Valoarea industriei de lux locale se ridică la cel puţin 150 milioane euro, aici fiind incluse segmentele de modă, accesorii, bijuterii, ceasuri, auto şi decoraţiuni interioare/mobilier, potrivit estimărilor companiei de consultanţă specializată în industria de lux, CPP Management Consultants. Potrivit organizatorului evenimentului Luxury Day, compania CPP Management Consultants, cifrele nu includ şi segmentele industriei de hoteluri şi parfumerie.
"Creşterea anuală din 2006 a fost de 23%, cel mai înalt nivel fiind atins de către accesorii, maşini şi interior. Analiza realizată de noi se bazează pe vânzări estimative, cifre oficiale nefiind dezvăluite de către operatorii şi deţinătorii mărcilor de lux de pe piaţă", susţine Oliver Petcu, managing parner al CPP.
Organizatorul Luxury Day mai spune că , pe de altă parte, piaţa modei de lux a cunoscut o dezvoltare considerabilă în 2007 mai ales datorită mărcilor internaţionale care au intrat în special prin magazine de tip multibrand.
"Următorul pas evident care va fi făcut este acela spre conceptul de magazine de tip mono brand/franciză. Majoritatea mărcilor de modă prezente în sistem franciză au raportat o creştere de 15% a vânzărilor în anul 2007, în comparaţie cu 2006", a adăugat Petcu, citat de NewsIn.
În acelaşi timp, reprezentanţii CPP susţin că piaţa mărfurilor de lux contrafăcute dă semne îngrijorătoare de creştere. Potrivit acestora, printre mărcile ale căror produse false sunt vândute în România se află Vuitton, Dolce&Gabbana, Prada, Chanel şi Dior, iar produsele sunt importate pe filiera Turcia-China-Malaezia.
Reprezentanţii companiei de consultanţă specializată în industria de lux amintesc şi de faptul că au existat şi magazine de modă închise, iar printre acestea se numără Escada Couture (mono brand) şi La Moda (multibrand).
"Proprietarul francizei Escada a motivat închiderea magazinului datorită chiriilor exorbitante de pe Calea Victoriei şi datorită faptului că femeile bogate încă mai achiziţionează produsele Escada de peste hotare, în ciuda eforturilor de PR/Marketing. De asemenea, magazinul multibrand La Moda (cu mărcile Gianfranco Ferre, Valentino, Luciano Soprani), situat pe Calea Victoriei s-a închis tot din cauza chiriilor mari practicate", susţin organizatorii Luxury Day.
CPP Management Consultants Ltd este o companie de consultanţă specializată în industria de lux. CPP acţionează ca o interfaţă între marile brand-uri de lux internaţionale şi investitori locali privaţi sau instituţionali, interesaţi în a dezvolta o afacere în acest domeniu.