăţit abilităţile de conducere a maşinilor, mai ales pentru activităţile de urmărire a infractorilor în trafic. Totuşi, nu înţelegem în baza cărei legi şi a căror diplome a devenit domnul Titi Aur "expert în conducere defensivă", cum nu înţelegem de ce încearcă, de mai mulţi ani, să obţină o lege pentru afacerea pe care o desfăşoară cu succes pentru orice client care doreşte să fie antrenat de domnia sa, plătind antrenamentul.
Într-o apariţie ulterioară în spaţiul public, la postul de radio Europa FM în această dimineaţă (23.04.2024, ora 08.30), domnul Titi Aur a menţionat două persoane despre care susţine că s-ar opune legiferării în favoarea finanţării afacerii sale din banii statului, iar cei doi ar fi o directoare din Ministerul Transporturilor şi preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu. Îi amintim domnului Titi Aur şi precizăm pentru mass-media şi pentru publicul larg faptul că legea respectivă nu a fost respinsă de cele două persoane menţionate de domnia sa, ci chiar de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a retrimis proiectul în Parlament, cerând mai multe modificări necesare pentru a se elimina prevederile care nu coincideau cu restul cadrului legislativ, iar finanţarea din bugetul statului pentru conducerea defensivă a fost respinsă în primul rând de Ministerul Finanţelor, principala cauză fiind dubla deducere pentru plata antrenamentelor în vederea conducerii defensive - care nu se pot numi "cursuri", în lipsa unei acreditări pe baze legale.
Dubla deducere invocată de Ministerul Finanţelor se referă la faptul că antrenamentele - şi nu "cursurile" - oferite de domnul Titi Aur, prin firma sa, angajaţilor din corporaţii, sunt plătite de companii, dar se deduc din impozitul pe care aceste companii îl datorează statului, iar solicitarea de finanţare din bugetul statului ar duce la alocarea de două ori a aceloraşi sume pentru plata unor servicii de care beneficiază angajaţii corporaţiilor. Pentru aceste antrenamente nu se obţin diplome valabile în sistemul de acreditări din România, aşa cum se întâmplă în cazul cursurilor de formare profesională, nici nu se acordă o recunoaştere a abilităţilor care să poată fi adăugată la permisul de conducere, iar instrumentele folosite în cadrul antrenamentelor nu sunt omologate - aşa cum cere legea pentru maşinile folosite de şcolile de şoferi.
Aceste antrenamente au fost încadrate de corporaţii în pachetele lor anuale de traininguri pentru angajaţi. Fiecare companie poate plăti team-building-uri cu sesiuni anuale de training ce intră în sistemul lor propriu de bonificaţii, dar pentru care statul român deja a legiferat un ajutor financiar semnificativ, prin posibilitatea de deducere a cheltuielilor din impozitul pe profit. Nici măcar nu este nevoie să fie cursuri acreditate conform cadrului legal din domeniul formării profesionale, pentru a se considera "cursuri" pentru angajaţi şi pentru a se deduce cheltuielile, din banii de la bugetul de stat, adică din banii tuturor românilor, de care beneficiază doar angajaţii acestor companii, în mod preferenţial. Dar cerinţa de a finanţa aceste activităţi de la bugetul statului, prin plata directă către instructori şi către firmele care oferă astfel de servicii încalcă toate principiile cadrului legal în materie de acordare a finanţărilor de către stat, mai ales pentru că nu se poate demonstra necesitatea finanţării acestor servicii.
Domnul Titi Aur invocă de fiecare dată o creştere a numărului de accidente în România, ca bază de argumentare în favoarea legiferării obligativităţii antrenamentelor pe care le face pentru clienţi, dar cifrele arată o cu totul altă situaţie, pentru că numărul accidentelor este de fapt în scădere, iar studiile arată că cele mai multe accidente sunt provocate de şoferii care consumă alcool sau droguri înainte de a se urca la volan, precum şi de calitatea drumurilor, nu de faptul că n-au fost la antrenamentele pentru conducere defensivă.
"Domnul Titi Aur nu se rezumă la a da lecţii de conducere defesivă - chiar şi neacreditate şi neomologate - ci ne dă inclusiv lecţii de conduită în taximetrie, aşa cum am putut vedea în articolul publicat de dcnews.ro. Ne spune cum trebuie să se poarte taximetriştii, ca în Anglia, povestind despre nişte presupuşi instructori care i-ar fi spus că s-au supărat pe un taximetrist de la Aerportul Otopeni şi ar fi făcut scandal a doua zi. Nu ne poate spune cine sunt persoanele respective şi nici ce li s-a întâmplat, nu poate aduce niciun fel de dovadă, ci doar face campanie de denigrare a taximetriştilor, la pachet cu cea de promovare a propriei imagini şi a propriei afaceri. Pe de altă parte, site-ul dcnews.ro alipeşte declaraţiile lui Titi Aur în contextul campaniei de promovare a transportului alternativ şi de denigrare, tot la pachet, a taximetriei, susţinută printr-o analiză a încasărilor, pe baza declaraţiilor unui analist financiar, dar uită să precizeze că în România este limitat numărul de taxiuri, în timp ce numărul maşinilor pentru transport alternativ este nelimitat, iar taxele şi impozitele plătite de taximetrişti şi de cei care fac transport alternativ diferă, în avantajul transportului alternativ, astfel încât orice astfel de analiză porneşte efectiv de la a compara mere cu pere - în limbaj popular. Pe de altă parte, am văzut că menţionează nişte studii pe care nu le prezintă ca atare. Trebuie doar să-l credem pe cuvânt când vorbeşte despre nişte presupuse studii pe care nu le putem analiza, pentru că nu ni le arată", a declarat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.
Domnului Titit Aur i s-au cerut, în ultimii ani, dovezi concludente pentru legea pe care o solicită în favoarea afacerii sale. Din 2020 până acum putea să facă măcar un astfel de studiu, dar nu a reuşit. Cu toate acestea, în continuare cere aceleaşi lucruri, invocând aceleaşi necesităţi pe care nu le poate demonstra. În schimb, scăderea numărului de accidente se poate vedea pe site-ul oficial al CNAIR.
Conform reprezentanţiilor COTAR: "Îi rugăm pe jurnalişti să verifice toate declaraţiile venite din partea unor persoane care se prezintă ca experţi în anumite domenii şi să ceară dovezile, inclusiv studiile ştiinţifice pe care spun că se bazează afirmaţiile acestora, precum şi punctul de vedere al celor acuzaţi sau defăimaţi prin respectivele afirmaţii. Publicul larg trebuie să fie corect informat, atunci când apar în spaţiul public astfel de campanii cu scop de creare a unei imagini pozitive a unor afaceri, folosindu-se denigrarea altor activităţi economice care reprezintă concurenţa pe piaţa liberă a celor care beneficiază de campaniile media".
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.04.2024, 15:19)
Taximetriștii sunt niște mimoze, panseluțe care este. Nu știu ce are oamenii cu ei!.
2. Cotar mincinos
(mesaj trimis de Taxi driver în data de 24.04.2024, 06:55)
Reclamațiile depuse la firma sau la Cotar dispar. Ei nu au dreptul de a sancționa.
Reclamațiile se trimit la Primăria care a eliberat autorizația de taxi !
3. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 24.04.2024, 09:08)
...
4. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 24.04.2024, 10:10)
...
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de ?????? în data de 24.04.2024, 10:33)
?????? Degeaba sau in zadar